Pere Macias: «El tren porta 30 anys d'inversió inexistent de l'Estat»

El diputat de CiU va presentar “Infraestructures d’Estat” a Ripoll

Redacció
25 de març del 2015
Actualitzat a les 7:40h
Pere Macias, portaveu adjunt de CiU al Congrés dels Diputats espanyol, va presentar aquest dilluns a Ripoll el seu darrer llibre Infraestructures d’Estat. Dels Incompliments d’Espanya a l’esperança sobiranista, escrit conjuntament amb el director comercial d’Aeroports de Catalunya, Òscar Oliver. L'acte, organitzat per la Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès (UIER), va incloure les intervencions del seu president, Eudald Castells, així com Joan Vilalta, delegat de la Cambra de Comerç de Girona al Ripollès, i Jordi Vilarodà, periodista i president d’Òmnium al Ripollès.

Macias  considera que “la manca d’inversió en infraestructures per part de l’Estat a Catalunya és un incompliment del contracte social amb els ciutadans”. Pel diputat de CiU, un exemple flagrant d’aquest incompliment és la línia de tren entre Barcelona, Ripoll i Puigcerdà, que “acumula 30 anys d'inversió pràcticament inexistent a Ripoll”. En aquest sentit ha explicat que “el Ministeri de Foment s’ha compromès per enèsima vegada a invertir i desdoblar parcialment la línia, però el cert és que aquesta pateix un greuge històric”.

Macias va comparar la situació de la R3, que depèn de l’Estat, amb el Metro del Baix Llobregat, propietat de la Generalitat. “Fa 35 anys les dues infraestructures eren ruïnoses, però en aquest temps les inversions a la línia del Baix Llobregat han permès triplicar el nombre de viatgers, mentre que les deficiències a la R3 fan que hi hagi aproximadament els mateixos passatgers que l’any 80”.
 
El tren de Ripoll-Puigcerdà és un dels dotze exemples que s’exposen al llibre i que sostenen la tesi que amb amb la independència Catalunya podria gestionar millor els seus recursos i acabaria amb els greuges comparatius que ha patit històricament per part de l’Estat espanyol.