Arnau Urgell | Actualitzat el 25/01/2012 a les 17:00h

GISA adjudica el projecte del nou CEIP Pirineu de Campdevànol

L'equip de govern confia que s'inclogui als comptes del 2013

L'escola s'ha de construir a can Ribalaigua. Foto: Arnau Urgell

Petit pas endavant en el díficil i llarg camí per tal que Campdevànol tingui una nova escola. El passat 9 de gener l'empresa pública GISA va adjudicar a Masture Arquitectes la redacció del projecte constructiu del CEIP Pirineu. El projecte l'hauran d'entregar abans del 9 de juliol però encara quedaran els tràmits de les diverses aprovacions.

L'equip de govern de Campdevànol ha anunciat avui aquest pas però ha recordat que encara queda una tramitació molt llarga. En aquest sentit ha considerat que legalment no tindria cap sentit incloure-la als pressupostos del 2012 perquè seria impossible construir-la enguany sense projecte aprovat ni adjudicat a camp empresa constructora. En canvi, confien plenament en que la nova escola formi part dels comptes del Govern del 2013. “Farem tota la pressió possible perquè hi siguin” ha explicat la regidora d'Ensenyament, Montse Portabella.

Si el CEIP Pirineu apareix als pressupostos de l'any vinent seria possible que fos una realitat a l'inici del curs 2014-2015. “Aquest és el nostre objectiu” ha afirmat Portabella tot reconeixent que si no es complís l'escola tindria un problema per encabir tots els alumnes. De fet, per aquest curs i el vinent ha calgut habilitar dues aules a la zona de passadissos –una mesura extraordinària que no caldrà pel curs 2013-2014 però que deixa el centre al límit de la seva capacitat-. Des de l'equip de govern també s'ha manifestat la voluntat de reunir-se amb l'equip d'arquitectes per expressar les necessitats que consideren que tindrà l'edifici.

L'anunci de l'equip de govern arriba pocs dies després que el PSC fes una crida a la unitat entre els diversos grups polítics per tal que l'escola fos als pressupostos d'enguany, una possibilitat que Montserrat Portabella considera “irreal”.

COMENTARIS

+12
-17

Anònim, 26/01/2012 a les 09:51
Molt bé que es vagi treballant sense fer soroll. La Lopez es deu estar estirant els cabells, "Ladran, luego cabalgamos". Endavant!
+17
-8
La feina
Anònim, 26/01/2012 a les 12:47
Si l'escola es podrà fer, serà gràcies a la gran tasca efectuada per l'anterior govern municipal (sempre amb l'oposició salvatge de CIU).
Si no està pel 2013 és per les maniobres de CiU i la manca de compromís per fer que l'escola es contempli als pressupostos d'aquest 2012.
Si no ajornen més la seva posta en funcionament serà per la pressió que es farà des del poble, no perquè l'actual govern de CiU pressioni. A aquest jovent ja els hi està bé el que decideixin des de Barcelona. Ells a quedar bé i a grimpar.
+12
-0
claretat
Anònim, 30/01/2012 a les 13:07
La regidora Portabella va ser molt clara al Ple: La Generalitat no pot posar l'escola al pressupost 2012. Ho heu d'entendre, home!
Per això es va presentar ella a les eleccions, per defensar els criteris de la Generalitat front les necessitats del poble.
El proper pas serà que la nomenin filla adoptiva de la Generalitat de Catalunya, en agraïment a la seva compresió i compromís polític.
+0
-9
Més valdria
Anònim, 01/02/2012 a les 08:50
Més valdria fer un pla per posar al dia aquells edificis que ja tenim enlloc de fer escoles noves i reservar els terrenys de la nova per futurs usos comuns.
Què voleu fer-ne de les velles? abandonar-les?

