El llop, fotografiat a Queralbs

El fotògraf Ferran Jordà va aconseguir captar imatges de l'animal, un fet excepcional, a l'entorn de les gorges del Freser

El retorn del llop al Ripollès ja es va constatar per primera vegada el 2005

| 19/03/2014 a les 17:33h
Arxivat a: Territori i medi ambient, fotografia, fauna, llop, Ferran Jordà
Aquesta notícia es va publicar originalment el 19/03/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El llop, fotografiat en un paratge de Queralbs. Foto: Ferran Jordà/bw-color.com

Des del 2005 que hi ha evidències que el llop ha retornat al Ripollès. Tanmateix, continua sent un fet excepcional que se'l pugui fotografiar. Ho va aconseguir el passat 21 de febrer el fotògraf Ferran Jordà, establert a Queralbs, en un paratge de l'entorn de les gorges del Freser, al peu del Torreneules. Les fotografies les ha publicat al seu blog Black & Wihite or Color?.

Jordà va fer aquell dia una sortida amb un company suec per tal de fer fotografies de natura en un espai on s'acostumen a trobar isards i muflons. “Evidentment que no comptava en trobar-me un llop. De fet, mai havia pensat la possibilitat de veure'l”, explica a ElRipollès.info. Calcula que l'animal es va situar a uns 300 metres on eren ells, tot plegat en una tarda de neu i amb el cel força tapat fet que va dificultar la possibilitat d'aconseguir imatges més nítides.

El fotògraf de Queralbs va passar immediatament les dades de localització als tècnics del Departament d'Agricultura que s'encarreguen des de fa una dècada de realitzar el seguiment al llop. Fins ara, no s'ha pogut demostrar que s'hagin establert poblacions estables sinó que són individus que procedeixen dels Alps Marítims. La primera presència a la comarca data del 2005 quan es va trobar un isard degollat i les anàlisi d'ADN van corroborar que havia estat l'atac d'un llop.

Tant el 2011 com el 2012 l'espècie només es va detectar al Ripollès. Aquest hivern destaquen les imatges de Ferran Jordà que se sumen a les aconseguides pel càmera Eudald Teixidor, de TVR, el juliol passat en un paratge proper.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

y digo yo
Anònim, 19/03/2014 a les 17:50
+13
-42
si hay lobos, tambien habrá lobas.
Una bona noticia
mahmoud, 19/03/2014 a les 18:21
+53
-11
Una bona noticia per a la recuperació dels ecosistemes rurals de Catalunya. Tant de bó, totes les especies que es van extinguir a la península Ibèrica poguèssin retornar als seus medis naturals.
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 19/03/2014 a les 18:50
+12
-14
En canvi no hi ha cap Caputxeta a la vista.
bona noticia!
independeitor, 19/03/2014 a les 19:05
+12
-37
Lo q passa es q m agradaría pujar a la vall de Nuria caminant i ara en dona una mica de cangelo....
Una vergonya social
Anònim, 19/03/2014 a les 21:02
+23
-60
Quin país, hem exterminat els vaquers i els pastors i ara els pixapins i els ecopastanagues estan contents perquè ha tornat el llop per arruinar els quatre pastors que queden.

Passar gana es el que es mereix aquest pais!!
excel.lent
Anònim, 19/03/2014 a les 22:04
+42
-8
Al que diu "una vergonya social". No diguis bajanades. Quan nosaltres vam arribar ells ja hi eren fins que els vam exterminar, el mateix amb l'ós bru. Pobres desgràciats han estat sempre els dolents de la pel.licula, ja sigui per rondalles populars com per apropar-se massa a les viles i fer alguna que altra destrossa, però per què? Perquè els humans hem deixat que s'apropin, els hem donat menjar fàcil, només cal veure els senglars de Collserola. El Pirineu es prou gran per a què hi poguem viure tots, i el llop, al igual qu l'ós, és necessàri per mantenir l'equilibri biològic al nostre pais.
llops y bampiros
Anònim, 19/03/2014 a les 22:33
+26
-0
els que vivim al plrineu pude prefeririam als llops salbatges que tots aquets bampiros que ens estan xupan la poca sang que ens queda
pixapins i els ecopastanagues
Anònim, 19/03/2014 a les 23:06
+14
-23
Pixapins i ecopastanagues ho seràs tu. Pensa que a Barcelona hi ha molta gent amb molt mes coneixements del mon rural, dels que tu tindràs mai.
no és el primer cop
Bernat, 19/03/2014 a les 23:14
+1
-1
Jo fa uns anys que també el vaig veure a les gorges del Freser, el 24 de desembre del 2007, passat el salt del Grill. Justament allí al costat hi ha la canal del llop.
Les administracions: el món però al revés
Anònim, 19/03/2014 a les 23:45
+6
-15
Fan tancar empreses perquè ara ha cambiat la normativa, reintrodueixen el llop i l'os i paguen gent per anar-ho observant, ara fan pagar una taxa d'hotel, l'euro per recepta...

