Arnau Urgell | Actualitzat el 01/12/2011 a les 10:00h

Els ciclistes pressionen la Generalitat amb una nova marxa lenta a la C-17

Els clubs d'Osona i el Ripollès volen aplegar el proper diumenge 500 manifestants per "fer un bon merder"

Els ciclistes tornaran a fer una marxa lenta aquest diumenge. Foto: Adrià Costa

Els ciclistes no es rendeixen. Un mes després de la primera marxa lenta per reclamar el dret de circular per la C-17, aquest diumenge 4 de desembre faran una nova acció de protesta a l'autovia que uneix Osona i el Ripollès. En aquest sentit, els quinze clubs ciclistes d'ambdues comarques recorreran de nou a pas de tortuga el tram entre Borgonyà, a Sant Vicenç de Torelló, i Ripoll, i després referan el camí omplint els dos carrils de circulació.

Fa un mes més de 200 practicants van fer aquest mateix recorregut col·lapsant l'autovia primer en sentit ascendent i després descendent. Ara, volen que siguin mig miler de ciclistes els que es manifestin.

La protesta arriba després d'una reunió sense èxit amb el director general de Carreteres, Jordi Follia, i una altra amb el portaveu del Govern, l'osonenc Francesc Homs. Els clubs es mostren optimistes després d'aquesta trobada i consideren que estan a un pas d'assolir la reivindiació. De fet, fan una crida a fer "un bon merder" i a "liar-la ben liada" per poder pressionar més el Govern.

No tenen alternativa

La inauguració del desdoblament de la C-17 va suposar la prohibició de la circulació amb bicicleta. La mesura impossibilita als aficionats d'Osona fer les seves tradicionals sortides al Ripollès ja que per arribar-hi s'han de fer més de 100 km per les carreteres del Lluçanès. "Aquesta ruta l'hem feta tota la vida" explicava a Twitter un dels cicloturistes més il·lustres, el saxofonista osonenc Pep Poblet.

Veient la situació creada, els diversos clubs ciclistes d'Osona i el Ripollès es van adreçar al Departament de Territori per tal de buscar una solució. La resposta de la Generalitat, feta per comunicació escrita, no va satisfet gens als practicants d'aquest esport. De fet, no se'ls hi proposa cap alternativa real ja que només se'ls va recordar les bondats de la nova autovia i els van recordar que a les dues comarques ja “disposen de rutes per practicar el ciclisme amb suficient seguretat”.

Tot i això, els clubs consideren que tenen la llei a favor ja que el Reglament general de circulació només prohibeix el pas de ciclistes per autovies quan existeixen itineraris alternatius, un fet que no passa entre Osona i el Ripollès. De fet, recorden que a bona part de les autovies de titularitat estatal, a diferència de les que són de la Generalitat, no hi ha cap problema per circular-hi.

Navega per les etiquetes

C-17ciclismeOsona

COMENTARIS

+33
-38
ben fet
ciclista, 24/11/2011 a les 09:51
Trobo que està molt bé això que fan però perquè els hi facin cas l'aurien de fer a les 17 hores així els de barna sabran el que es això.
+54
-18
com?
Anònim, 24/11/2011 a les 10:54
Jo creia que reivindicaven un itinerari alternatiu paral.lel a la c-17, i pel que veig a la noticia , el que volen es circular-hi!!o no s'estimen la vida o no tenen sentit de perill...on voleu anar amb bici a 20-30km/h per una autovia que en el millor dels casos els cotxes aniran a 100km/h.....
ole tu.!

+10
-33
Ole ole
Anònim, 24/11/2011 a les 21:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+47
-15
Cansinos
Anònim, 25/11/2011 a les 00:01
Home, ja n´hi ha prou!!! Que se´n vagin a fer voltes a la plaça de Sant Jaume i no toquin mes els c..... als que utilitxen la carretera!!!!
A mes, tampoc crec que una autovia sigui el millor lloc per anar en vici.
+14
-48
al de "cansinos"
ciclista, 25/11/2011 a les 09:51
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-37
No ho entenc!!
Eddy Mercks, 25/11/2011 a les 12:50
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+9
-32
com m´agrada
xapas, 25/11/2011 a les 20:15
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+57
-10
Ja està bé de masclismes inútils
Gloria , 25/11/2011 a les 20:35
Sóc conductora i per motius de treball (sóc mèdica), sempre estic circulant per les carreteres i autovies.
Si el dia que indiquen em trobo sense poder circular o bé a pas lent, denunciaré al col·lectiu i a responsables, ja que em consideraré humiliada i maltractada en tots els aspectes i fent cas a l'els spots que exposa en televisió indicant-nos el camí a seguir.
+50
-0
Respecte
Anònim, 25/11/2011 a les 22:15
En altres paisos d´Europa, les bicis, son com qualsevol altre vehicle, aixo vol dir que respecten stops, cediu el pas, semafors, i el que menys respecten els d´aqui, els pasos de vianants.
Si volen respecte per ells, que tambè respectin les normes bàsiques de trànsit.
+43
-5
Danys i perjudicis
hostaler, 25/11/2011 a les 23:14
Si tornen a fer la marxa lenta i tornem a patir la mateixa devallada d'afluencia, penso denuciiar als organitzadors i a qui més calgui. Dilluns mateix faré una proposta a la FHCG, i altres organitzacions per moure el tema.
Ja n'hi ha prou que amb el que ens costa de matenir els negocis avui en dia, un dia que esperes refer-te una mica per poder anant fent i pagar factures, et toquin el cullons d'aquesta manera. Perque no aneu a la coselleria d'interior a Barcelona i els barreu el pas, eh ??
+9
-31
No volem l'autovia
Anònim, 26/11/2011 a les 00:03
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+24
-40
Vacios de coco
Anònim, 26/11/2011 a les 00:28
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+37
-22
Majuscules
Anònim, 27/11/2011 a les 17:23
Per a vacios de coco: Se t´ha quedat la tecla de les majuscules encallada, arregla-la perque escriure en majuscules a internet equival a cridar.
+35
-4
Pe a No volem.....
Anònim, 27/11/2011 a les 19:52
No volem l'autovia
Anònim, 26/11/2011 a les 00:03

I perquè no agafes tu el transport públic cap de trons i passa el dia amb la teva esposa i fills per passar el dia de festa, i no deixar-los sols com uns gerros.
+19
-41
Efectivamente hay vacios de coco
Anònim, 27/11/2011 a les 20:14
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+28
-16
Al vacio de coco
Anònim, 27/11/2011 a les 21:15
Aqui desentones, nomes crides tu, els altres, tant si estan a favor com en contra, parlen, mentres que tu crides!
Aixo es el ripolles.info no telecinco!!! Que pel que demostres, deu ser la teva cadena favorita.
+30
-5
les autovies son per els cotxe i no per els ciclistes
Anònim, 28/11/2011 a les 14:51
Estic en contra dels ciclistes, es creuen que ells son els amos de la carretera, no poden anar per la muntanya O altres alternatives?, no s´anadonen que es un perill, quan la majoria de vegades van de tres amb tres i parlant? Si es fa un autovia es per que passin els cotxes no els ciclistes,.
+10
-3
ruta del ter?
Anònim, 29/11/2011 a les 17:26
I la ruta del ter? no seria millor provar que l'arreglin que passar per l'autovia?
+22
-3
EL CICLISTA DE PEGA
Anònim, 29/11/2011 a les 17:56
EL CICLISTA DE PEGA

Una vegada un ciclista de pega
va donar una volta
i va caure al mig del fang;
rampataplam!
i en el culet
se li va fer
un foradet
que se'l tapava amb un paper;
i aquell paper hi deia així:

Perquè vosaltres vulgueu fer esport i passar una estona, no per això heu de fastiguejar innocents treballadors, pares de família amb els seus fills, perquè passin un dia de festa al costat d'ells, personal que està complint les seves funcions com acudir a un servei d'ajuda o assistència per a algú, malalt o família que el necessita i un llarg etc.etc.
Creieu que teniu dret a això?
Que culpa tenen els usuaris de l'autovia?
Pel Qual no aneu on heu d'anar?
No teniu suficients "rodes" sense radials?
+18
-2
Els Mossos estan per a això ?
Anònim, 29/11/2011 a les 20:11
I per a mes "inri" els obriran pas els "mossos", i tancarà la comitiva, per cridar-lo d'alguna forma, ja que els cridaria el ramat, amb el cotxe escombra,i estem pagant impostos per a això?
+16
-2
que bonito
Dolors , 29/11/2011 a les 22:14
Amb sembla de lo mes alucinant despres quan prenguin mal perque el cotxe que va a 100 per hora els ha fet caure tornaran a fer el dropul neu per on heu de anar i si el que us agrada es anar en bici tan se fara fer mes quilometres per arribar al lloc noooo20
+4
-14
sabeu que?
Anònim, 30/11/2011 a les 17:00
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-0
Normes
Aleix, 01/12/2011 a les 12:56
A veure, no em vull posar allà on no em demanen, bàsicament perquè no sóc un gran amic de la bici, però... Anar per l'Autovia/autopista en bici no està prohibit per llei a les normes de circulació? Entenc, per tant, que el què es demana és una exepció només per aquest tram d'autovia? o a totes les del país?

I, repeteixo, sense conèixer massa el tema... No és una mica perillós circular per l'Autovia amb bicicleta? Si ja ho és anar-hi en moto com aquell qui diu...
+13
-3
Pobrets
Anònim, 01/12/2011 a les 13:08
Amb això estan demostrant que són gent amb poc cervell, són de pensar poc, el just sense buscar alternatives.
La solució fàcil (tallarem l'autovia!!!!!), i pensen que han descobert la sopa d'all.
Pobrets
+12
-3
solocions
pere, 01/12/2011 a les 13:31
Desde Sant quirze a Ripoll tambe s´hi ariba per Vidra,Sta. Maria de Besora,LLaers,
o per el collet de Sant Agusti o Alpens Les Llosses
o agafeu el vostre cotxe hi carregueu la bici fins a Ripoll i podeu fer totes les excusions que voleu jo crec que no teniou rao en el que vosqueu,
+15
-1
diumenge
Anònim, 01/12/2011 a les 14:14
La meva familia i jo aquest diumenge al mati obligatoriament farem us del tram vic-ripoll de la c-17,
com que jo no us hi puc fer res...
que em deixareu passar???? o m'arruinareu el dia??


reivindicació incorrecte: 200 ciclistes emprenyant i fastiguejant a 200 conductors.(d'aqui no en treureu res de bo)

reivindicació correcta: 200 ciclistes emprenyant i fastiguejant 200 polítics (d'aqui encara en podrieu treure alguna cosa positiva)



+8
-8
Pel que fa al proper diumenge...
l'hel·lènic, 01/12/2011 a les 15:10
No queda clar com acabà tot. Pel que sembla la convivència entre conductors i ciclistes per compartir la vía ès difícil per no dir impossible. Però una cosa queda clar, aquest diumenge qui circularà per l'autovía serem els ciclistes i qui haurà d'agafar les rutes alternatives seràn els cotxes. Amics conductors fins ara ens hem respectat ¿no?. Doncs contínuem així, si volem podem fer-ho.
+5
-2
normes
Anònim, 01/12/2011 a les 16:13
soc persona vinculada al mon de la circulacio, en concret estinc explicant teorica durant 10 hores diaries, recordeu que en autopista no es autovia i en autopista no circular las bicis pero per norma si en autovia per la vorera i majors de 14 anys, sempre que per senyal no estigui prohibit, ja que els senyals entan per sobre de les normas, aixo de poder-hi circular en bici per autovia ve de un senyor que fa uns anys va guanyar un tour de france i va demanar de poder circular per autovia en bici i els que apliquen les normes li varen fern cas. aquesta persona en diu PERICO DELGADO, i per ferli la gracia aixi estem
+2
-2
D'acord
Finet, 01/12/2011 a les 17:47
Estic d'acord amb els usuaris dels cotxes, fem la manifestació amb 500 cotxes a la velocitat LEGAL de 60 km/h i adelantem-nos a 65. Quan arribem a la rotonda de Ripoll, final de l'autovia, li f un parell de voltes.
+5
-1
Jo,voldría....
Bruixa de Malatosca, 02/12/2011 a les 08:51
Tal i com están les coses del combustible a mí m`agradaría anar desde Ripoll fins a Barna montada en els meus "patins en línea"...
per l´autovía...¡¡que xulo¡¡.A la que siguem set o vuit montarém una mani també,¡¡¡Ep,només de baixada¡¡¡¡¿Qué passssa?¿no tenen rodes els patins en línea també?Posss essso.
+6
-1
A L'HELENIC
el que fara us de la via el diumenge(en cotxe), 02/12/2011 a les 12:30
t'equivoques ,el problema no es que els conductors i ciclistes no s'entenguin per compartir la via, es una questió normativa, a mi com a conductor s'em en pixa que circulin ciclistes per la vorera de l'autovia, personalment, ho veig perillós, perillós!!, tot i respectant les normes, hi ha algun conductor que no dona més de si(comprovadissim)però bueno alla cadescú amb lo seu...

que voleu el proper diumenge: emprenyar al personal??
bueno, doncs ja ho fareu, però a qui no toca....
+1
-6
per aquests que opinen fent-se passar per altres..
Anònim, 02/12/2011 a les 16:13
jeje que divertida, la tal "Glòria" que diu que és "mèdica".. si fos METGESSA (o doctora) sabria com es diu el seu ofici en català.
A més: a qui dius "masclista" (saps què significa)? al tanto amb aquests insults, encara t'haurem de denunciar a tu..
La manifestació és legal i per tant té tots els permisos oficials (per algo ve la poli) o sigui que.. denuncia, denuncia maca! I el mateix li dic al pressumte "hostaler", denuncia a qui et sembli, així sabrem qui ets i a quin hostal no anirem més a menjar (em fa molta gràcia que alguns facin veure que els esquiadors es deixen una pasta als restaurants del ripollès i en canvi els ciclistes no)

El de "com m'agrada poder tornar a tocar els collons" està clar que fa veure que és ciclista per poder deixar malament als manifestants.
+5
-4
gloria
Anònim, 02/12/2011 a les 18:17
El fet de reivindicar es un dret que te tothom, els ciclistes van a marxa lenta, pero van. Potser els vehícles estarán una hora mes en arribar al desti, pero hi arribarán.
Jo m'he trobat varies vegades les rondas de Barcelona (tant la de dalt com la del litoral) tallades per grups de 20 o 200 persones per reivindicar el que els hi sembla just hi m'he hagut d'aguantar parat dins el cotxe fins que els hi ha semblat hi ningu diu res. Que els hi ho expliquin a la gent que marxa de vacances o van de visita a l'hospital de la Vall Hebro i perden el vol o la visita perque esta tallada la ronda (Metjes, personal sanitari, empreses varies, estudiants, funcionaris) en fi que crec que s'ha de tenir una mica mes de paciencia i tolerancia que hi han alguns ciclistes inconscients, pero encara hi han mes conductors sonants.
+2
-3
no hi ha alternativa
Anònim, 02/12/2011 a les 20:39
El problema és que han fet una autovia i s'han carregat la carretera vella sense cap mirament, deixant uns trossos que serveixen per ben poca cosa.
Els mateixos politics que van projectar i fer gran part d'aquesta autovia, són els mateixos que van aprovar el Pla de la Bicicleta de Catalunya i que van dir que el 2008 hi hauria un carril bici de Vic a Camprodon. Que lluny queda allò. Hi ara tenim una autovia que pagarem durant trenta anys i on s'han vist obligats a deixar-hi passar tractors, microcotxes i fins i tot ciclomotors! perquè aquests si que tenen dret a passar, ja que no hi ha cap més alternativa. Arribats aquí, i essent plenament conscient de que ara ja no podem demanar un carril alternatiu perquè no hi ha un duro,jo només hi veig una solució, que és treurer els cartells d'autovia i ja està. De fet, al tram de Centelles fins a La Garriga, s'hi pot circular legalment a peu i amb bicicleta, hi allà si que és molt perillós. Es una qüestió de drets, si sempre si ha passat hi ara no es pot, quina alternativa han pensat els nostres grans polítics?????
+4
-2
Fer un bon merder?
Anònim, 03/12/2011 a les 09:05
Com si no el fotessin cada dia que surten a la carretera un bon merder.
D'acord que tenen drets, però també obligacions i aquestes se les passen per......
Es que no veuen que amb les seves imprudències i sobretot quan han ben esmorzat, s'estan jugant la vida?.
+0
-1
Si un bon merder!!
Anònim, 03/12/2011 a les 19:16
Pues diumenge un bon merder!! Ja ho sabeu si teniu pressa per les lloses haureu de passar i si no pues a anar a pas de ciclista que el paisatge es veu molt macu a aquesta velocitat. Esperoq ue a partir d'ara en aquest tram que no nes volen deixar passar almenys s'hi instal.lin una trentena de radars perquè almenys no sigui dit que vosaltres no respecteu la normativa. Per cert algu sap que son les distàncies de seguretat? Perque cap dels que es queixen dels ciclistes les respecten, ni les velocitats màximes.

Reclameu el que volgueu els conductors però només sé que fa pocs dies un senyor que no deu conèixer les senyals ni el codi de circulació va atropellar un nano del poble als semàfors. A l'entrada del poble hi havia un senyal de 50 aquest senyor no la devia veure...

Per cert el noi anava a peu no amb bici...

I esclar el del cotxe tot tranquil després d'adelantar un trailer per la dreta...

S'han de tenir molt grossos.

Menys criticar els altres i més respectar les normes.

La protesta esta comunicada a les autoritats i permesa.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: