​Adjudicades les obres d'un tram de la via ciclista del Ter de Camprodon a Llanars

Els treballs formen part del futur vial per a vianants i ciclistes que donarà continuïtat a la ruta del Ferro fins a Setcases

Redacció
12 de novembre del 2016
Actualitzat el 16 de novembre a les 15:32h
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres d'un tram de la via ciclista del Ter (Ripollès), que donarà continuïtat a la ruta del Ferro (Ripoll – Sant Joan de les Abadesses) fins a Setcases. En concret, s'impulsa el tram entre el nucli urbà de Camprodon i Llanars, amb un pressupost de 261.000 euros. Els treballs començaran el febrer vinent i tindran un termini d'execució de dos mesos.

La via ciclista del Ter discorrerà en un entorn molt sensible ambientalment i de gran bellesa paisatgística: la capçalera del Ter, envoltada de prats i boscos, amb nuclis urbans singulars. A més, connectarà amb la via cicloturística Pirineus, que utilitza un tram d'enllaç per accedir a la ruta del Carrilet (Olot - Girona), a Sant Joan de les Abadesses i a Camprodon.

Amb el tram que s'impulsa, entre els nuclis urbans de Camprodon i Llanars, quedarà configurat un carril bici d'1,7 quilòmetres de longitud –950 metres al tram urbà de Camprodon i 800 metres en el tram interurbà. S'inicia al pont de la carretera GIV-5254 que travessa el riu Ter, on es preveu l'eixamplament de la vorera existent. També es condicionarà el tram de vorera fins a l'encreuament amb el passeig de Maristany, que aquí formarà part del recorregut de la via verda en convivència amb els vehicles motoritzats.

L'ampliació del pont sobre el Ter permetrà un pas per a vianants i ciclistes de 2,5 metres d'amplada. Un cop superada la trama urbana de Camprodon, la via verda discorrerà en paral·lel pel marge esquerre de la GIV-5264, fins a connectar amb la trama urbana de Llanars, al parc de mossèn Lluís Suriñach. El tram interurbà tindrà una amplada de 3 metres, amb un paviment de sòl-ciment.