Llops i ramaders
Anònim, 20/03/2014 a les 08:36
+12
-5
A "Una vergonya social", li podria contestar moltes coses... per exemple, que no m'estranyaria sentir queixar-se aquesta persona mateix que hi ha massa senglars o massa isards.

Però no deixa de ser una part de la població que cal tenir en compte. La reintroducció del llop, com la de l'ós, ha de comptar amb la col·laboració dels ramaders de la zona implicada. De la mateixa manera que ha obligat els ramaders de xais del Pirineu occidental a agrupar diversos grups de xais i contractar pastors, els ramaders de vaques del ripollès hauran d'adaptar-se. Necessitaran ajuda del govern, és clar. Però a la llarga, si volen/volem salvar els pobles de muntanya, s'haurà de combinar les activitats tradicionals agrícoles i ramaderes i les més modernes de turisme. I el llop, senyors, té un atractiu brutal.

Salut, negoci pels ramaders i llops a les muntanyes!
Per a excel·lent
Anònim, 20/03/2014 a les 09:14
+1
-2
Al que diu "Excel·lent" No diguis bajanades. Quan nosaltres vam arribar, els gossos també hi eren. I ara sembla que si no els vesteixin, els hi donin menjar i els treguin a passejar...etc sembla que no puguin viure i es morin de fred
Bona notícia
Carles Roquero, 20/03/2014 a les 10:52
+5
-4
L'abandonament rural en indrets menys propicis és un fet que no té marxa enrere, amb la qual cosa és una bona notícia per l'equilibri de l'ecosistema que es recuperin allí les seves diferents potes. Com diuen més amunt, al Pirineu hi ha espai per tot.
pixapins i els ecopastanagues
Anònim, 20/03/2014 a les 11:12
+7
-4
Potser si que a barcelona hi ha molta gent amb coneixements del mon rural, però es deuen quedar a Barcelona pq aquí hi ha nivell amb els que pugen. Són uns porcs i bruts quan van a buscar bolets, poc conscienciats amb el medi ambient ja que no tenen cap problema en deixar-nos els boscos fets una merda i plens de merda.

Pel tema del llop, m'encanta que es torni a veure, però gent el llop viu cap al Pirineu francés i en ocasions travessa cap al nostra. Però no crec que estigui establert aquí encara.

A part el llop és una espècie que viu en manada, i de moment sempre se la fotografiat sol.
"Reintroducció" és erroni
Anònim, 20/03/2014 a les 11:40
+12
-0
El concepte "reintroducció" aplicat al llop és erroni. Reintroducció és la del llop a la val d'Aran, amb exemplars que s'hi van portar en una acció planificada, de repoblament decidit per la Generalitat. El llop no l'hi ha portat ningú, hi arriba per la seva pròpia expansió, des de França. No hi ha hagut cap acció per reintroduir-lo, és un fet natural.
correcció
Anònim, 20/03/2014 a les 12:24
+1
-2
quan deia "el llop a la val d'Aran" volia dir, evidentment, l'ós
enemics de sempre
Anònim, 20/03/2014 a les 12:28
+6
-13
Els llops sempre han estat l'enemic natural de l'home en el passat, normal que hagin desaparegut, no haurien de deixar-ne en llibertat, és una atràs, sino temps al temps i ja es veurà
Manifestacions contra el llop
Anònim, 20/03/2014 a les 13:36
+6
-14
Espero que passi com la Vall d'Aran i els ramaders reaccionin per evitar que això passi d'anecdota a realitat. NO VOLEM LLOPS AL RIPOLLÈS!
Ja cobrareu
Anònim, 20/03/2014 a les 13:51
+8
-10
No patiu pels ramaders. Com passa a tot arreu, quan el llop mati un xai ja cobraran la subvenció. De fet, ja s'ha donat algun cas. D'això viuen, de les subvencions. O sigui, que si hem de decidir potser no seran els ramaders els únics amb dret d'opinar.
El llop
Anònim, 20/03/2014 a les 14:06
+10
-5
Visc al nord D'Osona, a pages i estic encantat que el llop torni a casa. Al Sr. enemics per sempre dir-li que ningu els ha deixat en llibertat, no estan aqui per cap pla de reintroduccio, ni cap solta controlada, han vingut ells solets des de els Apenins italians a traves de França. sobre atacs a humans no hi ha apenes documentacio que ho acrediti. Generalment els atacs a humas de canids al medi natural son de gossos assilvestrats, que no pas de llops. Gossos assilvestrats sempre hi han hagut i molts del atacs que parlen els nostres avis eren d'aquets animals i no de llops. el llop com a fet natural fuig SEMPRE de l'home. Jo he estat diverses vegades al nort de la peninsula i els llops sempre ha fugit al veure'm, anes sol o acompanyat. fins i tot de nit un llop a Galica es va acostar a nosaltres per agafar restes de menjar, ens vam fer els despistats i al moure un company va fugir esperitat.
-
El Pelut, 20/03/2014 a les 14:16
+9
-6
Aquells que no vulguin el llop al Pirineu, que hi portin el Cañas per espantar-lo.
i que fan els altres ?
Pastor., 20/03/2014 a les 15:46
+14
-1
Dons això, es sorprenent que un equip compost per vuit agents rurals, que tenen com a principal tasca, la vigilància i el seguiment dels llops al Pirineu, no trobin res i ni sabien que corria un exemplar per aquestes zones !!

Resulta que un paio, amb una camara de manera fortuita, localitza un llop, i els agents rurals res de res.. ni puta idea. Ole tu !!! ole tu !!!

Això si que es llançar els diners, per que aquest equip de funcionaris, cobrar segur que cobren, ( uns 2000€ cadescun aproximadament ) ara treballar, lo que es diu treballar...
pel de ja cobrareu!
Anònim, 20/03/2014 a les 17:36
+6
-1
Demostres unaincultura i un desconeixement total del món rural! t'asseguro que no vivim de les subvencions ens ajuden a seguir endevant, però t'has preguntat mai la funció real de la pagesia? per exemple en la prevenció d'incendis?
o per altra banda quin sector coneixes que el comprador sigui qui posa el preu del que compra? així quin sector sobreviuria?

va si us plau una mica més de sentit comú i coneixement abans d'opinar!
Sense fer, no queda res per fer.
Anònim, 20/03/2014 a les 17:36
+0
-1
Així es la natura. Hi ha molts experts a Barcelona i al Mon Rural, pero nomes cal observar que l'única condicio indispensable per que la Natura prosperi es deixar-li fer.
Trista evolució real
Anònim, 20/03/2014 a les 18:04
+4
-6
Els llops poden ser molt bonics, pero per mi quan més lluny millor. Al dels pastors i els xais el dia que en comptes de menjar un xai es mengi la cama del pastor no sé quina subvencio li pagarà.
Quina llastima que s'extingeixin animals preciosos pro perillossos i apereixin altres especies d'individus que no es mereixin cap mena de respecte (com la majoria que ha escrit aqui i ha rebut punts positius pels seus comentaris, o els que aproben comentaris d'aquesta mena)
I què fan els altres?
Anònim, 20/03/2014 a les 22:12
+8
-13
No siguis resabiut. Els agents rurals ja fa cinc anys que n'estan fent el seguiment, han analizat femtes i petjades amb resultats positius per llop.
Cantallops
Pepet, 21/03/2014 a les 15:08
+0
-0
És de ben sabut que a principis de segle els llops s'apropaven tant als pobles com és el cas de Camprodon que
un dels carrers de la vila té el sobre nom de carrer Cantallops. Els llops baixaven a udolar a les nits... Jo em pregunto què va ser abans? l'home o el llop?
Quina pena
El llop estepari, 25/03/2014 a les 11:58
+3
-0
És una pena el nivell que es demostra en comentaris com alguns dels expressats en moltes notícies. A banda del baix nivell lingüístic, el poc respecte a l'hora d'expressar coses que més que opinions són simples insults. Tenim prou documentació i informació com per no haver de recórrer a la barroeria.
Pel que fa al llop, va fent la seva sense esperar que els humans ens posem d'acord (que per l'expressat en alguns comentaris fa una mica de por). Aquí no hi val ni romanticisme ni demagògia, el món no només és dels humans, i cal aprendre a compartir-lo amb altres animals i entre nosaltres.