Redacció | Actualitzat el 02/12/2011 a les 13:29h
A la presó els 5 presumptes lladres de la joieria de Ripoll
Els acusen d'un delicte de temptativa de robatori amb violència i intimidació mentre la investigació continua oberta per si són els responsables de fets semblants
Els cinc detinguts per intentar robar a la Joieria Casademunt de Ripoll han ingressat a presó segons han informat els Mossos d'Esquadra. A tots ells el jutjat de Ripoll els ha imputat un delicte de temptativa de robatori amb violència i intimidació després que intentessin sense èxit endur-se un botí de 70.000 euros de l'establiment ubicat al carrer de la Font del Barri Vell ripollès. Mentrestant, la investigació policial continua oberta per determinar si han realitzat altres fets similars.
Cal recordar que la propietària i una clienta d'aquesta joiera van frustrar el passat dimarts 29 de novembre l'intent de robatori. Dues dones i tres homes van entrar a l'establiment cap a les cinc de la tarda i van demanar informació de diversos articles per tal de desviar l'atenció de la propietària, segons la versió dels Mossos. Al cap d'una estona es va sentir un fort cop provinent de la zona de la caixa i un dels cinc individus amb una bossa de mà plena de joies i altres objectes de valor.
La propietària, segons la versió policial, va intentar agafar la bossa i a causa de l’estira i arronsa amb el lladre va caure a terra sense poder recuperar-la. Una clienta de la botiga va aconseguir interceptar la bossa i recuperar un botí valorat en 70.000 euros. Els cinc presumptes lladres van fugir de la botiga corrent fins arribar a dos cotxes.
L'avís del robatori va activar un ampli dispositiu de control que va permetre localitzar un dels vehicles quan encara no havia sortit de Ripoll i el segon a la C-17. Els detinguts, que ara estan a la presó, són Paola GV, William Antonio JH, Jhon Jairo TR, Maria Emperatriz GR i Manuel Antonio RB.