La direcció de Comerç signa convenis per dinamitzar el sector a Ripoll i Camprodon

Aportarà un total de 32.000 euros pel conjunt d'ambdós projectes

Redacció
17 de setembre del 2014
La direcció general de Comerç de la Generalitat va signar la setmana passada dos convenis amb els ajuntaments de Ripoll i Camprodon, i les respectives associacions de comerciants, per tal de potenciar el sector a ambdós municipis.
 
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell i Garcia, i la representant de la Unió de Botiguers de Ripoll, Roser Salomó i Garcia, van ser els encarregats de signar el conveni de Ripoll que pretén consolidar el denominat "centre comercial a cel obert a la ciutat". En el marc de la signatura, Munell va aprofitar per recordar la candidatura de la Portalada a Patrimoni de la Humanitat. A la tarda, el director general de Comerç es va traslladar a Camprodon per formalitzar amb el seu alcalde, Esteve Pujol i Badà, i amb el president de l’Associació de Comerç i Turisme de la Vall de Camprodon, Albert Bassols Basagaña, l’acord per impulsar aquest tipus d’equipament comercial al municipi. 
 
L’objectiu d’aquests convenis és, segons la direcció general de Comerç, crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn. Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans.L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per a la consolidació dels denominats Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).

Accions a Ripoll

La Unió de Botiguers de Ripoll impulsarà el pla d’actuacions del centre comercial a cel obert al municipi. El pla, amb un pressupost de 40.080 euros, preveu accions com la campanya de rebaixes, la cartellera tòtems, les fires d’estocs de tardor i primavera Ripiganga, la Fira de les 40 Hores, el projecte Museu Itinerant, la Tornada a l’Escola-Botiga Amiga, la iniciativa Comerç i Turisme “fes la bossa...” i el suport a la candidatura de la Portalada, i la campanya comercial i la Fira de Nadal. Així mateix, el pla d’actuacions inclou tallers sectorials d’ecommerce i formació a mida per als comerciants a més del butlletí informatiu, la campanya a mitjans, el disseny gràfic i edició de cartells i flyers pels establiments i la senyalítica comercial en accions i fires locals, entre d’altres actuacions. El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), hi aportarà 14.000 euros.

A Camprodon, el pla d’actuació per impulsar el centre comercial a cel obert –gestionat per l’Associació de Comerç i Turisme de la Vall de Camprodo- preveu accions com el Trenet Turístic de la Vall de Camprodon, la Botiga al carrer, el Comerçnit, la Vall de Camprodon 48/600, la Grossa de Cap d’Any, la loteria de Nadal, el concurs d’il·luminació nadalenca, el Pare Noel i la Coral Brins, la iniciativa FiraCanina, la guia comercial i turística, i publicitat a mitjans i noves tecnologies. En aquest cas el CCAM hi aportarà 18.000 euros.