Les cabines tancades del cremallera ja són una realitat

Punt i final a un conflicte que FGC arrossegava des de fa vuit anys

Redacció
29 de juliol del 2011
Cabina tancada del cremallera.
Cabina tancada del cremallera. | CCOO Vall de Núria
Cabina tancada del cremallera. Foto: CCOO Vall de Núria

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha instal·lat recentment el tancament de la cabina d'un dels dos automotors GTW 2/6 del cremallera de Núria. A l'espera de realitzar el segon tancament, es dóna per tancat un conflicte de vuit anys entre els conductors i l'empresa.

I és que el 2003 FGC va comprar els automotors Noufonts i Bastiments que reservaven un espai molt petit pels conductors que no quedava aïllat dels viatgers. Durant tot aquest temps els treballadors han intentat sense èxit que es tanquessin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).

Els conductors es queixaven que no estar aïllats dels passatgers era un problema ja que el xivarri els dificultava la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, recordaven que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenien un habitacle molt petit.

Grup a favor del tancament de les cabines del cremallera al Facebook
 


Un dels dos combois causants de la polèmica. Foto: Bernat Borràs