Arnau Urgell | Actualitzat el 26/01/2012 a les 10:04h

Joan Manso no es mostra preocupat per la denúncia dels delegats de personal

L'equip de govern de Campdevànol referma la decisió de reduir la jornada laboral de les treballadores municipals de neteja i recorda que han descartat acomiadaments o externalitzar el servei. El PSC lamenta la "manca de sensibilitat" de l'alcalde

El govern de Campdevànol va defensar la reducció de jornada de les treballadores de neteja. Foto: Arnau Urgell

L'equip de govern de Campdevànol es manté ferm en la decisió de reduir la jornada laboral de les sis treballadores de neteja municipals. L'alcalde Joan Manso, que va comparèixer davant la premsa aquest dimecres amb la resta de regidors, va defensar la mesura en el context de crisi que “obliga a reduir despesa” i va recordar que s'havien descartat opcions més dures com l'externalització del servei o algun acomiadament.

Manso no es va mostrar preocupat per l'anunci dels delegat sindicals de denunciar-lo a Inspecció de Treball que consideren que legalment cal obrir una mesa de negociació per discutir la mesura. L'alcalde va assegurar que hi ha un informe de secretaria que avala que no és necessari ja que només afecta sis dels 37 treballadors de la institució.

La disminució consistirà en 6,2 hores diàries entre les sis treballadores –una hora de mitjana per persona- que, segons càlculs dels delegat sindicals suposarà que els sous de 800 euros baixin en alguns casos fins als 600 euros (i un estalvi global de 13.000 euros anuals). Per Joan Manso es tracta “d'una reducció molt ajustada” i “enormement social” ja que s'ha evitat qualsevol acomiadament tot i afirmar que potser hauria estat “més eficient” econòmicament parlant.

Respecte la possible denúncia dels delegats de personal l'alcalde va afirmar no estar gens preocupat i la va circumscriure a la “llibertat sindical”. Això sí, va “lamentar profundament el to” d'una nota en la qual se l'acusava “d'actituds autoritàries i de menyspreu”. Per altra banda, va qualificar l'ambient laboral de “perfectament còmode més enllà de tensions puntuals”. En aquest sentit cal recordar que el conflicte per la reducció de l'horari se suma a l'advertència per part d'alcaldia de l'obertura d'expedients disciplinaris als treballadors si criticaven els regidors fora del lloc de treball.

El PSC lamenta la manca de sensibilitat de l'alcalde

La polèmica per la reducció de la jornada laboral de les treballadores de neteja també va arribar al ple que es va celebrar aquest djous. Núria López, portaveu del PSC, va ser molt crítica amb la política de recursos humans de l'actual equip de govern que va qualificar de “dolenta tant en la forma com en el fons”. A més, va lamentar la manca de sensibilitat, d'ètica i de moral amb la qual ha abordat el cas.

“Han fet la bola encara més grossa després de la incertesa sobre el cobrament de la nòmina de desembre” i va recordar que la mesura se sumava al correu enviat als treballadors advertint d'expdients. “Això no s'havia vist mai” va concloure.

Navega per les etiquetes

Joan MansoAjuntament de Campdevànol

COMENTARIS

+13
-49
Clar que si
Anònimus, 26/01/2012 a les 10:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+51
-7
discusió
Anònim, 26/01/2012 a les 10:23
Segurament, ni una osa ni l'altra. El que és moral i èticament discutibl és apujar un 17% les retrbucions dels regidors de l'equip de govern per ara disminuir jornada i salari de les treballadores de neteja, que no són precisament per tirar cohets...
+40
-8
Cinisme
Anònim, 26/01/2012 a les 10:47
És necessari ser molt cínic per adoptar aquesta actitud per part de l'equip de govern. Sempre pot ser pitjor, només faltaria!.
A un meu veí el van asaltar en ple centre de Barcelona. Li van prendre la cartera i el rellotge i li van deixar triar què preferia: una pesigada amb unes aliquetes o una ganibetada. Li van arrancar un tros de carn i li van etzivar que podia estar content, doncs la punyalada hagués pogut ser mortal.
Ànims nenes i nens de l'equip de govern, seguiu per aquest camí que segur que ens oferireu moltes més tardes de glòria per a la millor fama del nostre poble i satisfacció dels vostres mentors.
+6
-30
Per en Cinisme
Anònimus, 26/01/2012 a les 12:00
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+32
-5
Bravo
Anònim, 26/01/2012 a les 12:12
Gracies Sra.Pujol.
Per fi comença a sortir a la foto.
+22
-2
Per entendre
Anònim, 26/01/2012 a les 12:37
Per entendre segons quins exemple s'ha de tenir un mínim de capacitat. La comparació del mal menor de la pesigada front la punyalada, amb el mal menor de la reducció de jornada front l'acomiadament de les dones de neteja, està a l'abast de la major part de la gent amb un mínim de criteri; no obstant, entenc que hi hagi lectors que no hi arribin i també el fet de que no hi ha pitjor sord que el que no vol escoltar.
Així en va amb el nostre capacitadíssim govern municipal.
Ho entens oy?, maca?.
+26
-6
Sempre paguen el mateixos
Anònim, 26/01/2012 a les 12:54
Contestant en el Clar que Si, crec que mentre no ens toquin la nostra butxaca es molt fàcil jugar amb el sou del altre gent, però el que crec es que tindríem de ser una mica mes humans i posar-nos en el seu lloc. On es va avui en dia amb 600 euros a la butxaca?, crec que es de calaix que no es pot fer gaire res. Potser es poden retallar altres coses, segons tinc entès aquest any es el centenari del Sr. Coll i Bardulet, quants diners es gastaran en la commemoració?, perquè no crec pas que ho deixin passar de llarg.
+30
-2
com ens omplim la boca
Anònim, 26/01/2012 a les 13:47
A veure, es nota que la butxaca d'alguns deu estar molt plena, que tenen el lloc de treball assegurat, i no els afecten ni les reduccions de sou ni que et puguin fotre al carrer.
Per molt que diguin que és millor la reducció que l'acomiadamanent, abans de tocar el capítol I del pressupost (personal) caldria mirar per on es pot retallar (actes, subvencions, convenis...).
Cal fer un esforç davant la crisi en que ens trobem, sí és veritat, però sempre han de ser els mateixos, els treballadors d'administracions, aquelles persones que mentre la resta de treballadors guanyavem lo impensable amb la construcció, tenien els sous congelats o se'ls pujava menys de l'IPC corresponent?
No cardem!!!!
+5
-27
pregunta
Anònim, 26/01/2012 a les 13:58
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+35
-4
DE CARA A LA GALERIA
Anònim, 26/01/2012 a les 14:53
Aquest Ajuntament només fa les coses de cara a la galeria, la festa del centenari del Sr. Coll i Bardolet és molt important, segurament convidaran a les autoritats mallorquines i algun Conseller de torn, faran el Campodavandali que és una festa molt "tradicional" o se'n inventaran una altra.... Aixó és necessari per quedar bé, però que a la gent se'ls i retalli el sou no passa res aixó és normal en temps de crisi.

Una mica de sentit comú per favor.
+35
-3
Qüestió d'ètica
Anònim, 26/01/2012 a les 15:11
És molt més ètic rebaixar el sou a les dones de la neteja que als regidors i a l'alcalde. És molt més ètic gastar-se 11.000 euros en llums de nadal per llavors pujar els preus de la llar d'infants i pagar als treballadors la nòmina de desembre al gener. Cal continuar...
Cordura siusplau!!
+9
-6
ummmm
Anònim, 26/01/2012 a les 16:20
Doncs èticament estic absolutament d'acord amb el comentari de les 15:11. S'haurien d'abaixar ells el sou igualment.
També estic d'acord que pagar 11.000 euros en llums de nadal per, paral·lelament, reduir jornades laborals per un criteri estricatment d'estalvi, no toca. De totes formes m'hagués agradat veure la reacció de la gent si no haguéssin posat llums ... ufff ... els mateixos que ara dieu "a" llavors haguéssiu dit "b".
En definitiva, quan vénen les vaques magres, cap decissió és bona. Sigui pels comptes de l'ajuntament o de la generalitat, toca viure un època dolenta i desagraïda.
+4
-2
a ummmm
Anònim, 26/01/2012 a les 19:18
No es pot comparar no posar llums de nadal amb baixar el sou als treballadors. Està claríssim el que diria la gent de Campdevànol si poguéssin triar. Jo ho tinc molt clar!
+2
-4
ummmmm
Anònim, 27/01/2012 a les 08:40
Doncs jo també ho tinc molt clar. Però, repeteixo, mig poble se li hagués llençat al coll. Especialment per temes polítics i de mala llet, per variar.
+21
-1
a la pregunta
Anònim, 27/01/2012 a les 13:48
Per qui pregunta: "la reducció de jornada i sou te a veure amb l'eficiència del servei?"
L'eficiència del servei en una administració pública i més contretament en un ajuntament està directament relacionada amb el grau de satisfacció dels usuaris del servei.
Les traballadores dels serveis de neteja han de procurar complir l'objectiu de la seva tasca, que no és altre que mantenir en condicions d'higiene i polcritud els locals d'ús públic.
No he vist enlloc que l'alcalde hagi posat en qüestió ni el grau de satisfacció dels usuaris ni les condicions de neteja dels locals. L'únic que li preocupa és retallar sous per tal de seguir la consigna del seus amos, malgrat el municipi no es trobi amb aquesta necessitat i els serveis funcionin de forma raonable.
És molt valent amb les dones de neteja, però no ho és tant amb altres treballadors i treballadores més qualificats i més ben pagats. I no parlem dels seus regidors i regidores que cobren per escalfar la cadira i aixecar el dit
+2
-16
ummmm
Anònim, 27/01/2012 a les 15:29
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+14
-2
raonament parcial
Anònim, 27/01/2012 a les 17:51
A veure si t'agrada aquest raonament, ummmm, seguint el teu raonament "no tant peculiar" segons tu, si l'eficiència del servei s'ha de medir pel costos de personal, el millor sistema de relacions laborals és l'esclavitud.
Aquest és un discurs tan antic com la humanitat mateixa, no obstant, no compatretixo el teu criteri (que és el mateix del nen alcalde)sobre aquest sistema de mesurament de l'eficiència.
En tot cas, entenc que per saber si el mateix resultat es pot obtenir amb menys personal o reduint els seus salaris, hauria d'existir un informe tècnic elaborat per personal capacitat i sotmés a negociació entre les parts. I en el cas que ens ocupa, l'únic que hi ha és autoritarisme, prepotència i coacció
+0
-0
win
Anònim, 27/01/2012 a les 21:18
#epicwin!!
+21
-2
Prou ja!
Anònim, 28/01/2012 a les 13:01
Quina pena d'alcaldia!!!!!
+2
-10
ummmmm
Anònim, 30/01/2012 a les 09:52
A raonament parcial,

Segueixes a la teva bola, eh? On llegeixes que l'eficiència es mesuri NOMÉS pel cost?
L'eficiència és una relació entre excel·lència del servei i cost. I justament això és el què he dit.
Ara bé, si el que vols fer es populisme barat, per mi endavant. Jo sóc el primer que defenso llocs de treball però la obligació d'un gestor és fer-ho de la forma més eficient. Sembla que no ho entens.
De fet, podries fer una aportació econòmica a nivell particular. Ja que no t'importa pagar més impostos per tenir el mateix nivell de serveis ... (oi que no ho faràs?)

Dit això, estic d'acord amb les teves 3 últimes línies tot apuntant que negociar quan es tracta d'ajustos és molt, molt difícil doncs s'afecta directament la capacitat de les famílies.
+13
-1
ummm o ecs?
Anònim, 30/01/2012 a les 20:21
Perquè dius
pagar més impostos per tenir el mateix nivell de serveis?
d'on ho has tret això!
Ja està bé de vendre la moto!
Que les treballadores de la neteja continuin cobrant el seu sou no depén de que ningú pagui més impostos, sinó de que el govern municipal sàpiga gestionar amb responsabilitat l'Ajuntament.
Per exemple: que no es gastin els diners alegrement en comprar llums de Nadal nous en comptes de reparar els existents. O que els regidors de CiU i ERC no s'apugin el 17% el sou.
En una cosa í que tens raó, en la dificultat de negociar. Amb aquests aires de prepotència, autoritarisme i supèrbia de l'alcalde, deu ser impossible.
+2
-10
ummmmm
Anònim, 31/01/2012 a les 08:16
No val la pena continuar. Està clar que no vols entendre el meu missatge. Estàs més ofuscat/ada a criticar l'acció de l'ajuntament que a raonar.
Ja he dit que lo dels llums estic d'acord amb tú, i lo del sou d'ells, també. Això no treu que, independentment, el tema de la neteja pugui ser encertat. O potser no. Simplement m'ho qüestiono amb criteris "objectius".
Adéu.
+10
-1
Encertat titular
Anònim, 01/02/2012 a les 23:05
Es cert que el SR. Manso, no es mostra preocupat per la denúncia dels delegats de personal.A Aquest Sr nomes li preocupa obeir les directrius del seus amos del partit.
Està mes amoinat de quedar be amb ells que de governar el municipi pel qual s'ha presentat com Alcalde.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: