Redacció | Actualitzat el 21/08/2009 a les 21:51h

Expectació i incertesa per la «pixada» popular

Un cartell afirma desconvocar l'acció però la seva veracitat aixeca molts dubtes


Expectació a Ripoll per la convocatòria per aquest dissabte 22 a les dues de la nit d'una "pixada" popular al pont d'Olot. Tot plegat, cal recordar-ho, en "solidaritat" amb els expedientats per pixar al Ter a finals de juliol.

La convocatòria pretén denunciar l'expedient obert a Xavier S. i Salvador G., dos veïns de Ripoll de 25 i 26 anys que després de tornar de Festa Major de Queralbs van orinar al riu des de dalt del pont. L'anunci de la protesta s'ha realitzat mitjançat diversos cartells anònims així com a través del Facebook. De moment hi ha vint-i-quatre persones que han confirmat amb noms i cognoms la seva "assistència" a l'esdeveniment -caldria veure quants són de Ripoll i rodalies- i noranta més s'ho pensen.

Cal recordar que Xavier S. i Salvador G. s'enfronten a una sanció màxima de 750 euros tot i que des de la Policia Local s'ha aclarit que molt probablement serà menor ja que es tenen en compte factors com la reincidència.

Les principals incògnites són si una convocatòria d'aquestes característiques pot tenir un mínim seguiment, la postura de la Policia Local i altres cossos policials i si l'expectació mediàtica serà proporcional al ressò que va tenir la iniciativa i que va saltar fins a mitjans nacionals i estatals.



Aquest divendres ha aparegut un cartell penjat a la porta de la sala Eudald Graells en el qual s'afirmava desconvocar l'acció. A diferència del cartell de la convocatòria, més pròpia d'un collage artístic, en aquesta ocasió s'ha optat per l'ordinador -això sí, a dues tintes i dues fonts de lletra-.

Firmat com a “joves pixaners descontrolats” podria tractar-se efectivament de la desconvocatòria de l'acció “solidària” o, contràriament, de l'intent d'evitar-la per part d'algun "defensor del civisme". El cartell, que estava a l'interior d'un equipament municipal, ha estat retirat al cap de pocs minuts.




Mostra Successos Ripollès en un mapa més gran

COMENTARIS

+0
-0
anem a pixar al riu!
Anònim, 12/08/2009 a les 11:38
Jo vaig a pixar al riu, jo vaig a pixar al riu. Onta vaig??

A pixa al riu el dia 22 d' agost a les 2 de la matinada. YUPI! seré un telos i bordegas! però buenu, és igual aiiiii!! bé, el que farem serà anar a pixar al riu. jejeje quin fart de riure que ens farem! Ei serem super mega guays eh?!!...

El dia 22 tots a pixar al riu! yeahhh!

+0
-0
al nivell de...
ripollès trist, 12/08/2009 a les 12:52
veig que ens posem al nivell del poble de sobre a l'esquerra, conegut a mig univers pels seus escàndols polítics, les trucades als numerus guarrillus, els cartells de festa major qualifitats de masclistes per la rahola, els trànsfugues i els anecs de riu que acaben a la taula. Ripoll no es aixi.
+0
-0
Anem pel bon camí
Anònim, 12/08/2009 a les 16:30
No trobo malament la iniciativa, llàstima que els anecs del riu rebran sense tenir-hi cap culpa. L'actitud que està agafant la policia municipal últimament no és per menys. D'això en dic fer amics!
+0
-0
jo trobo q anem pel mal camí
Anònim, 12/08/2009 a les 16:49
Els munipas no s'estan portant massa bé però trobo que aquesta iniciativa és gamberra.
+0
-0
¿ on anem?
Fástic, 12/08/2009 a les 16:54
Quina vergonya, este jovent no fa res por la perduda de feina, la precaritat laboral o la imposibilitat de acces a la vivenda, pero si no poden pixar al carrer, al riu o fer un botellón, se empreyan. Pais on vas?
+0
-0
Què fem i on anem?
Anònim, 12/08/2009 a les 20:19
Realment estem perdent el sentit de tot. El sentit de la vegonya, de l´educació; hem de respectar tothom, hem de ser tolerants, però no quan es perden les formes. Els dos personatges amb qui ara ens hem de solidaritzar, a part de la multa que ja els hi cal, els faria netejar el poble de Ripoll que brilla per la porqueria!
+0
-0
PIXATORTS
Anònim, 13/08/2009 a les 06:46
Després dieu del poble veí, ja només faltava que anesiu
a l'ajuntament a pixar!!!!, això si que pasa de taca d'oli.....
+0
-0
vergonya
pepet i marieta, 13/08/2009 a les 09:21
sentim vergonya d´aquesta iniciativa, fins i tot vam poder sentir la notícia a Rac1 (quina imatge més patètica que estem donant per la comarca).

Espero que aquesta iniciativa sigui un fracàs i els 4 amics dels gamberrus que hi vagin siguin multats adequadament. Estic segur que el jovent d´aquest poble no respondra a un acte de solidaritat tan estupid com aquest.

+0
-0
Bruts
Anònim, 13/08/2009 a les 09:21
Pixar al riu enmig d'un poble, o a un carrer, o un racó, és de bruts!
+0
-0
El futur de Ripoll
Anònim, 13/08/2009 a les 10:15
Bé els joves de Ripoll no tenen feina, un futur molt negre i la esperança casi perduda. Amb aquets panorama alguna cosa s'ha de fer per fer sentir el desensis que estan patin. Aixi mès que el sentit d'aquesta iniciativa s'ha de valorar la unitat del joven de Ripoll. Endevant amb lo que sigui i amb les coses que uneixen!!!!! aixi segur que tirerem endevant, prou de carregarnos el FUTUR de Ripoll.
+0
-0
Bruts
Anònim, 13/08/2009 a les 10:28
dius que és de bruts?...no home, és de PORCS!!
+0
-0
N'hi ha per llogar-hi cadira
Anònim, 13/08/2009 a les 11:24
No calen multes, que els posin el "mono" de la brigada de neteja i a netejar carrers... els dos porcs que pixen al riu i els seus suposats amics. Ep, també estaria bé que es passegessin pel poble el dia de mercat amb un rètol on posés: "SÓC UN PORC I EM PIXO AL RIU". Això sí, els seus "amics" segur que ho trobarien súper-divertit. La imbecilitat convoca a una pixada popular...és que s'ha d'arribar a ser burro!
+0
-0
no es mereixen ser ripollesos
Anònim, 13/08/2009 a les 11:30
és trist que en uns dies que Ripoll pot ser notícia arreu del país pel Mercadal, aquelles festes que permeten tenir orgull de ser Ripoll i deixar de lamentarnos que tot ens va malament, que dos caragirats aconsegueixen que els diaris nacionals parlins de nosaltres per aquest moitu. Que els desempedronin!
+0
-0
Iniciati de Poder
Anònim, 13/08/2009 a les 11:43
Aviam si ho enteneu no es que els joves siguin porcs, estan fins el gorro que la gent no els dongui suport sino tot el contrari. Que el acte convocat sigui el principi per demostrar el poder del juvent, poder vol dir vots i vots vol dir poder. Els pares del jovent tb es poden sumar a la inicitiva. Tots junts sortiren de la crisis que afecta tant al jovent de Ripoll, com?? amb Poder.
+0
-0
poder? no em facis riure
Anònim, 13/08/2009 a les 12:17
Aviam, el jovent d´aquest poble i de la resta de Catalunya em sembla que no és pot queixar, mai fins ara s´havia pogut viure un moment tant bo com el que estem vivint. Podem estudiar el que ens dona la gana, viatjar a l'estranger per millorar els nostres coneixements gràcies a beques, fer cursos de formació completament gratuïts i un llarg etcètera.

El que passa és que n´hi ha alguns que ho tenen tot i estan avorrits. Realment et penses que el jovent d´aquest país estem farts que no ens donin suport?. Si realment és així no crec que la millor manera d'atreure l´atenció sigui pixant els carrers.

Realment és molt lamentable que en aquests dies que per fi es fa un esdeveniment com el mercadal i sembla que ha captivat l´atenció de milers de turistes la notícia important sigui la de dos caragirats pixaners.

PD: jovent s'escriu amb "o". Sembla que no li has tret massa profit a l'oportunitat que t'ha donat el moment en el que vius per aprendre bé la nostra llengua.
+0
-0
Quina vergonya....
Anònim, 13/08/2009 a les 12:20
Només dir que la imatge patètica, no és dona a la comarca, si no a Ripoll... que quedi clar!!!I per fer una "pixada popular" més multitudinària,s'hauria de fer a la porta de casa dels 2 nois.
+0
-0
per a "Iniciati de Poder"
Guifré, 13/08/2009 a les 13:13
T'ha tocat massa el sol aquest estiu... i dius incoherencies pre-adolescents.
+0
-0
La importancia de les coses
Veu de la conciència, 13/08/2009 a les 13:43
No sé si és més trist l'acte de la pixada o la cobertura mediàtica que s'està fent d'aquest tema (Catalunya Radio, RAC-1, El Periòdico, etc). Mal favor estem fent a la comunitat i poca responsabilitat per part dels mitjans. Com estem a l'estiu i sembla que no tenim altres noticies que vendre al personal, ens dediquem a les tristes anècdotes que generen els incívics.
+0
-0
Grup al Facebook
Anònim, 13/08/2009 a les 14:32
+0
-0
no
Anònim, 13/08/2009 a les 15:06
la imatge patètica no la dona ripoll si no aquests 2 nois.
+0
-0
Condonació YA!!!
Anònim, 13/08/2009 a les 16:36
Ara el que no hagir pixat MAI al carrer que tiri la primera pedra. Totalment d'acord amb "iniciati al poder", el jovent de Ripoll es mereix un altre tracte.
+0
-0
Pixar al Ripollés no és fer res
Xavi, 13/08/2009 a les 16:49
Al carrer s'hi pixen i caguen molts gossos i molts amos no ho netegen, per tant, que dos nois ho hagin fet, crec que no ni ha per tant. Els ajuntaments en general tenen coses més importants que multar aquests dos nois. Quel's haguessin escridassat hem semblaria bé, peró res més.
+0
-0
Els pixadors
Anònim, 13/08/2009 a les 17:53
Pixar al carrer a les cantonades o dins el riu està molt bé "per els espanyols es clar", si son catalans mes val que passin la frontera de l' Ebre que allà seran ben rebuts i nosaltres ens estalviarem unes quantes "bestioles"
+0
-0
Pixar es natural
Anònim, 13/08/2009 a les 19:36
Els catalan pixan igual que els espanyols, insultan y barexan les coses no s'ha arriba enlloc. Per sort no estem sols "Iniciati al Poder".
+0
-0
llumeneres
Anònim, 13/08/2009 a les 20:42
entre les llumeneres que diuen que aniren a la pixada hi ha una tal Borreguero, bon nom per tanta saviesa concnetrada
+0
-0
www.parlacatala.cat
Anònim, 13/08/2009 a les 21:57
Al senyor del "pixar es natural". Si us plau, parla'm en català!
T'escric en el teu idioma pq em puguis entendre:

aki i a agut alguna parsona ke a barexat les coses paro evidenment pixar als carers i al rio es incibic, aixo es millo feru a kasa o an un bar que sagur q vanian dun bart akts nois..

Avidenment que no san de barexar las cosas paro sisplau "parla'm en català" i aprèn a escriure que la gent t´entendra molt millor. I ara no siguis espanyolitu de ment i conecta´t a www.parlacatala.cat.
apa!
+0
-0
manca el sentit comú
Anònim, 13/08/2009 a les 23:45
Dos nois joves van de festa el dissabte a la nit i pixen al riu des del pont (no al carrer, al riu):

Des d'un punt de vista ecològic no pot haver-hi cap problema, ja que milers d'individus que pertanyen a múltiples espècies diferents cada dia expel·len els seus residus orgànics en aquest element (Des dels porcs senglars fins als mateixos peixos). M'estranya per tant que alguns individus es permetin el luxe de considerar brut o porc el pixar en el medi natural, deu ser perquè es creuen superiors. Més valdria preocupar-se, des d'un punt de vista higiènic i sanitari, per la proliferació de rates de claveguera que hi ha uns quants metres més avall, l'eliminació de les quals és feina de l'Ajuntament.

Des d'un punt de vista d'escàndol públic (ja m'enteneu, exhibició de parts considerades impúdiques) tampoc hi veig massa problema, ja que els fets varen passar ben entrada la matinada, a una hora lliure de mirades furtives.

On és el problema doncs?, suposo que en l'existència d'unes normatives i sobretot de la presència d'algú que s'ha proposat d'una forma desmesurada que aquestes a'acompleixin fil parranda. Suposo que a molta gent de Ripoll i de fora, de fet sovint sento comentaris al respecte, no se li ha escapat la forma exagerada i sovint desproporcionada, en els fets i les formes, en la qual actua últimament el cos de policia municipal. Les lleis i les normatives són per a acomplir-les, hi estic d'acord, però també hi són per a interpretar-les de forma correcta i amb sentit comú, valorant la situació en cada ocasió. Les actuacions contràries porten a la desmesura i a la robotització. El civisme s'aconsegueix amb l'educació de les persones, però no amb el càstig i la repressió. I els poders públics no són pas el millor model per a aquesta educació. Sense anar més lluny només cal esmentar la manca de lavabos públics en el municipi, o la deficient neteja de les flamants places noves.

Em dolen els comentaris que apunten a que els manifestants pixadors haurien de miccionar a les portes de les cases dels dos nois sancionats, ja que són propis de gent que no els sobra el pressumpte delicte; de fet no tindrien manies en aplicar-lo als pressumptes delinquents. Em recorda al famós ull per ull, etc... que en alguns estats de Nord-Amèrica serveix de pretext per a enviar a moltes persones al famós corredor de la mort.

Finalment només vull dir que la manca de sentit comú actual no només és pròpia de la classe dirigent i de les seves forces de seguretat. La desmesurada repercussió mediàtica d'aquest cas, com algú ja ho ha apuntat, deixa al mateix nivell als mitjans de comunicació. Com és possible que un fet que haria de ser casolà porti fins i tot als mitjans estatals a fotografiar el pont d'Olot?. Qui s'ha tornat boig?.
+0
-0
Tots Iguals
Anònim, 14/08/2009 a les 08:00
com més es parla del tema més ganes tinc de anar pixar al riu, resulta que la nit del dimars i matinada del dimecres passat un grup de gent van esta pixan reiterament al riu, si si al RIU, i ningú els va dir res (per cert un 10 per el grup "sargantana" de Ripoll), que voleu que us diguir tinc ganes de pixar al riu encara que no tingui pipi.
+0
-0
Cada dia més Campdevànol
Anònim, 14/08/2009 a les 09:43
Em sembla del tot immoral que els medis de comunicació es facin ressò d'una convocatòria feta de manera anònima. Que poca feina tenen i en tot cas gens d'ètica!
Evidentment la pixada feta a la porta de la casa dels dos nois pixaners seria la més justa correspondència., la qual cosa no treu que els municipals de Ripoll semblen entestats en fer emprenyar a la gent amb collonades.
+0
-0
hipòcrites
Anònim, 14/08/2009 a les 10:00
A mi em fa gràcia la hipocresia dels que culpen de tot als "medis" de comunicació -deu ser allò de matar el missatger- i en canvi fan comentaris i "engrandeixen la bola de neu". Els "medis" no són tontos i quan veuen que una parida de "pixada popular" genera no sé quantes visites i crec que la noticia ja porta 30 comentaris doncs ja els hi va bé.

Visca la hipocresia i avall els pixadors
+0
-0
pregunta pel Tots iguals?
Anònim, 14/08/2009 a les 10:04
m'estàs dient que els habitants del campament del Comte Guifré van pixar al riu? Normal, no hi havia lavabos Roca a l'edat mitja
+0
-0
al que tracta a la gent d'hipòcrites
Anònim, 14/08/2009 a les 10:20
El que has escrit no té sentit. Tractes d'hipòcrites als que no pensen com tú, respecte els medis de comunicació, i després manifestes fervor per la hipocresia.

Els medis de comunicació poden no ser tontos, però el que és segur és que alimenten la falta de sentit comú i la desmesura.

Quant al teu comentari t'aconsello que una altra vegada abans d'escriure i de passar al gairebé insult, ordenis les idees en el teu cervell i escriguis alguna cosa coherent. La reflexió és bona.
+0
-0
Massa lluny
Anònim, 14/08/2009 a les 10:48
crec que la cosa s'ha portat massa lluny, al final acabariem demanan la dimisió del cap de la policia local, uns feien la seva feina i els altres tb., una mica de sentir del humor per favor!!!!
+0
-0
Pixem a casa els defensors
Anònim, 14/08/2009 a les 11:19
Tots aquests que diuen bajanades, que defensen que hi ha una causa que uneix joves (jo sóc jove i no crec que pixar al riu m'uneixi amb ningú), que els sembla bé que es pixi el riu. Per què no pixem tots a casa seva?
I mireu, per primera vegada, crec que la Policia ha fet una bona feina.
Per aquells que diuen que Ripoll és/està brut (simplement per fer mal a l'equip de govern): si tots fóssim més nets, més cívics potser els terres estarien més polits. Oi que la gent no tira culilles, ni papers al terra de casa seva? per què fer-ho al terra del poble?
La majoria de joves d'avui en dia han estat mal criats. Han tingut tot el que han volgut, sense adonar-se els pares que això no els fa cap bé.
+0
-0
Lavabos Roca
Anònim, 14/08/2009 a les 11:55
Uns poden pixar al riu tantes vegades com vulguin i els altres no, uns els multen als altres els veneren,... Uns son ciudadans de primera i els altres de segona. No havia lavabos Roca ni a l'edad mitja ni tampoc ara, més Waters publics i més sentit comú.
+0
-0
objectiu amagat
Anònim, 14/08/2009 a les 12:04
al final resultarà que la pixerada és una reivindicació del lumpen ripollès enfront la cultereta oficial. Mandaguevos
+0
-0
Confusió mental
Anònim, 14/08/2009 a les 12:14
No ho entenc, continua havent-hi gent que distorsiona els fets. Els nois van pixar al riu, no al paviment ni a les façanes urbanes. És brut pixar al riu?, com s'ha dit abans moltes espècies animals cada dia hi pixen i hi defequen, i no parlem del mar on hi ha milions i milions d'individus que configuren la fauna marina on hi fan les feines i la gent s'hi banya sense pensar-ho.

És que l'home no és una espècie animal d'aquest planeta?. El pixum diluït a l'aigua corrent no suposa cap problema per a la insalubritat pública. No fa gaires anys que totes les clavegueres anaven a parar directament al riu, amb els residus orgànics d'aquests que ara tracten de porcs i bruts als dos nois, o bé els de la seva família. Segons la seva filosofia, per tant, abans eren ells els qui embrutaven el riu. Per a mi hi ha una diferència abismal entre pixar al carrer i a les façanes i fer-ho en un medi natural com és el riu. On pixa i defeca la gent que va d'excursió i d'acampada?; això és ser brut?, per a mi no, ser brut és deixar el paper higiènic a l'aire lliure i, evidentment, moltres altres pràctiques que duen a terme molta gent, fins i tot aquests que s'escandalitzen. Aquests són els hipòcrites, no els que creuen que els mitjans de comunicació sovint pixen fora de test. Si fós per aquesta gent les actuacions dels polítics i de la policia no es podria discutir mai i això significa la mort de la "democràcia".

Si us plau abans d'escriure sobre el tema assabenteu-vos com varen anar els fets i després opineu.



+0
-0
Prou Multes
Anònim, 14/08/2009 a les 12:17
Cada vegada que sortin de festa si hem de pixar ho hem de fer a un Bar suportant el cos economic que suposa, crec que la situació actual no está per tirar petardos, sempre hem de pagar de una manera o d'altre. No tenin tot el que volem, només volem treballar i ser respectats per les autoritats. Visca "iniciati al poder".
+0
-0
iniciati al poder
Anònim, 14/08/2009 a les 12:51
au va a pixar tots!!
+0
-0
Símbol
Ciutadà S, 14/08/2009 a les 14:58
Pixar al riu o cagar a la via no es cap delicte. pero, sembla ser que per la pijeria que ens goberna, si que ho hes. Imposar una multa de 750 euros per fer una necessitat fisiológica bàsica com es buidar la bufeta en un curs d´Aigüa, em sembla una barbaritat. Que ferem a partir d´ara, posar una patrulla a Coll de Jou per posar multes a les vaques que pixin o caguin als prats?. El fet de la convocatória del dia 22 es un fet simbólic, no per dir que ara tots pixarem al riu, sino per protestar contra una manera de fer les coses cada vegada mes represiva i mes mancada de sentit comú. Jo em pregunto quin desplegament policial ,exagerat com sempre, hi haurà el dia 22 a les dues de la matinada. No es el mateix que pixin a l´entrada de cas teva que pixin al riu. Jo mateix vaig veure a un que era regidor pixar al carrer darrera del bar sayol durant la festa major.
+0
-0
Estic d'acord
Anònim, 14/08/2009 a les 16:05
Estic d'acord. És molt diferent pixar al riu, és a dir en un medi natural, que al carrer. I és que pixar és un fet natural, com fan tots els animals. Segurament que l'ordenança municipal no ho diferencia, ho deu posar tot en un mateix sac. Això vol dir que està mal feta, segurament elaborada i redactada per un ser (o diversos) que es creu molt racional, però que a l'hora d'aplicar el raciocini és incapaç de destriar entre la velocitat i el tussinu. En aquest aspecte es deu assemblar més als animals irracionals que de forma natural pixen al riu. Això si, tots els del poble ras depenem del que ha "pensat" i posteriorment dictat aquest individu immaculat.
+0
-0
OJO Cruyff
Anònim, 14/08/2009 a les 16:25
" En un momento dado, en RIPOLL, todo el mundo puede ser expedientado "
+0
-0
he publicat el video
Anònim, 14/08/2009 a les 16:40
fart de llegir comentaris, acabo de publicar el video dels pixaner del ter a youtube.


http://www.youtube.com/watch?v=EivbBaVpmzo
+0
-0
pocavergonyes
jomateix, 14/08/2009 a les 17:02
Mira que no gaire més lluny hi ha unes escales per baixar a baix al riu. Tens pixera i no pots anar a enlloc? Doncs baixa al riu, en lloc de fer-ho al mig del poble!! T'estalvies multes i fer el dròpol. A més, també hi ha uns labavos públics disponibles a sota de l'ajuntament...

El que passa és que avui en dia com més xulo i gamberro ets, més triomfes.
+0
-0
Per Objetiu Amagat
Anònim, 14/08/2009 a les 17:25
Yo alucino després de tants comentaris encare no t'has enterat del objetiu, mira el 1º es Condonació per els dos nois, el 2º el dius tú, o es que resultará que al final els "BURROS" no serán els que fan faltes d'ortografía sino els impositors faxistes de turno.
+0
-0
Que passar que passar!!!
Anònim, 14/08/2009 a les 18:03
Fem servir paraules amagades "lumpen" per insultar a la gent aixó si que "es de ser idiotes", els delinquents habituals i els trotamons i els de clase no definida es només es una definició de Karl Marx. No hus feu el sabi gratuitament, val més que aneu a pixar a casa vostre i abandoneu, dons ara si que "veig" que aquesta batalla la teniu ben perduda. "O hageu Vist la mare que ..." ara ens posen un video al youtube, no els hi queda cap més argument Condonació YA !!!!!!!
+0
-0
mala llet d'alguns
Anònim, 14/08/2009 a les 20:09
Ostres tú, quedo acollonit amb alguns dels comentaris. Jo diria que n'hi ha de pseudofeixistes. I els insults estan a l'ordre del dia (pocavergonyes, idiotes, burrus, dròpols, hipòcrites, etc..). I tot per una pixarada des del pont després de venir de festa. Si arriben a cometre un delicte greu aquesta gent apedrega als nanos al mig del carrer, com a l'edat mitjana. Osti tu quines entranyes que tenen alguns, exaltant a la gent que vagi a pixar a la porta dels nois i dels organitzadors: això seria molt més greu que la miccionada al riu.

