L’empresa Noel Alimentaria tanca el 2016 facturant 18 milions més que l’últim any

En total la companyia ha facturat 255 milions d’euros amb un increment del 8,7% | Aquest 2017 preveu incrementar la producció fins a les 57.000 tones i obrir una planta a Sant Joan de les Abadesses

L'empresa té com objectiu per aquest 2017 arribar a les 57.000 tones de producció
L'empresa té com objectiu per aquest 2017 arribar a les 57.000 tones de producció | ACN
Redacció
24 d'abril del 2017
Actualitzat a les 9:36h
L'empresa Noel Alimentaria de Sant Joan les Fonts (Garrotxa) ha tancat el 2016 amb una facturació de 225 MEUR. Una xifra que representa un 8,7% més que l'any anterior, quan va facturar 207 MEUR. Noel Alimentaria és una empresa familiar especialitzada en la producció i distribució del pernil dolç i serrà, embotits, carns fresques i plats preparats. Es tracta d'una de les principals companyies espanyoles dedicades al sector carni.
 
En els darrers anys ha experimentat un important creixement en el nombre d'exportacions. Actualment, aquest àmbit suposa més del 50% del total de la facturació anual. En concret, un 40% correspon al pernil serrà, un 40% més al xoriç i al fuet, un 15% a les tapes i el 5% restant a altres productes com el pernil de bellota. La companyia treballa amb més de 55 països i recentment ha anunciat que obrirà una planta a Sant Joan de les Abadesses.
 

L'empresa té com objectiu per aquest 2017 arribar a les 57.000 tones de producció Foto: ACN


Amb més d'un miler de treballadors, esperen seguir creixent també en volum de producció. En aquest sentit, durant l'any passat van arribar a les 53.876 tones, un 8,7% més que el 2015. La previsió és arribar a les 57.000 aquest 2017. L'empresa, a més, està consolidant la nova planta d'embotits picats i curats de 18.000 metres quadrats, que van posar en marxa l'any passat. Aquesta nova fàbrica, en la qual han destinat 42 MEUR en tres anys, compta amb una plataforma logística, que funcionarà a ple rendiment en els propers mesos.
 
Segueix l'èxit dels seus productes i la nova marca "Veggie"

Entre els productes més venuts, les línies 'Grand Bouquet', 'Delizies' i el fuet han estat els que han registrat un major creixement comercial durant el darrer exercici. A més, durant el 2016, Noel també ha consolidat la seva tercera posició en quota de mercat amb el pernil dolç amb un 6%. Una xifra que els manté com a líders en grans supermercats.
 
D'altra banda, la càrnia ha fet també una important aposta en I+D durant el 2016. Una de les principals novetats és el llançament d'una nova gama "Veggie", una selecció de productes sense carn en els quals s'utilitza la clara d'ou com a base proteica. La iniciativa es va presentar al Saló Alimentària i es va convertir en la guanyadora del premi Innoval en la categoria de "Salut i Confiança". La línia es va començar a comercialitzar a l'estiu.