Al Ripollès hi ha
32 famílies sense cap tipus d'ingrés. Una situació que per primera vegada ha comptabilitzat el Consorci de Benestar i que esdevé especialment preocupant a l'hivern quan les condicions climàtiques són més dures. De fet, l'ens que vetlla pels serveis socials a la comarca, juntament amb diverses entitats, dissenya un pla de xoc per garantir que aquestes famílies disposin dels subministraments bàsics (llum, aigua, gas) aquests mesos.
Les 32 famílies sense ingressos representen 82 persones, de les quals 34 són nens i nenes que suporten les conseqüències de les difícils situacions familiars que viuen. Per municipis, 22 són de Ripoll, quatre de Camprodon, dos de Sant Joan i una de Vilallonga. Segons fonts del Consorci de Benestar Social, és significativa la presència de famílies autòctones. Per tipologies, 12 són nuclears (mare, pare i fills), set són monoparentals i 13 són persones soles.
La reforma de la renda mínima d'inserció (RMI), un subsidi que reben persones sense cap tipus d'ingrés, és un element que preocupa als serveis socials pel possible augment d'aquesta dada. El Consorci de Benestar es coordina amb entitats com el Banc d'Aliments, Càritas i la Creu Roja que garanteixen que aquestes famílies rebin aliments de forma regular. Per altra banda, Càritas ha engegat al llarg de les darreres setmanes l a campanya A Ripoll moltes famílies passen fred per cobrir la demanda de bombones de butà d'aquest tipus de famílies.