Dues grans estelades al costat del Monestir de Ripoll

L'ANC penja dues estelades gegants a l'església de Sant Pere per aprofitar el ressò de les campanades

| 30/12/2012 a les 14:01h
Arxivat a: Política, independència, Assemblea Nacional Catalana, estelada
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/12/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les estelades de l'església de Sant Pere. Foto: Arnau Urgell

Enmig de la polèmica per la negativa del Bisbat de Vic a hissar una estelada al Monestir de Ripoll , l'ANC del Ripollès n'ha penjat dues de grans dimensions a l'església de Sant Pere. L'acció vol aprofitar el ressò de les campanades de TV3 ja que estaran penjades fins al dia de Reis. Mentrestant, Ripollès per la Independència es manté ferm en l'objectiu que en pugui haver-hi una al campanar del Monestir.

“No és cap desafiament al Bisbat”, explica Toni Clusells, membre de l'entitat independentista, que assenyala que es vol aprofitar que aquests dies aquesta zona del poble serà centre d'atenció tant per les campanades com per la cavalcada de Reis. De fet, seran dues estelades que veurà tot el país el 31 de desembre i que, a més, són visibles de manera permanent amb la càmera de TV3 .

L'antiga església de Sant Pere també es propietat del Bisbat de Vic tot i que hi ha un conveni de cessió amb l'Ajuntament de Ripoll que ha donat el vist-i-plau per tal que es pengessin. Paral·lelament, Ripollès per la Independència continuarà amb la campanya per tal de poder hissar-ne una al Monestir recollint més signatures, sumant el suport d'altres assemblees territorial de l'ANC així com de l'Associació de Municipis per la Independència. “Esperem que algun dia o altre la posició del Bisbat canviï, el Monestir té un significat que va molt més enllà del simplement religiós” assenyala Clusells.

Dues estelades gegants presideixen l'església de Sant Pere. Foto: Arnau Urgell

També us pot interessar

 

COMENTARIS

acte politic o festiu??
Anònim, 30/12/2012 a les 14:27
+26
-34
No tots els vilatans ens agrada veure la estelada penjada del monuments. La senyera bandera de tots!! jo les agues fet mes grans encara pero amb la senyera!! visca catalunya!! que es pot estimar de moltes maneres.
2014
eldesempre, 30/12/2012 a les 15:16
+33
-20
Clar que sí! Que vegi tothom de la sang que estem fets aquí.
Recolzament
Troll, 30/12/2012 a les 16:33
+33
-10
Com a ripollesa i catalana encara que fora de Ripoll teniu tot el meu recolzament amb tots els actes que feu envers la catalanitat
pesats
Anònim, 30/12/2012 a les 18:39
+13
-22
no cal dir res mes
extremista
Anònim, 30/12/2012 a les 19:16
+26
-42
No trobo que sigui la millor imatge que poguem donar amb dues estelades gegants que queden bastant mlament la veritat! Nomes fan que ferse notar amb aixo de la independencia. Una pregunta: que guanya el que tingui mes estelades o que? Burrus!
Falten Banderes
Anònim, 30/12/2012 a les 22:05
+16
-8
Falta la del barça i el cartell de "vull sortir al APM" ... Crec que es pot conseguir.
clero
Anonim, 30/12/2012 a les 22:33
+14
-7
Clero=Dictadura.
A l'extremista
Anònim, 30/12/2012 a les 23:06
+18
-6
Probablement el teu gust sigui més que sospitós,potser t'agrada més el color blau amb un estampat de gavines en qüestió de gustos no hi ha res escrit.
Pel què a la independència,si és democràtica i el país és la opció que tria a tu només et quedarà la de les dues pedres.
Pel què fa a si guanya el que té més estelades,només et diré que prohibint-ne l'exhibició només aconseguireu que la gent en tregui més i em permeto a l'hora preguntar-te si saps què és la democràcia.
Per l'insult final només et diré que no m'ho agafo com un insult car el burro és un animal noble,obstinat,tossut i treballador qualitats de les que de ben segur no pots presumir.
ripoll da asco
asqueada de ripoll, 31/12/2012 a les 00:51
+17
-46
encuentro vergonzoso que pongan esto en un pueblo sin consultar con el resto de habitantes deberían pregunta a todo el mundo para saber si todos estamos de acuerdo con semejante mierda porque la verdad no tiene otro nombre cada día me da mas asco ver el pueblo repleto de banderas independentistas esto cada vez se va pareciendo mas a una dictadura


visca catalunya y viva españa


Por
Anònim, 31/12/2012 a les 03:05
+9
-10
Aquestes són les úniques banderes que es poden penjar a Ripoll sense tenir por d'amenaces o que taquin la façana.
ripoll dea asco
Anònim, 31/12/2012 a les 10:20
+24
-6
a la ""senyora que Ripoll da asco"" no més dir-li que si no li agrada conviure amb les senyeres que ja sap on es la porta, i si fa molt anys que viu a Ripoll no es d'estrenya que tingui vergonya però deu se d'ella mateixa per sentirse aixi.
"Con dos cojones"
Anònim, 31/12/2012 a les 11:47
+13
-6
Felicitats a la gent de l'ANC de Ripoll. Això se'n diu tenir-los ben posats, perquè si hem de confiar amb els polítics que tenim...
Per la gent que no els hi està bé, a mi ningú m'ha preguntat per penjar les banderes d'espanya al jutjat, i a d'altres indrets, per tant a pexugar!
I pel que li taquen la façana (suposo que el veí del carrer sant Pere, doncs que no provoqui, perquè penjant les baderes d'espanya l'11 de setembre ell s'ho va buscar.
Ripoll
Anònim, 31/12/2012 a les 17:58
+11
-2
Ja es hora que sa sapiga que ·el ripolles SI exgistes.
si
Anònim, 31/12/2012 a les 18:29
+5
-3
qui paga tot aixó?
Ben mirat....
Anòniam, 31/12/2012 a les 18:39
+3
-2
Doncs mira, potser no cal posar-la al monestir, així queda ben clar on està cadascú.
Molt trist
La consciència, 31/12/2012 a les 19:30
+14
-11
Trobo molt trist que hagin penjat una estelada com si aquesta representés a tots els ripollesos. Mira que hi ha banderes que ens representen a tots independentment de la ideologia que tinguem (espanyola, europea, municipal, i la de la comunitat autònoma), tot i això, alcen una bandera que només representa una part dels ripollesos. Molt trist.

El que haurrien de fer els polítics és vetllar per fer-nos sortir de la crisi, perquè no sé si us heu fixat que mentre tots aquests independentistes s'entretenen amb la independència com bons gossets darrere un os, la coalició CIU-ERC no para d'apujar impostos. El que ara es necessita no és inestabilitat política perquè no sé si entre tanta notícia independentista heu aconseguit sentir que la nota financera d'Espanya és més baixa del que hauria de ser, precisament per la inestabilitat política! O sigui que hem de felicitar el senyor (si es pot dir així) Mas perquè ara hem de pagar interessos més alts per finançar-nos!

Visca Catalunya, visca Espanya i visca Europa!
Moltes paraules nper no dir res
Anònim, 01/01/2013 a les 01:58
+2
-5
Sr trist confon el tocino i la velocitat!
Campanades
Ciutadà S, 01/01/2013 a les 10:11
+14
-0
Jo diria , mes aviat, que les haurien d´haver vist tot el pais. La transmisió de TV3, practicament no va permetre veure-les.
campanadas
Anònim, 01/01/2013 a les 11:07
+15
-1
La verdad es que considero algo sumamente ridiculo la trasmision de TV3, tanto revuelo tanta gente, tantos coches, total para lo que hicieron, creo que un videoaficionado lo podria haber hecho mejor
Maruja Torres
Ciutadà S, 01/01/2013 a les 11:23
+13
-0
Per cert, la parodia de Maruja Torres. Patética.
Canvi de titular
Ciutadà S, 01/01/2013 a les 11:27
+0
-0
Home. es una mica lleig canviar el titular de la noticia quan hi han comentaris al respecte, no creieu?
Té raóT
Anònim, 01/01/2013 a les 12:02
+8
-0
Estic d'acord amb vosté Ciutadà S , Aquesta vegada tv3, no va ser la nostra
quin xurro
Anònim, 01/01/2013 a les 14:30
+5
-0
Quin xurro!!! la retransmisió de TV3 tanta gent i no varem poguer menjar els raims perque van parar el campanari. TOT GRABAT, quina merda!!! La tele.. és clar que tot es fantasia i irreal... Els de CIU estan contentíssims... sempre estan contents Va durar 2 minuts quin xurro!!!!
fatal
Anònim, 01/01/2013 a les 14:31
+3
-0
Tanto rollo con las esteladas para luego ni verse,y rollo campanadas patetico esperaba algo mejor
Al molt trist i als comentaris en contra
Anònim, 01/01/2013 a les 16:42
+5
-1
Vaia patriotes aquests que diuen que l'estalada no els representa. Està clar que la bandera de Catalunya és una i aquesta és la Senyera, però mentre no deixin que la Senyera sigui la bandera del nostre país, hem de continuar hissant l'estelada.
Jo també desitjo que desaparegui l'estelada, perquè això voldrà dir que no té raó de ser i que Catalunya ha esdevingut independent.
Bon any 2013!
cuan val
Anònim, 01/01/2013 a les 18:19
+2
-0
No se quien pago todo este ridiculo de las campanadas que no estaban en la plaza y los que estabamos alli tuvimos que guiarnos por nuestro relog, todo fue un absurdo montaje que se podria haber hecho sin acudir al pueblo. Total un ridiculo desastroso y no me extrañaria nada que siendo algo asi fuera idea de esta magnifico ayuntamiento que tenemos, el cual solo sirve para tirear dinero tontamente y que cada dia mas nos arrepentimos de haberlo votado, sinceramente lamento el tener que decir esto pero es toda la verdad
Cap d'any
Vilatà, 01/01/2013 a les 19:04
+3
-1
Perdoneu per a l'expressió, però quina "merda" de cap d'any a la plaça de l'ajuntament de ripoll i la famosa retransmissió de TV3. Un show més digne d'una companyia de teatre infantil (amb tots els respectes perquè encara ho fan millor) que no pas de la tv pública catalana. Ni una pantalla gegant, ni cap altaveu per sentir el què es deia, ni campanes (i tenint un monestir al costat), res de res. De sobte un grup minoritari celebrava l'any nou mentre la resta encara esperàvem sentir alguna campanada. I no hi havien 10 mil persones eh! Ah és clar, el bisbat encara mana més que els governs, i van decidir clausura el campanar. Em pensava que això passava a l'edat mitjana i no al s.XXI. Bé, sí la capitalitat de la cultura catalana comença així, anem bé. De moment un fracàs.
any cultura
Anònim, 01/01/2013 a les 20:42
+3
-0
Si tots el actes de aquest any son com aquest anem be serem el riura de tot Catalunya felicitats CiU
NYAPNYAP Style
Anònim, 02/01/2013 a les 09:58
+3
-1
Entre mig dels crits per la independència, es complementa amb el ball del gagnam style!! Bon criteri té la gent!!

El millor de les campandes va ser T5 - el Recio i el Salami donant el bon any a les "putilles".

Bon any a totes elles, que n'hi ha, hi moltes.
CÀMERA DE TV3
Anònim, 02/01/2013 a les 13:07
+2
-0
A les càmeres de TV3 no s'hi veuuen les estelades. Per què?