L'espanyolisme organitza un congrés de «Catalanitat Hispànica» a Ripoll

L'entitat unionista Somatemps es proposa "redescobrir la catalanitat" i reflexionar sobre "com recuperar i transmetre la història de Catalunya" en un seminari de tres dies al Ripollès

| 21/06/2014 a les 10:50h
Arxivat a: Política, Somatemps, espanyolisme, unionisme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 21/06/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Joaquim Coll, a la dreta, una de les estrelles del congrés de Somatemps a Ripoll. Foto: Arxiu ND

El col·lectiu unionista Somatemps -impulsat per l'exmilitant del PP i actual president de Societat Civil Catalana Josep Ramon Bosch- està preparant per als dies 11, 12 i 13 de juliol un congrés per reflexionar sobre la "Catalanitat Hispànica", titulat "Redescobrir la catalanitat: passat, present i futur". És a dir, per bastir un discurs unionista més o menys sòlid que entrellaci catalanitat i espanyolitat. I, per fer-ho, ha escollit un municipi tan emblemàtic per al catalanisme com és Ripoll, l'anomenat "bressol de Catalunya". De fet, a més de les diverses conferències, l'organització preveu realitzar una visita guiada pel Monestir de Ripoll, així com una visita al Santuari del Montgrony. Tota una declaració de principis.

La conferència inaugural del congrés unionista –es realitzarà a l'Hotel la Solana del Ter- anirà a càrrec del professor d'Història a la Universitat Abat Oliba-CEU Emili Boronat, que reflexionarà sobre "El naixement de Catalunya: claus per establir els orígens d'un poble". També dissertarà sobre l'espanyolitat de Catalunya un primera espasa com és el professor de l'École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS) Jordi Canal, que pronunciarà la conferència "Com recuperar i transmetre la història de Catalunya?".

Completaran el congrés del think tank unionista el diputat del PP Fernando Sánchez-Costa i un dels màxims ideòlegs de l'actual PSC, Joaquim Coll, que participaran en la taula rodona "El futur de Catalunya". I el president de Somatemps, Jordi Cabanes, pronunciarà la conferència de clausura: "La catalanitat hispànica".

També hi haurà ponències de l'historiador Josep Alsina ("Historiografia nacionalista i romanticisme"), del professor de Sociologia de la Universitat Abat Oliba-CEU Javier Barraycoa ("Del catalanisme al nacionalisme; del nacionalisme a l'independentisme"), o de l'historiador Òscar Uceda ("Les fonts de la Guerra de Successió"), entre d'altres.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Espero...
Julivert, 21/06/2014 a les 16:52
+23
-16
que l'ajuntament no els cedeixi cap local municipal, per fer-lo.
Que se'n vagin a fer-lo a a la font del Tòtil.
?
Pere Gil, 21/06/2014 a les 18:02
+14
-10
"Catalanitat hispànica" em sona com a oxímoron perfecte.
És com dir "follar per la virginitat" o "lluitem per la Pau"
Democracia
Anònim, 21/06/2014 a les 18:07
+19
-8
Crec que aquests ciutadans tambe tenen el dret a reunirse i debatre les seves opinions i punts de vista sempre i quan,com tothom, respectin la lley i a la resta de persones que no pensin com ells. Per tant benvinguts . Crec que ningu que estigui dins del marc legal ha de esser "exclos" per les seves idees politiques ni socials. Aixo es democracia.
Esta be
Anònim, 21/06/2014 a les 20:27
+14
-13
Però era necessari fer-ho a Ripoll? Podrien fer-ho, jo que se, al Lapao
òspa!
Sant Antoni ens guardi de mal, 22/06/2014 a les 03:35
+19
-7
Aquest , el senyor Josep Alsina és el ex o encara guerrillero de cristo rey que va empastifar de pintades 20-N tota la vila de Ripoll en un aniversari de mort del dictador?.
I aquest el senyor Barraycoa és el que fa discursos a actes organitzats per partits nazis com España2000 i coses pitjors si hi caben?.
I aquest, el senyor Joaquim Coll que ha escrit un llibre presentat per l'ex president de la Generalitat José Montilla també hi serà?. Sòc gran, peró penso que En Dalí no va espremer encara prou el surrealisme.
Caram que hi van forts. Aixó ja és desesperació.
PALLASSOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oriol, 22/06/2014 a les 22:28
+8
-8
CATALANITAT HISPÀNICA? AIXÒ ES COM DIR CATOLICISME MUSULMÀ.
espanyolitat....
Anònim, 25/06/2014 a les 00:20
+0
-0
A on?
un poco de historia
Anònim, 25/06/2014 a les 00:26
+4
-13
Antes de que España fuera España se hablaba de España en en el poema de Mío Cid y en la poesía provenzal escrita por trovadores catalanes. Cataluña forma parte de España, desde que España es España, y España es uno de los estados más antiguos de Europa. Otra cosa es la historia que os queráis inventar para justificar vuestros desvaríos.
historia
Perot, 25/06/2014 a les 10:55
+12
-3
Segons les últimes tendències historiogràfiques de moda a Espanya, la nació espanyola és anterior a l'existència del concepte mateix de nació.

Espanya no ve de l'Edat Mitjana: encara hi és.
¿Historia?
Jaime, 25/06/2014 a les 11:03
+12
-1
España como tal no se originó hasta que los reinos de Castilla y Aragón se unieron y ello no pasó hasta finales del S. XV y principios del XVI. Y cuando se originó esa España era tan nueva y reciente como cualquier otro país o nación que se haya formado en otros lugares del mundo.
Si creéis que esa nación española va a sobrevivir por los siglos de los siglos vais equivocados porque significa desconocer totalmente la inercia de la historia a lo largo de los últimos milenios. Y mas equivocados estáis si creéis que esa España sobrevivirá porque es una verdad incuestionable y que debe defenderse a toda costa incluso con violencia y coacción. Ese precisamente es el camino mas corto hacia la independencia de los pueblos, es decir, obligarles a algo a la fuerza o sin escuchar su posicionamiento.
in lingua spagnola
albertot, 25/06/2014 a les 14:38
+12
-1
Me hace gracia escuchar y leer a todos esos iluminados que quieren dar a la idea de nación española única e indivisible la categoría de verdad divina o dogma incuestionable, como si el mismo Jesucristo hubiera lanzado la idea desde la Cruz.
El mundo en general y su historia en particular, son el fiel reflejo de multitud de cambios en fronteras, culturas, lenguas, etc…, así como de infinitos mestizajes y convivencias de razas y culturas, por mucho que pese a algunos. Y España es el paradigma de todo ello pues por aquí han pasado fenicios, romanos, godos, judíos, árabes y ahora guiris. Y no somos más que el resultado mezclado de todo ello a pesar de que algunos hicieron y hacen todo lo posible para evitar la normal evolución de la historia en este aspecto.
Y la nación española como tal, que existe aproximadamente desde el S. XVI, tendrá su final cuando le toque como lo tuvo el imperio romano, o el otomano, o el inca, o el maya, o Yugoslavia, o la URSS, etc.…, y dará paso a otro país, o a otros países o simplemente a un mundo sin fronteras.
Y aquellos que dicen que la nación catalana es un invento y que los hay que ven naciones por todos lados (aparte de la manifiesta ignorancia sobre la historia) yo les digo: lo mismo debían pensar los habitantes de Cataluña, o Baleares, o Toledo (por ejemplo) cuando los distintos reinos existentes en la época (como el de Castilla y el de Aragón) empezaron a dar luz a la nueva España como nación, porque en ese momento España como tal no existía y se daba paso a un nuevo invento ¿o no? ¿O los inventos solo son cuando interesa?
per "un poco de historia"
Pere Gil, 25/06/2014 a les 14:40
+11
-3
Quina mania de confondre Espanya amb la Monarquia Hispànica !!. Els estats moderns no es constitueixen fins a principis del segle XIX, abans eren només imperis monàrquics. Es clar que ja sabem que per al PP Espanya existeix des de la pre-història
A ver Mestres.
Anònim, 26/06/2014 a les 00:27
+1
-3
Aquí este servidor no habla de nación ni cristo que le fundó, pues nación no deja ser un concepto abstracto y ambiguo ¿existe hoy la nación Castellana, o leonesa, o andaluza? o ¿existe la nación europea, o indoeuropea? ¿la una nación y una lengua nos excluye de formar parte de otras naciones?¿Si una lengua equivale a una nación, existe la nación hispana? ¿pueden formar parte de ella los catalanes que hablamos la lengua de García Márquez?. Como mucho hablo de Estado, un antiguo Estado Europeo del que Cataluña forma parte desde su constitución. Lo que sea o deje de ser a partir de ahora, pues ya se verá. Lo que me gustaría es que el censor general de este medio al servicio del régimen diera una explicación de por qué ha censurado parte de mi intervención. Mientras tanto ¡Con dios PROFETAS! y os podéis ahorrar la respuestas. Bien empezamos, Os parecéis a los fascistas españoles tanto en lo de censurar como en el eslogan ese de una....
tot recordant
Anònim, 30/06/2014 a les 13:53
+6
-3
Quan ara fa 300 anys les tropes de Felip V van venir a Catalunya a massacrar violentament i anular-nos les nostres pròpies lleis, el que pretenia és que un dia tots els catalans fossin com aquests botiflers. Vergonya !
Anàlisi racional
Anònim, 01/07/2014 a les 11:04
+2
-0
Analitzar la història des d'un punt de vista maniqueu no condueix més enllà de l'absurd i, en caos extrems a l'imbecilitat.
La guerra de successió no es pot veure com una antiga película de vaquers i indis, de polis i lladres, de bons i dolents. Hi van intervenir molts condicionants de tot ordre i es van produir molts canvis de bàndol que obeien a interessos (alguns inconfesables, com el comerç d'esclaus) que en cada momento marcaven el posicionament dels poderosos.
El que no varia ni ha variat al llarg del temps és que el poble sempre ha anat a la guerra a defensar els interessos dels poderosos i mai els poderosos han tingut en compte les necessitats del poble, ni per anar a la guerra ni per declarar la independencia ni per juntar els regnes.
Trobo lamentable que les aspiracions actuals dels pobles s'hagin d'analitzar a partir dels posicionaments i les interpretacions pseudihistòriques. Ni d'una banda ni de l'altra.