31
de març
del
2015
Actualitzat
el
01
d'abril
a les
7:35h
El giratori de la C-17 es construirà entre l'hotel i el «garden». Foto: Adrià Costa
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha desencallat finalment el projecte per construir el reivindicat giratori a l'accés sud de Ripoll per la C-17. El Govern preveu licitar a l'abril unes obres que estaven pendents des de l'arribada dels quatre carrils a la vila. De fet, la solució final dista del projecte inicial i només contempla una rotonda amb un cost de 600.000 euros. De cara a la tardor Territori i Sostenibilitat també preveu licitar la conversió de dos encreuaments en giratoris a la ronda Mas d'en Bosch, a l'entrada nord-est de la població.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, es van reunir divendres passat per tancar els projectes de millora de la seguretat viària a dos dels accessos del municipi. En el cas de la C-17, el nou giratori es construirà entre la Solana del Ter i el garden en un punt on es registra un trànsit de 10.000 vehicles diaris de mitjana, un 5% dels quals són pesants.
El giratori pretén disminuir la velocitat dels vehicles, l’ordenació dels accessos existents i la prohibició dels girs a esquerres entre la futura rotonda i el nucli urbà. Tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i comptarà amb un carril de circulació. La via verda segregada paral·lela a la C-17 enT aquest tram tindrà continuïtat resseguint la nova rotonda. Les obres es licitaran a l'abril i tindran un termini d'execució de cinc mesos.
Els propietaris de l'entorn, veient que el projecte no avançava, havien arribat a oferir finançar-lo. De fet, respecte la idea original inicialment ja es va deixar per més endavant un primer giratori a can Villaura –l'enllaç amb la C-26- mentre que ara el ramal entre la rotonda i els supermercats no s'executarà d'entrada.
Dos giratoris a la ronda Mas d'en Bosch
Territori i Sostenibilitat també s'ha compromès a convertir en giratoris dues interseccions de la ronda Mas d'en Bosch, tram interurbà que forma part de l'antiga C-26. El projecte preveu actuar en les rotondes partides de l'accés a la Fundació Eduard Soler i de la benzinera de la Ruta del Ferro –on el maig passat es va produir un accident mortal de trànsit-. El projecte també analitzarà la restricció de moviments en altres interseccions del tram i la limitació de la velocitat màxima permesa. Les obres, que es licitaran a la tardor, tenen un pressupost previst de 400.000 euros.