COMENTARIS

+
28

-
11
planeta cyuAnònim, 04/11/2011 a les 10:12
Mare de deu quina colla d'escanyapobres. Quina vergonya de gent, això és el que passa quan els que manen tenen ànima de botiguer. Mimar els empresaris... molt bé, mimem-los quan s'hagi perseguit l'economia submergida i el diner negre.
Au va, home.

+
27

-
10
La dreta quan governaAnònim, 04/11/2011 a les 11:01
És que van voler els Campdevanolencs. La dreta quan govern fa polítiques de dreta. Rebaixa els tributs als que més poder econòmic tnen i rebaixa els ajuts als més necessitats. I carrega "els neulers" sobre les economies familiars per beneficiar els seus patrocinadors, els que fan negocis al poble (gràcies, trempats!), en clara reciprocitat de favors: tu em dones suport en la campanya i jo faig de Robin Hoot a l'inversa, per tal que t'estalviis algun calerot que, per altra banda, tot i que a l'ajuntament li fa molta falta per continuar prestant els serveis bàsics, ja convenceré a la gent (i tu m'ajudaràs) de que tot és culpa de l'anterior govern d'esquerres que, ja se sap, són uns desmanegats en matèria econòmica.
Amen!

+
16

-
9
noves tarifes d'escombrariesAnònim, 04/11/2011 a les 11:05
A que endevino com es faran les noves taxes d'escombraries quan l'any que ve les revisi en Manso i la seva colla:
Incrementarà el preu a les famílies i rebaixarà de foma escandalosa (en el cas de determinats establiments més que a d'altres) les quotes dels comerciants i negociants en general.
Després dirà que l'increment mig ha estat moderat o, fins i tot ens voldrà vendre que les haurà rebaixat.
Que us hi jugue?

+
8

-
6
aquí tothom enten el què volAnònim, 04/11/2011 a les 14:17
L'empresari també pagarà com a particular!M'agraderia saber l'opinió de pobles veïns que pel mateix servei paguen més d'escombraries i d'aigua, i a sobre les tarifes dels empresaris estan per sota de les de Campdevànol!! així que haurien de dir aquests veïns de la nostra comarca...El que em fa més gràcia és que es plantegin maneres de sanejar el poble en legislatures passades i ara aquestes propostes que varen dir les critiquen ells mateixos!!Protestar per tot!!!

+
5

-
6
Què ens hi juguem?Anònim, 04/11/2011 a les 14:38
Aiiiiiiiiii, aquest de dretes que dolents son, que et sembla tú, rebaixant impostos als més rics, però que n'arriven a ser de escanyapobres, a mi em fan por i tot....
I com que a mi m'agraden les apostes al que demana què ens hi juguem: jo m'hi jugo dos pollastres de pagés, clar que hauria de saber primer amb qui mel's jugo...... I posats a jugar, m'hi jugo 4 pollastres més a que el que vol jugar no té els suficients pebrots de dir qui es....

+
10

-
4
pollastresAnònim, 04/11/2011 a les 15:50
A veure Manso's boy, comença per dir qui ets tu, i juguem tots una mica.

+
10

-
2
congelar impostos?Anònim, 04/11/2011 a les 19:29
Jo el que mes em fot de tot això es que la senyoreta Helga vagi ondejant la senyera com una persona d'esquerres i a la hora de la veritat es baixi els pantalons i faci polítiques de dretes, crec que algú del seu partit que no fos el senyor Bassaganya li tindria de dir alguna cosa, perquè tot el que es va dir que treballarien pel poble el que no van dir es que només potejarien els mes febles, com pot un jubilat que te feines a passar el mes ara li apugin, l'aigua, les escombraries, ja només els hi queda hipotecar-nos l'aire que respirem, però tot arribarà.