+7
-0
Qui no la vulgui
Anònim, 01/02/2012 a les 11:24
Al comentarista de les 08:50
No comparteixo el teu raonament, però el respecto.
Ara el que demano és que doneu la cara. Que qui no vulgui la nova escola ho digui obertament i en públic, que sigui valent i coherent.
No si val amagar-se en excuses i mentides (com ha fet la regidora fins ara), per posar pals a les rodes, i, per contra, dir a la vegada que voleu l'escola.
+0
-7
per?
Anònim, 01/02/2012 a les 11:47
Jo he donat la meva opinió i punto. Per què ho barreges amb la regidora? Per què poses en plural el darrer paràgraf?
Jo voler ho vull tot. Escola, pavellò, piscina, discoteca, super, un nou hospital més gran i maco, una estació d'esquí, .... tot.
Passa que tot es paga. I com que els recursos no són il·limitats, més aviat molt limitats, i disposem de dos edificis, el meu sentit comú em diu que seria més lògic adequar aquests que ocupar un solar que en un futur pot ser aprofitat per d'altres temes. Per no parlar que esl anatic edificis, si no es mantenen, en uns anys estaran en un estat ruinós.
Però bé, està clar, o estàs a favor o en contra del corrent polític X. Tot el què surti d'aquí no té cabuda a Campdevànol.
Feu pena.

PD. Més valdria que us fixéssiu en la qualitat de l'ensenyament i el nivell acadèmic de la canalla. Això sí que és realment important.
+6
-0
gat amagat
Anònim, 01/02/2012 a les 12:24
Ja he dit que el teu raonament sobre si s'ha de fer o no l'escola nova és respectable, malgrat jo el compareteixi.
Només demano que no us amagueu, home. Doneu la cara. No tingueu por de ser qui sou ni com sou.
Nosaltres, els que volem l'escola nova, de qualitat i urgentment, tothom ens coneix i solem expressar-nos obertament i sense subterfugis.
No us amageu. I si no t'agrada el plural, no t'amaguis!.
+0
-6
no
Anònim, 01/02/2012 a les 13:15
Bé, que aquesta demanda vingui d'algú que escriu com "anònim" em sorprèn. Però, com tú, et respecto.
Però anem a ser constructius i a veure si em fas canviar d'opinió, que podria ser.
Pregunta1: per què veus malament la meva proposta/opinió d'intentar adequar els edificis existents i conservar aquell terreny (en un lloc envejable) per altres usos futurs?
Parteixo que una escola ha de servir per impartir educació en unes condicions bones i sóc conscient que un edifici vell mai serà igual que un de nou. Però jo crec que si es fa una mica bé, es pot fer molt dignament. Tampoc crec necessari tenir instal•lacions modèliques, sí adequades.
Pregunta2: Suposant que farem la nova escola ( que no pateixis, es farà), quin plà hi ha per les antigues? O pretens abandonar els edificis i crear un problema paral·lel?
Pregunta3: Particularment, de cara als meus fills, jo considero màxima prioritat la qualitat de l'ensenyament i el seu nivell acadèmic final. Crec sincerament, que amb una escola molt àmplia, amb grans ventanals, amb tot nou això no afecta. És mes, no només no se'm garanteix sinó que, possiblement, invertirem en totxo diners que podrien destinar-se a la educació en sí (professors, hores de reforç, material, ampliació de jornades lectives, activitats ...). Quina és la teva opinió?
Pregunta4: Política. Per què tots, i dic tots, els polítics están més o menys ben vistos en funció de les grans obres que són capaços de fer en un territori? No cal que posi exemples d’ajuntaments arruinats amb instal•lacions noves sobre-dimensionades que ara no poden fer servir. I no dic que sigui el cas de Campdevànol.
Pregunta5. Política. Per què no som clars quan diem que ens han “donat” una subvenció i ho canviem per un “pagarem entre tots” una subvenció a través d’impostos directes i indirectes? Tampoc cal que expliqui el problema que hi ara per cobrar subvencions ja assignades i com està repercutint en tots i cadascun de nosaltres a la que movem un euro (impostos).
A veure si som capaços d'establir un diàleg a-polític.

