Itinerànnia deixa un impacte econòmic anual de 3,2 milions

El 2013 més de 4.000 persones, amb una mitjana de cinc dies, van utilitzar la xarxa de senders

Redacció
03 d'abril del 2014

Els impulsors de la xarxa de senders Itinerània –Consorci Ripollès Desenvolupament, Turisme Garrotxa i Empordà Turisme- xifren en 3,26 milions l'impacte del projecte al territori només al 2013. Aquesta despesa suposa un augment d'un 54,8% respecte la que els mateixos usuaris van fer l'any anterior. Són dades extretes d'un informe encarregat pels responsables de la xarxa, que es basa en el preu dels paquets turístics, les despeses generades en alimentació i les compres.

L'informe conclou que 4.772 persones han viatjat al llarg de l'any passat per algun dels senders Itinerànnia. Els seus usuaris passen, de mitjana, cinc nits a les tres comarques. La coordinadora de la xarxa, Adriana Ramon, explica que "aquest estudi no inclou el turista de proximitat, que cada vegada s'interessa més pel senderisme". Itinerània és cada cop més present en agències de viatge estrangeres. Noruega, Estats Units, França, Alemanya, Regne Unit, Holanda i Bèlgica són alguns dels països que compten amb operadors oferint aquest producte.

El 2013, el seu web ha registrat un augment de visites del 32% respecte l'any anterior. Itinerànnia es va crear el 2000 a la Garrotxa, buscant un model de turisme sostenible. El 2008 es va estendre al Ripollès i l'Alt Empordà i actualment suma 2.500 quilòmetres d'itineraris entre les tres comarques. Pel president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona, "Itinerànnia és l'oferta especialitzada que tothom vol a casa seva". En la presentació de les dades també hi van participar els presidents dels consells de l'Alt Empordà i del Ripollès, Miquel Rovira.

Itineraris recomanats de la xarxa Itinerànnia

Itinerànnia a Google Earth
 

Presentació de les dades del 2013 de la xarxa Itinerànnia. Foto: Itinnerània