El pont de Calatrava està en mal estat i no està adaptat a persones de mobilitat reduïda. Foto: Arnau Urgell
El
PSC de Ripoll no veu clar el projecte de reforma del pont de Calatrava que pretén millorar-ne el seu mal estat així com adaptar-lo a persones de mobilitat reduïda. Tal com es planteja aquesta darrera qüestió no agrada als socialistes que no entenen que només s'hi dediqui un 20% dels 136.000 euros del projecte per instal·lar-hi una plataforma salvaescales. En aquest sentit consideren que caldria apostar per una rampa que seria una solució definitiva.
Segons el PSC l'alternativa que contempla el projecte, que pot tirar endavant després de
l'autorització inicial de l'arquitecte, només serveix per “problemes d'accessibilitat individual i no pas col·lectiva”, a banda que compliquen “fins a extrems insospitats” els costos de manteniment d'una infraestructura que pateix tant problemes de vandalisme com les dures condicions meteorològiques. Els socialistes no tenen gens clar que la plataforma proposada serveixi per cadires de rodes motoritzades, cotxets de bessons o bicicletes i que possiblement tampoc seria prou estable per persones que caminen amb les ajudes de crosses o pares i mares amb un cotxet. Per altra banda, consideren que si s'executa el projecte que proposa l'equip de govern s'hipoteca la possibilitat de demanar, en un futur, subvencions per “resoldre de manera real i efectiva” l'accés a persones amb mobilitat reduïda al pont.
Finalment, el PSC considera que la fusta que es proposa per substituir les actuals –en molt mal estat- no resistiran adequadament les inclemències del temps. En aquest sentit proposen unes tarimes de resina d'imitació de fusta que tenen una garantia de 25 anys i que poden aguantar més que l'actual material.
Esmenes a la banyera petita de la piscina municipal
El PSC també ha presentat esmenes al projecte d'ampliació i millora de la piscina municipal i sales annexes que preveu construir una banyera més petita i amb menys fondària que l’actual. Els socialistes consideren que és necessària una rampa per facilitar-ne l'accés a les persones amb mobilitat reduïda, usuaris potencials de la nova instal·lació.