(perdoneu pel totxo)
+6
-0
A veure
Anònim, 01/02/2012 a les 14:19
A veure si transformes tot el teu llarg argumentari en una clara i digna definició política i ens dius qui ets i a quina opció política representes en el nostre municipi. I no em refereixo a que posis el teu nom als comentaris, sinó a que donguis la cara públicament.
Jo no tinc cap inconvenient en desvetllar la meva identitat i les meves argumentacions (que són les mateixes de l'AMPA i de la línia "oficial" de l'Ajuntament de Campdevànol en les tres darreres legislatures (IC, CiU, PSC i ERC).
Tampoc formo part de cap grup polític i, per tant, no sóc jo que hagi de determinar el destí dels edificis escolars una vegada quedin desafectats a l'ús públic d'ensenyament.
En tot cas, l'aspiració legítima a una major qualitat de l'ensenyament (que alguna relació té amb el confort i idoneitat dels equipaments) és un objectiu compartit universalment i no exclou(ans al contrari) la reivindicació d'equipaments adequats i confortables, en peu d'igualdat amb la resta de ciutadans i ciutadanes de Catalunya; perquè el fet de ser de Campdevànol no ens transforma automàticament en ciutadans de segona.
+0
-4
ok
Anònim, 01/02/2012 a les 15:34
Doncs bé, sóc un simple particular, vilatà de Campdevànol i sense cap càrrec ni afiliació política. Ni tan sols m'alineo amb un partit en concret, hi crec poc en els polítics i vaig votar en blanc, però defenso les meves idees, agradin o no. I crec que aquest tipus de diari on pots posar un argument, si es fa de bona fe, és un bon medi, ni que sigui perquè és anònim.
Respecte el meu escrit, sí podia ser més curt. I el teu més llarg i argumentat.
Dedueixo no obstant, perdona que ho digui així, que segueixes la màxima del "per demanar que no quedi" i com que som molts queda legimitimat i apa, cossa endavant. Si és realment necessari o simplement desitjable, no importa. De fet, no has respot ni una sola de les meves preguntes. Suposo perquè, en realitat, no són del tot fàcils de respondre quan tot l'argument és una suposada igualtat entre municipis. Dec suposar, per tant, que el 90% del pobles catalans tenen una escola nova i que a Campdevànol som uns desgraciats?




+5
-0
doncs no m'ho crec
Anònim, 01/02/2012 a les 18:54
No, no m'ho puc creure. Continues amagant-te perquè sinò podries posar en entredit la teva formació o afiliació, que en públic diu una cosa i en privat aneu posant pals a les rodes.
La necessitat de la nova escola la marca la situació en la que es troba l'actual i l'evolució demogràfica de la població. No cal ser gaire espabilitat per comprovar que allí on es produeixen aquestes circumstàncies, la societat ha de donar resposta de forma natural i responsable; que no és el cas del 90% dels pobles com demagògicament indiques. Els diners públics, que són de tots, s'han de destinar a cobrir les necessitats públiques (com la nostra escola). No crec que ho vulguis entendre, però jo estic convençut que qualsevol criteri distint seria pervers.
Ah! i no crec que pel fet de ser campdevanolencs haguem de demanar disculpes per necessitar una escola nova.
+0
-4
Doncs vale
Anònim, 02/02/2012 a les 11:36
Si no t'ho creus tens un problema.
Però hi ha una cosa clara, si mires els teus comentaris i els meus veuràs una diferència molt gran: tenim posicions contràries però jo argumento la meva postura. Tú, en canvi, sembles més preucupat/ada per saber qui sóc que per raonar.
Responent al teu darrer post, tampoc s'ha de ser molt espabilat per veure que el creixement demogràfic normalment és cíclic, no indefinit. Sabràs que, resumint, el creixement al nostre poble es deu a tres factors: absorció de població de pobles veïns, immigració i el babyboom dels anys 70-80 que ara som pares. Per tant, no s'ha de ser molt espabilat per veure que si dimensiones les necessitats a la càrrega actual en pocs anys et menjaràs l'escola amb patates perquè no tindràs prou demanda. Sí tindràs el deute de pagar-la més el de mantenir-la, un terreny ocupat i dos edificis abandonats. Ah! perdona, que a tú això no t'importa.
Ah! i els diners públics ... de quins diners parles? d'aquells que no tenim? dels que debem?
Encara al·lucino amb la teoria acceptada que diu que una bona gestió pública significa estar endeutat. Així anem.
Mentretant, seguixes sense respondre a les meves preguntes.
Bé, no espero que em donis la raó, ni tan sols que mostris un bri de dubte,no t'ho pots permetre suposo, pero és així. T'agradi o no.
Saps que farà falta d'aquí poc? més places per a la gent gran, centres de dia, ... d'això sí que no en tenim i haurà demanda. Molta.
En resum i ja ho deixo, em recordes el típic nen que veu una joquina que té un altre i la vol sí o sí. I si no li compres fa la pataleta. I ja li pots dir que en té d'altres, és igual, vol aquella i punto. Saps com ho tallem els pares? doncs "eso"
+2
-0
comparant
Anònim, 02/02/2012 a les 15:14
Doncs, mira, posats a comparar, tu a mi em recorde a aquella iaia del segle XIX que negava als seus nets le mínimes condicions de vida decent perquè havia de tenir els diners a sota del rajol, no fos cas que fessin falta per una emergència.
Les inversions que es fan amb càrrec a ingressos de futur són tan legítimes com les que es paguen al comptat. Si no fos així, no podriem gaudir de cap infraestrutura important. I és perfectament just, econòmicament parlant, que les generacions futures també contribueixin al pagament dels serveis dels quals també gaudiran.
Totes les teves preguntes han estat contestades però entenc que no hi ha pitjor sord que aquell que no vol escoltar (en aquest cas llegir).
Els teus raonaments no són res més que la repetició mecànica de la doctrina ultraconservadora que ens ha matxacat tota la vida i ara es torna a sentir forta gràcies a la crisi que els seus correligionaris han creat.
Salut.
+0
-0
ok
Anònim, 02/02/2012 a les 16:34
Mira, si igualment acabarà essent una decissió política. No cal que t'apuris pels meus comentaris. Amb tota sinceritat crec que he argumentat amb sentit comú, el meu, allò que considero millor per Campdevànol. És evident que no coincidim.
Per cert,la iaia està arruinada pobreta. Ara es veu obligada a demanar calers als fills.
No estic gota d'acord amb la doctrina ultraconservadora que apuntes. Simplement intentaria arrenjar els edificis existents abans que fer una escola nova. Punto. Ni dic que hagi de ser privada, que hagin de pagar els pares, ni inversió 0, ... passa que com que va en contra del teu pensament recorres a l'extrem.
Jo a tú no sé on col·locar-te. Seriosament. Simplement mostres un interés desorbitat per construir una nova escola. A qualsevol preu i per damunt de tot. Punto.
Finalment, algun dia, no quedarà altra opció que entrin els famosos tecnòcrates, gent teòricament apolítica, i posaran una mica de sentit comú a tot plegat. Gent que no s'hi juguin res (càrrec polític, vots, diners, ...) i que simplement apliquin gestió i coneixements. Segurament s'equivocaran però a ben segur no tant com ho estem fent ara.
I ja està. Ja estic cansat. Siau.
+1
-0
gat amagat 2
Anònim, 03/02/2012 a les 20:37
A Campdevànol només hi ha dues postures expressades públicament sobre l'escola: Una que està a favor de que es faci amb la major urgència d'acord amb els criteris tècnics i socieconòmics pactats amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat. I una segona que (oficialment) també vol que es faci, però va posant pals a les rodes per endarrerir-la tant com sigui possible. Curiosament d'aquest segona opció hi ha pocs que hagin estudiat a Campdevànol.
Als partidaris d'aquesta segona postura us fan falta moltes explicacions per justificar-vos.
Un consell (per si et serveix) no t'hi escarrassis, ja sabem de quin peu calces. Entenc perfectament que estiguis cansat.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: