Llet Nostra preveu duplicar el seu negoci en la restauració

L’empresa demana ampliar la caducitat de la llet per aterrar en mercats exteriors

Europa Press
23 d'abril del 2014
Llet Nostra , grup al que pertany la Cooperativa Agropecuària de Vallfogona de Ripollès, preveu augmentar la facturació un 4% aquest 2014 respecte dels 22,9 milions d'euros de vendes de l'any passat, i duplicar el seu negoci al canal Horeca -restauració, hotels i càtering-, de manera que passarà del 8% actual a representar entre el 15% i el 20% del total del volum de negoci.

En una entrevista d'Europa Press, el president de Llet Nostra, Xavier Tubert, ha explicat que el 2014 serà un any de creixement en facturació perquè tot el sector lacti s'ha vist obligat a incrementar els preus a causa del repunt dels preus de les matèries primeres, tot i que aquest augment no s'ha traslladat al consumidor. Tubert reconeix que incrementar el pes del canal Horeca serà un procés lent perquè a Catalunya existeix un gran nombre de distribuïdors per a l'hostaleria, però Llet Nostra aposta per obrir-se camí en nous segments, com les botigues 24 hores o nous envasos de iogurt que s'adaptin a les necessitats de la restauració.

Llet Nostra, que va produir a la seva planta de Vic més de 31,6 milions de litres de llet en bric i en productes lactis el 2013, ha complert el seu desè aniversari posicionant-se com la marca líder en llet bàsica a Catalunya, amb una quota de mercat de l'11,18%. El 50% de la producció de Lleters de Catalunya –les cooperatives que integren Llet Nostra- es destina a la comercialització de llet en bric amb la seva marca, mentre que la resta es dedica a l'elaboració de postres o es ven a altres companyies.

Per seguir creixent, Llet Nostra ha apostat per la innovació i, després d'introduir-se en el segment de iogurts i postres el 2011, ara està treballant en un nou iogurt que combini la fruita amb llet i que es llançarà al mercat aquest any, per unir-se a la gamma de iogurts de melmelada, flams i crema catalana.

"Barreres polítiques" al mercat francès

Tubert insisteix en la intenció de l'empresa d'entrar al mercat francès –ara mateix Llet Nostra es comercialitza a Catalunya, les Illes Balears i Andorra-, tot i que les "barreres polítiques" que presenta el país veí ho impedeixen. L’empresa també ha realitzat estudis de mercat per desembarcar en països del sud-est asiàtic i el nord d'Àfrica, on el consum de llet és elevat.

El president de la firma considera que el fre real és la normativa espanyola sobre caducitat, ja que França té com avantatge competitiu poder oferir llet que no caduca fins als nou mesos: "L'obstacle per entrar és la normativa sobre la caducitat. No la del producte, sinó la que et deixen fer constar".

L'empresa aglutina el 30% de les explotacions catalanes de llet. Els sis grups cooperatius que formen part de Llet Nostra són Lletera de Campllong, Ramaders del Baix Empordà, Cadí, Lletera de Mollerussa i Comarca, Agropecuària de Vallfogona de Ripollès i Grup Lleter de Banyoles.