Només va fallar el 3G

La contracrònica de l'èxit de la primera edició del Clownia, a càrrec de Guillem Ramos-Salvat

Guillem Ramos Salvat
04 de maig del 2014
Els clownians, habitants per dos dies de Sant Joan.
Els clownians, habitants per dos dies de Sant Joan. | Rastres Fotografia
Els clownians, habitants per dos dies de Sant Joan. Foto: Rastres Fotografia

Era el primer gran de l'any i la gent en tenia ganes. Uniforme de festival a la motxila: samarreta de tirants durant el dia i dessuadora un parell de talles gran durant la nit –quin fred que feia a Sant Joan!-. Però l'ambient gèlid no va poder res contra un exèrcit de clownians disposats a fer-ho tot per acompanyar els Txarango en la presentació del seu segon disc. I així va ser. L'esperat concert no va defraudar, posada de llarg dels amfritrions davant de la gent entregada, concert que es va fer curt i que les fotos en són el millor testimoni.

Després d'aquesta presentació sui generis els del Ripollès passaran per moltes de les comarques del país, ningú es quedarà sense poder-los veure; el primer tast d'aquest cap setmana va ser només pels 3.500 afortunats que van aconseguir un bitllet a la ciutat dels somnis que es va aixecar als peus del Pirineu. "Jo hi vaig ser" serà frase repetida l'any que ve. "No tenim cap argument que ens porti a pensar en no repetir el festival", ens deia l'Alguer Miquel, el cantant dels Txarango, al backstage en acabar el concert.

Es notava que tot anava sobre rodes. La màgia i l'ambient el posava Txarango i els joves vinguts d'arreu. Però el saber fer, l'experiència i les hores de vol la posaven un munt de professionals que van voler ajudar als del Ripollès a fer realitat aquesta ciutat imaginària. Des de la gent d'Èxits, que porten el managament dels Txarango i que tenien el festival al cap, passant pels de Vibra fent arribar el festival al poble, el tarragoní Sergi Solís controlant fins al darrer detall de les barres o, entre molts d'altres, el Víctor del Submarino de Rasquera, que amb l'emissora a la mà, no distreia cap problema tècnic. Es notava que un bon grapat de professionals havien pensat el festival. Ni els horaris, el principal mal de cap en aquests festivals, va fer patir a ningú.

Només fallava una cosa. Poc s'ho pensava l'antenista de Movistar que 3.000 persones alhora voldrien penjar fotos, tuits i fer instagrams al mateix moment en aquella esplanada de Sant Joan de les Abedesses que una setmana abans semblava tancada a pany i forrellat. I en un festival si només falla el 3G, certament, és que ha estat un èxit.  "Repetirem segur", m'assegurava, eufòric, un dels organitzadors celebrant el final del festival escurant un dels barrils...

El 3G, l'únic problema d'un Clownia Festival d'èxit total. Foto: Marc Cargol