+
5

-
2
Què ens hi juguem? Anònim, 04/11/2011 a les 21:18
Jo estic d'acord amb el pronòstic de les escombraries per l'any que ve. I m'hi ajugo els 4 pollastres del dels pebrots (que no els té per donar el seu nom però si per exigir que ho facin el demés)i dos anecs muts.
I a més a més, pronostico que també reduiran les bonificacions socials de tots els tributs, seguint el camí que van començat ahir, incrementant un 900% (si, nou vegades) la quota social de l'aigua, que paguen unes poques famílies, les més necessitades del poble.
A canvi, no us extranyi que li rebaixin l'IAE als empresaris que facturen més d'un milió d'euros l'any, per tal de que amb els cent euros/any que s'estalviaran, crearan llocs de treball a dojo.
Ho dic i ho afirmo perquè sé el què fa la dreta quan mana i aquí ens mana la dreta pura i dura.

+
10

-
1
PedralbesAnònim, 04/11/2011 a les 23:32
Campdevànol poble luxos.
Dintre de poc el nostre estimat poble sera conegut com a CampdePedralbes , la zona Xic del Ripolles amb tota questa colla de increments en els serveis sera un luxe viure en aquest poble. Ens agradaria escoltar alguna actuació de la senyoreta Helga, frenant aquestes pujada d'impostos.

+
5

-
3
No tot és tan fàcilAnònim, 07/11/2011 a les 09:10
Llegint les opinions, variades, sempre s'acaba igual a Campdevànol: els gunners d'esquerra contra els gunners de dreta, tant se val el raonament, en funció de qui faci la proposta (no del contingut) la reacció és coneguda.
Jo opino que si realment el cost de l'aigua és X i el de les escombraries és Y és lògic i sa que es repercuteixi. Perquè? perquè del contrari la gent no n'és conscient, n'abusa i no es gestiona de forma coherent.
Respecte que l'increment només caigui a les famílies certament és preocupant. Però quina alternativa hi ha? Qui assumeix el cost?
Veient alguns comentaris semblaria que a Campdevànol hi ha una àmplia xarxa d'empresaris i rics. A mi em sembla que no és així. És més, algun comentari indica perseguir l'economia submergida referint-se exclusivament als empresaris. Estic totalment d'acord però, alerta, que l'econonomia submergida serveix per pagar hores extres en "B" als assalariats (i aquests així ho volem), serveixen per factures sense IVA a particulars que així ho demanen, .... o sia, que no són només els empresaris, és tothom que se n'aprofita. O no? Vinga va, qui no ha fet alguna reforma a casa intentant evitar IVA? ningú oi?
No tot és tan fàcil ...

+
5

-
2
Si es fàcilAnònim, 07/11/2011 a les 09:57
Jo com a usuari puc demanar que em facin les factures sense iva, pero el que decideix si la fa o no, es l'empresari. Només es tracta de cumplir la lley i perseguir als que no la compleixen.

+
1

-
1
Rèplica ...Anònim, 07/11/2011 a les 11:16
Al darrer comentari ...
Et contradius totalment. Citant-te "Només es tracta de cumplir la lley i perseguir als que no la compleixen", això és aplicable a tothom. Empresari i particular.
Curiosa forma de veure les coses...

+
4

-
0
Si és fàcil 2Anònim, 07/11/2011 a les 11:32
També hi ha una alternativa a que només paguem les famílies i no els negocis: que pagui tothom de forma proporcional al benefici que hi obté.
Perquè han de pagar l'increment de l'aigua o les escombraries només les famílies i els negocis NO, quan fan més residus i consumeixen més aigua (alguns forma tart del seu negoci) no?.
Perquè hem de pagar les famílies l'IPC de l'IAE que l'ajuntament perdona als empresaris que facturen més d'un milió d'euros?
Ben repartit, l'increment seria menor.

+
3

-
0
x replica...Anònim, 07/11/2011 a les 11:52
Clar que es aplicable a tothom, però el que dic es que el que finalment fa la factura (amb l'iva) o no, es l'empresari. Si no hi ha opció el particular haurà de pagar la factura amb l'iva.
També et dic una cosa, per experiència se que els que més estafes fan son els empresaris, els que no pagan l'iva o els que fan passar qualsevol facuta pel seu negoci i així es desgravan l'iva i a més es redueixen el beneficis i no pagen tan d'irpf.

+
3

-
2
als comentaris sobre l'HelgaAnònim, 07/11/2011 a les 12:51
Crec que aquesta noia només fa el que li diuen que ha de fer i no té criteri propi. Per altra banda, no és nou que ERC faci polítiques de dreta a Cande, quasi sempre ho ha fet, excepte en l'època de l'Albert Subirana. Si repassem els seus programes electorals hi trobarem sempre la reducció d'impostos (empobrir l'ajuntament a favor dels que més poder adquisitiu tenen)
La gent que mana a ERC de Cande sempre ha tingut clar dues coses: una, que el seu principal enemic és la gent d'esquerres de veritat, i dues, que ells són la crossa de CiU, sempre que els necessitin per fer la feina bruta.
No podem esperar que aquesta noia els planti cara.

+
2

-
1
o sia ...Anònim, 07/11/2011 a les 13:27
O sia, que si l'empresari, per petició d'un particular, li treu part de l'IVA en una feina, és ell el culpable ???? I perquè no girem la truita? perquè no denunciem tots aquells empresaris que intenten cobrar en "B"? ah! no! que a mi ja em va bé ... que em benefiï jo, ok. Que es beneficiï ell, no. És un lladre.
Quin concepte d'empresariat teniu? A Campdevanol, excepte poques excepcions, empresari vol dir autònom. Com a molt, petites empreses de 2-6 empleats que fan més hores que un rellotge per guanyar-se un sou digne,evidentment superior al dels assalariats, només faltaria. Si tant fàcil és, tothom és lliure der una empresa ...
Relatiu a passar fres. per la feina, doncs és cert. I no està bé des d'un punt de vista d'impostos.
Entenent que cap dels que som aquí som empresaris, jo almenys no, si us poguéssiu deduir una part de l'IVA de les vostres despeses, diríeu que no? vaaaa
No sé. Sembla que defensi els empresaris a capa i espasa i no és així. Simplement m'emprenya la demagògia d'alguns que critiquen per criticar, fent populisme, però no s'apliquen el "cuento".

+
1

-
0
al del "cuento"Anònim, 07/11/2011 a les 14:26
Això de defensar l'economia submergida o culpar els que en fan ús, és més vell que el anar a peu i no per això deixa de ser il·legal i immoral.
Aprofitar-se de tots els aventatges que ofereix la vida en societat, sense voler contribuir al sosteniment d'aquest sistema, és sencillament de lladres i mesquins.
Ja sabem que el mon està ple d'aprofitats i espabilats que es pensen que anant ells bé als altres que els bombin. Però perquè un treballador es pugui aprofitar de l'economia submergida s'han de complir dos factors fonamentals: un empresari sense escrúpuls i un estat de necessitat que no trobi resposta en el mercat laboral regular. Ni en un cas ni en l'altre, el treballador té a les seves mans poder disposar d'aquests factors. Ans al contrari, ell és la víctima. I la feina en negre només és una sortida de subsistència a la seva desesperació.
Si, per altra banda, un empresari cobra sense factura legal (sense aplicar l'IVA) és únicament perquè la seva fraudulenta comptabilitat li ho permet. Si portés la comptabilitat legalment, no podria facturar sense IVA.

+
1

-
0
SíAnònim, 07/11/2011 a les 15:25
No es la meva intenció fer demagògia ni posar-me en contra de ningú. Però porto molts anys com a treballador d'una empresa privada, fent factures per a autònoms i empresaris i se del que estic parlant.

+
4

-
0
al comentari de Què ens hi juguem? Anònim, 08/11/2011 a les 14:56
A veure.
A campdevànol, no toquis el tema dels ànecs.........
Per cert, si se li puja un rebut municipal a un autonom-empresari, sempre pot tenir la potestat de repercutir aquest increment en els serveis que ofereix, o en els bens que subministra o en els productes que manufactura o manipula.
Aquesta opció es totalment nul.la per a un aturat que cobra el subsidi, un pensionista, o un asalariat que cobra a final de mes el que li toca.
Ciu Ha de començar a pagar peatges, i saben tots quin son.