Ripoll demana que la variant de Les Preses sigui de doble carril

L'ajuntament s'adhereix al manifest de dotze associacions empresarials on reclamen al Govern màxima celeritat per aquesta via i la futura variant d'Olot

Redacció
22 de juny del 2016
Actualitzat a les 10:00h
L'Ajuntament de Ripoll demana que la futura variant de Les Preses, que ha de connectar amb l'eix de Bracons i la futura variant d'Olot, tingui dos carrils i no pas un de sol com ha acordat la Generalitat amb els municipis afectats. El consistori ho va aprovar aquest dilluns a la junta de govern local amb la voluntat de donar suport al manifest que una dotzena d'associacions empresarials d'Osona, la Garrotxa i l'Alt Empordà van donar a conèixer fa uns dies.

Segon el text de l'acord de la junta del govern, hi ha dades objectives com ara les mitjanes de trànsit que "avalen" el desdoblament de la variant de Les Preses. Un fet que, segons el consistori, no ha de comportar un augment de la contaminació atmosfèrica perquè és precisament en una carretera d'un sol sentit on es genera més pol·lució perquè "el trànsit va més lent i s'acumula". Coincideixen que aquesta és una via molt necessària però alerten que una mala planificació farà que es quedi petita i que s'hagi de fer una ampliació amb el sobrecost que això comportarà. També es demana celeritat per tirar endavant la futura variant d'Olot.

Des del consistori demanen també celeritat a les administracions perquè les dues variants d'Olot i Les Preses siguin una realitat quan abans millor. Es queixen que una part important del trànsit pesant amb destí o origen a la Garrotxa (a zones com ara Bianya, Sant Cosme, Sant Joan les Fonts, Argelaguer o Besalú) hi accedeix per la C-17 i la C-26 creuant Ripoll a través del tram urbà del carrer Progrés, provocant "molèsties" als veïns.

L'alcalde de Ripoll, Jordi Munell, assenyala que la ciutat ha de deixar de ser la "variant d'Olot" i per això és indispensable tenir quan abans millor les dues variants per poder "rebaixar la pressió" al carrer Progrés on cada dia hi circulen uns 500 vehicles pesants. "Hem d'evitar que els que vagin cap a la Garrotxa passin per Ripoll i que cadascú se suporti la seva pressió", ha afegit Munell, que ha subratllat també la necessitat de tenir una variant de Les Preses desdoblada i sense restriccions de vehicles pesants per poder solucionar la mobilitat.

Al marge d'adherir-se al manifest, l'equip de govern ho notificarà a la Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat i als ajuntaments d'Olot, la Vall d'en Bas i de Les Preses.