Algú em pot explicar si hi ha molta diferència entre pixar al riu des del pont a les 6 del matí i pixar al riu des de la seva riba?. Home una mica si, però jo no n'hi veig tanta, com per a escandalitzar-se tant.
+0
-0
Represió Selectiva
Anònim, 14/08/2009 a les 21:20
Per la cursa del novembre,on us penseu que pixen els atletes visitants?.Per la festa de la llana, on es caguen els cavalls?
+0
-0
"hombres de harrelson"
caganer, 14/08/2009 a les 23:31
ostia santa!!
no em puc creure que a uns nanus els fotin 750€ a cada un nomes x fotre una pixarda!!!

el problema no el tenen els nois aquets, el problema el te el jefe aquet dels munipas, que el tiu es pensa que son els "hombresde harrelson"
+0
-0
problema de fons
Anònim, 15/08/2009 a les 10:18
La pixarada dels nois és una anècdota que només es pot sancionar des del concepte de tolerància zero que últimament ens volen imposar els pseudoprogres que ens governen a nivell estatal, nacional i municipal. S'autoanomenen progressistes i esquerranosos i només fan que redactar lleis per a controlar-nos cada vegada més, esquarterar la nostra llibertat i, també, acabar de buidar les nostres butxaques amb multes i sancions per a omplenar les arques de les respectives administracions on hi escalfen les cadires. Les seves idees no tenen res a veure amb el progressisme i si amb un neomoralisme d'esquerres tronat que recorda temps passats no gaire llunyans.

Per a aconseguir els seus objectius, és a dir, una societat dòcil, atemorida, acrítica, pagadora d'impostos i de sancions, necessiten crear un estat de la por. És aquí on hi entra el paper de la policia, cada vegada més intransigent i prepotent, no amb els vertaders delinquents, sinó amb la gent del carrer que treballa i paga els impostos. El municipi de Ripoll, sobretot últimament, n'és un clar exemple.

Per a mi aquest és el problema de fons. Que uns nanos pixin al riu després d'arribar de festa és una collonada que no hauria de merèixer ni cap sanció ni cap ratlla escrita a la premsa. Aclareixo per als mals pensats que no he votat mai un partit de "dretes" i que després de veure el panorama actual em sembla que no tornaré a votar.
+0
-0
Només Calers
Anònim, 15/08/2009 a les 19:15
Yo vaig vota esquera republicana i no m'arrapanteixo a la cap i a la fi en "Joan" ha salvat unes quantes empreses de Ripoll i quand sigui president de la Genaralitat llavors si que fliparem a Ripoll, ara bé, una cosa es en Joan i l'altre son els escalfa cadires de Ripoll que nomes pensan amb com fer mes calers, espero que totom vagi a pixar al riu el 22 de Agost. "Iniciati al Poder"
+0
-0
Poema Ripollés
Anònim, 15/08/2009 a les 19:45
Cuando el rio suena agua lleva, cuando hacemos pipi en el rio ter a los políticos inútiles se lleva. Tots a pixar al Riu !!!!!


+0
-0
es la vida!
Anònim, 16/08/2009 a les 04:27
caga el rei, caga el papa, de cagar ningu sescapa
+0
-0
farem un riu al riu.
Anònim, 16/08/2009 a les 05:10
amb mes sentit comu que els nostres governants, ens acostarem a les baranes del pont, en silenci, es hi estarem dos minuts, cara al riu, mans al clatell com delinquents detinguts i fugirem com mamifers furtius que han comes un delicte.
+0
-0
la noticia de l'estiu
El pilós, 16/08/2009 a les 11:50
Gràcies als nois ja tenim la noticia de l'estiu i Ripoll surt a la premsa nacional i internacional !!! i no pel festival de música ni pel mercadal del comte, sinó per la pixada popular !!!
Proposo que ja sigui una activitat tradicional cada any !!! com la llençada de pinyols d'oliva a Olot o la competició de qui pixa més lluny -masculina i femenina- de la vall de'n Bas.

per cert qui penjava els cartells aquests dies per Ripoll ? qui va difondre la noticia a la premsa ? això sí que és desenvolupament de Ripoll i el Ripollès i no altres monsergues.
+0
-0
apostes
crupier, 16/08/2009 a les 12:31
Proposo fer una quiniela de quants pixaners aniran a treure la pillinga a davant dels polis, els curiosos i els periodistes. Jo dic que seran 10 i que no s'atreviran a pixar. Hi van 100 euros
+0
-0
bona!
Anònim, 16/08/2009 a les 13:04
això de q la pixada popular acabi sent una activitat tradicional anual és molt bona idea! M'agrada molt....
Aposto a que seràn més de 50 a la pixada entre curiosos i pixaners...
+0
-0
vergonya!!!!
Anònim, 16/08/2009 a les 13:54


Sabeu que penso.....dons dues coses: els que ho van fer, son uns INCIVICS, i la segona els municipals no entenen ni idea del que es tenir ma esquerra. Aixo ara ja pasa de taca d´oli, i penso que hian moltes coses i molt importants perque preocuparse, i no pas aixo que no deixa de ser una tonteria mes del jovent del poble, i ja que i soc posada recomenaria a la policia del poble que vegili pero que ho faci be i que no pensi sols a RECAPTAR .
+0
-0
Podria continuar ...
Anònim, 16/08/2009 a les 17:02
Coses importants pq preocuparse: autonomos multats al centre de la vila, Bars de tota la vida tancats o pagar (va decidir jubilarse despues de 40 anys, podria continuar... alcade amanillat publicament, funcionaris del consell y ayuntament arraconats, podria continuar... controls de alcolemia diurs esperant a la porta dels restaurants, pitulos que nomes als saben obrir els chinos, podria continuar ... pescadors multats per no tindra internet, nois multats per fer pipi al riu, podria continuar ... pero no val la pena preferexo anar a pixar al riu el dia 22.
+0
-0
Tot s'acaba
Anònim, 16/08/2009 a les 19:49
No cal que hi hagi molta gent el día 22, si algú té por i no hi va o s'anula la pixarada, tranquils, no representará que hagen fracasat, dons aixó es imposible quand ha día d'avui ya hem guanyat. Tot s'acaba pero bueno crec que hem futut un gol de bandera a las autoritats i polítics que ya se sap el mes d'Agost ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ (i potser tot el any.) "Iniciati al Poder".
+0
-0
carambes amb el lumpen
Anònim, 16/08/2009 a les 20:23
resultarà que la reaccio de quatre membres del lumpen ripollès solidaris amb uns pixaners acaba sent una autentica revolucio de la banlieu. CAram, si que us ho teniu cregut pixanerots
+0
-0
No hi ha cap lumpen
Anònim, 17/08/2009 a les 08:37
Mira es precisament lo que no volen que passi aixó que al final "netegin" Ripoll amb "máquines KARCHER", cosa que si no fem res, a la vista están els ultimos acantexaments, podría passar. Escolta nosaltres nomes hem pixat al riu, i una mica mes hens desterrant de Ripoll, no som vandalics que hens dediquen a cremaro tot. Som jovent que volem viura i treballar a Ripoll, la mateixar força que hens fara pixar el dia 22 al riu es la que hens empeny ha demanar un lloc on totom pugui viure amb llibertat i que no hens juzgin abans d'hora nomes pq som joves i tildin tot com ha "tonteries de jovent".
+0
-0
Comentari Final
Anònim, 17/08/2009 a les 10:41
Si no vens a pixar al riu Ter el 22 d'agost no et queixis, TU pots se el proxim sancionat, i qui sap, humillat publicament !!!!!
+0
-0
Qui penjava els cartells???
Anònim, 17/08/2009 a les 10:43
Es rumoreja que el protagonista de la penjada de cartells és una persona notable del Ripollès, actualment president d'una entitat pública important. No hi puc posar el nom, i espero que algú desmenteixi els rumors que corren pel poble!!!
Per cert, què farà l'ajuntament de Ripoll davant de tot aquest afer?? Hi enviarà els "antiavalots" o senzillament farà com fa moltes vegades i passarà del tema per acolloniment?
+0
-0
Iniciati qui ets ?????
Anònim, 17/08/2009 a les 11:03
voleu saber qui va penjar els cartells, no ho sé, pero aixo amb recorda una pelicula Romana que al final quand esta perdut el oficial roma de torn demana, qui es "Iniciati", una veu diu soc YO, tot seguit una altre diu "Iniciati" soc YO, deseguida més de 50 veus al hora diuen "Inicitia" soc YO. Bé no se qui es aquet personatje pero "iniciati" SOM TOTS !!!!!!! Totom a pixar al riu TER el día 22 d'Agost a les dues de la Matinada.
+0
-0
passarà
Anònim, 17/08/2009 a les 12:44
voto pq passarà del tema o bé es faran la barba d´or com diu el 9 nou a la seva darrera contraportada...
+0
-0
iniciativa populera
Ripollus, 17/08/2009 a les 18:05
Tambe m'agrada la idea que la 1ª PIXARADA POPULAR DE RIPOLL 2009 sigui una activitat anual tradicional del 3r dissabte d'agost de cada any, podrien fer aquell dia un concert al Mestre Guich o la sala Graells, amb xiringuitos de begudes i entrepans al passeig i fer una competició multitudinària... a veure qui pixa més o qui pixa més lluny... una nova festa a Ripoll de renom assegurat !!! després es deixa anar una mica d'aigua del canal de Can Guetes o de Filpur i es fa net avall.
+0
-0
PIXATORTS
Anònim, 18/08/2009 a les 07:51
Marranos!!!!!!, quina capital de comarca que tenim, au tots a pixar a Ripoll que es gratis..????????
+0
-0
Vergonyós
Anònim, 19/08/2009 a les 10:43
Simplement VERGONYÓS I PATÈTIC

Perque els amos de gossos que deixen els excrements al carrer SI poden ser multats i sancionats i les persones NO?

o tots moros o tots cristians!!

a on hem arribat..d'aqui quatre dies, cagarem al carrer o què?
La policia hauria d'anar-hi a la pixada popular, si, pero per expedientar i multar a tots els que hi siguin!!
PORCS
+0
-0
Ai senyor!
Anònim, 19/08/2009 a les 17:08
Els pixats dels gossos tambe els recullen cada dia?.
No fa ni dos anys que tot un poligon industrial abocava la porqueria un tros mes amunt del pont d Olot. Segur que encara ara trobariem alguna clavaguera que no esta conectada o te fuites que van a parar al riu. Estic sorpres de la colla de talibans de l higiene que hi ha a la vila. higiene selectiva, es clar.
+0
-0
Ja falta menys
Anònim, 19/08/2009 a les 17:37
Ja falta menys perque Ripoll passi de ser com és a nomenar-se Ca'n Pixa... Quina llàstima fotem!!!
+0
-0
Vergonyós ??
Anònim, 20/08/2009 a les 10:38
Cada poble el fa la seva gent. Això és el que tenim i això és el que som. I així ens veu la gent de fora. O què us pensava-ho ?
La vida són quatre dies... apa a pixar tots el dia 22 i a riure i ballar.
+0
-0
record?
Anònim, 20/08/2009 a les 10:44
senyors del ripollesinfo, veig que la notícia ja porta 70 comentaris, és el record???? ah, tots a cagar a la via, pixaners i multadors
+0
-0
I els altres problemes???
Anònim, 20/08/2009 a les 11:11
Aquest nadal ja podem possar al pessebre un pixaner junt amb el caganer. Fixeu-vos la quantitat d'opinions sobre aquest tema metre els altres problemes passen per devant sen se que ningú digui res; problemess molt i molt més importants que aquesta bretolada. Per què no anem tots a pixar a la porta de la vivenda d'aquests gamberros? He de soposar que a ells no els ha de importar.Quina pena de pais!!!
+0
-0
lo passare bien!
Anònim, 20/08/2009 a les 11:18
esta semana e invitao a todos mis colegas punkis de barna pa que suban al puelbo, la vamos a liar gorda en el puente meando..Que pasada de pueblo...
+0
-0
deu ni do els del ripollès
Anònim, 20/08/2009 a les 12:55
acabo de llegir el "gran" setmanari El Ripollès i he flipat en veure el tema de la pixada com a titular de la setmana i com a editorial. On anirem a parar?
+0
-0
"Gran"
Anònim, 20/08/2009 a les 15:45
jajajajajaja...que pacha?.jo tb ho he llegit. És un "gran" pediòdic hurmoristic.
+0
-0
senyors que pixeu tant.
Jhon d'harma, 20/08/2009 a les 16:02
Sou una colla de porcs, si pixeu contra al Ter us mullareu les cames,
+0
-0
cagometre
Anònim, 20/08/2009 a les 23:05
el cagòmetre municipal deu estar a tope!
+0
-0
Ja ho fan
Anònim, 21/08/2009 a les 19:34
Als que recomanen i volen que es pixi a la porta de casa dels sancionats han de saber que en el cas d'un d'ells la gent tota la vida s'hi ha pixat, probablement gent de moral estricta i anticorruptible com els que instiguen i proposen l'acció. Que jo sàpiga mai ningú els ha multat. Tanta hipocresia fa fàstic.
+0
-0
encara no som humans
Anònim, 22/08/2009 a les 03:11
Veig que ja heu retirat les referències de l'article al 9 nou del regidor de medi ambient. Respecte el mateix vull dir:

Em sap greu la interpretació a la carta que fa aquest senyor del llibre de l'Eudald Carbonell "Encara no som humans". Jo vaig entendre, després de llegir-lo detalladament, que els primats poc evolucionats eren els qui des de les diferents esferes de poder controlaven als qui patien les conseqüències de la no sociabilització del coneixement i de la tecnologia.

Des d'aquesta perspectiva i fent referència al cas que ens ocupa queda clar a qui correspon cadascun dels papers. El que em sorprèn són les poques manies dels que ostenten el poder, a més a més anomenant-se progressistes i d'esquerres, en crear una societat punitiva en comptes de promoure i incentivar el coneixement i l'educació a partir dels quals la gent no només pogués ser respectuosa amb els seus actes, sinó també crítica amb els governants que pretenen pensar per a ells. Potser d'aquesta forma arribaríem a ser més humans i no a través del càstig i de les sancions.

Què me'n diu al respecte Sr Regidor progressiste i d'esquerres?.

+0
-0
Can Pixa
Anònim, 22/08/2009 a les 09:24
i els que per la festa major pixen al carrerot dels ases ? i al carrerot de'n Camprubí ? i al carrer de la fruita ??
No és pitxor pixar al carrer que al riu ? al fi i al cap l'aigua s'endu la pixera avall i és tot orgànic !
+0
-0
proposta
Anònim, 22/08/2009 a les 09:25
mentres la poli vigila el pont d'olot, proposo que anem tots al pixar al pont de Can Guetes o al pont de la renfe...
+0
-0
pixaners mollats
Anònim, 22/08/2009 a les 21:10
amb el xafec que cau quedareu ben xoooops, pixaners mes que pixaners

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: