Redacció | Actualitzat el 21/09/2009 a les 10:27h

Televan: formació en TIC sobre rodes

La Fundació Televall celebra el seu novè aniversari amb una arrossada popular a Sant Antoni | - Galeria de fotos (A. Urgell i Televall)

La Televan a Sant Antoni. Foto: Arnau Urgell

Sembla que fos ahir quan la Fundació Televall va començar a caminar i aviat ja celebrarà la seva primera dècada. Aquest dissabte van organitzar a l'ermita de Sant Antoni de Ribes de Freser una arrossada per compartir amb socis i col·laboradors el novè aniversari. Més d'un centenar de comensals, encapçalats pel director general de Societat de la Informació, Josuè Sallent, i el president del Consell Comarcal, Enric Pérez, s'hi van aplegar. La festa va servir per presentar un dels nous projectes estrella, la Televan, una aula mòbil de formació en tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per arribar a tots els pobles del Ripollès i la Cerdanya.


Enric Pérez, Josuè Sallent i Marc Prat, amb la Televan. Foto: Fundació Televall

Un telecentre nòmada
Gaspar Tarrida, secretari de Televall, explica que la Televan és una furgoneta equipada amb sis portàtils i una antena que capta la senyal d'Internet via wimax. “Permet substituir els telecentres, especialment en pobles petits” explica Tarrida. El conductor serà un formador que al matí realitzarà activitats de formació inicial i a la tarda atendrà consultes individuals. Cada setmana dos dies serà al Ripollès i dos dies més a la Cerdanya. La Televan forma part del projecte Ciutat Digitals i té un cost d'uns 10.000 euros.

L'alcalde de Ribes i president de la Fundació Televall, Marc Prat, va considerar la història de l'entitat com a molt positiva ja que “ha evitat la fractura digital”. Així mateix va considerar Televall totalment consolidada i no li va posar límits. “Primer vam començar a la vall, després al Ripollès i ara ja ha saltat en projectes a la Garrotxa i a la Cerdanya” va assenyalar. Així mateix ja va anunciar que pel desè aniversari hi haurà festa grossa: “la commemoració durarà tot l'any”.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
-11°C  8°C
dimarts
-7°C  9°C
dimecres
-4°C  7°C
L''última hora d'ElRipollès.info
Resultats del cap de setmana
FUTBOL | CE Abadessenc 4 - La Jonquera 2 | Caldes 1 - Camprodon 0 | Bescanó 2 - Ripoll 0 | Campdevànol 2 - Moià 1 | La Cabra 1 - Ripoll B 3 | At. Monestir 1 - Vinyoles 2 | Ribetana 1 - Roda 1 | Sant Esteve 4 - Vilallonga 3 | FUTBOL SALA | Tiana 2 - Ripoll 3 | Ripoll B 2 - Ripoll Dinàmic 3 | Campdevànol 4 - Vidreres 4 | Camllong 6 - Sant Pau 5 | BÀSQUET | Ripoll 60 - Alella 50 | Hostalric 72 - Campdevànol 71 | HOQUEI PATINS | Ribes 3 - Breda 5
Selecció TV

Reclamen la renovació de Guardiola al ritme d'«Ai se eu te pego»


Vídeo dels alumnes de 3r i 4t de primària de l'Escola Vedruna de Ripoll pel programa Zona Zapping de TV3
L'actualitat al #Ripollès, al minut
educaweb.cat


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: