Redacció | Actualitzat el 14/07/2011 a les 10:20h

Preocupació a Campdevànol per les activitats d'aventura sense permisos

Empreses especialitzades operen al torrent de la Cabana sense assegurances ni llicència d'activitat

Practicants d'esports d'aventura al torrent de la Cabana. Foto: ElRipollès.info

Diverses empreses d'esports d'aventura de l'àrea de Barcelona operen al torrent de la Cabana sense cap tipus de permís. És una situació que preocupa a l'Ajuntament de Campdevànol que ha dictat un ban informatiu recordant les obligacions per practicar aquest tipus d'activitats.

Segons explica l'alcalde Joan Manso cada setmana entre 40 i 50 persones es desplacen de manera organitzada als gorgs del torrent per practicar-hi barranquisme. La majoria no disposen dels permisos dels tres propietaris privats de la zona ni tenen llicència d'activitat per part del Servei Català de l'Esport ni els clients tenen assegurança de responsabilitat civil. Manso considera que “cal regularizar la situació” i s'ha posat en contacte amb les diverses administracions implicades per tal que “s'hi actui a fons”. En aquest sentit recorda que l'Ajuntament no té competències però que ha decidit seguir la situació de ben a prop.

L'accident de diumenge passat –en la qual una banyista va quedar ferida greu- ha activat encara més l'atenció del consistori amb el torrent de la Cabana. Tot i que en aquest cas no es tractava d'una activitat organitzada, els fets han motivat la publicació del ban i la creació d'una comissió de seguiment amb els tres propietaris dels gorgs.

Mentrestant, l'equip de govern continua treballant amb l'elaboració del pla pilot sobre l'activitat turística a la zona i que podria suposar fer pagar cinc euros als aparcaments els caps de setmana a partir de l'agost.

Ban d'alcaldia sobre les activitats esportives al medi natural (pdf)

Referències a Internet

torrent Cabana

COMENTARIS

+20
-2
Quina pena
Anònim, 14/07/2011 a les 10:32
Després de tants anys finalment el torrent de la cabana morirà d'èxit. Felicitats a tots.
+16
-11
pregunta
Anònim, 14/07/2011 a les 10:44
durant 4 anys que ha fet l'ajuntament de Nuria Lopez per solucionar aquest desgavell?
+36
-0
ridicul
Anònim, 14/07/2011 a les 10:53
tot plegat és ridicul. Veure paios amb neopre pel torrent fent el cafre... totalment ridicul, si no tenen permisos ni assegurances que els hi enviin els forestals i els fregeixin a multes. Molt molt ridicul, com la societat on vivim, vaja...
no se de que ens extranyem, és l'esperit dels temps que ens han tocat viure...
+16
-1
a qui correspongui
Anònim, 14/07/2011 a les 12:08
i l'ajuntament no pot localitzar a qui té competències per arreglar aquesta situació???
amb aquesta gent sí que se'ls hauria de posar "un preu" a pagar!
he fet bastants barrancs acompanyats per guies, i amb el preu que pagues és indignant que després, ells no tinguin ni assegurança, ni permís, etc, etc, etc.
+18
-0
Parc Aquàtic
Anònim, 14/07/2011 a les 12:45
Torrent de la Cabana = Water World

Realment ningú hi pot fer res? Aquesta gent de l'àrea de Barcelona n'està treient un rendiment econòmic sense permisos, llicències ni assegurances. Vergonyós!
Què fan els forestals a part de passejar amb tot terrenys per les muntanyes i gaudir del paisatge amb els prismàtics?
+5
-1
pregunta
Anònim, 14/07/2011 a les 12:47
Aixó no es convertirà en un negoci per els propietaris?
Un cop contractada l'assegurança (suposo que es fàcil), llavors amb el permis del propietari (permis = euros) ja es podran fer les activitts, no es així?
+16
-2
Proposta de regulació
tritó, 14/07/2011 a les 13:19
estaria bé regular les activitats esportives en el medi natural, a altres zones amb barrancs o rius amb gran afluéncia de públic, s'ha de pagar una taxa a l'ajuntament(simbólica per persona)per poder-hi accedir. Està clar que algú farà un descens sense pagar, per aixó existeixen els agents rurals per mantenir un control i multar si es dona el cas.
El Ripollés ha de començar a treure profit de l'entorn natural exemples com Sort o la Vall de boí, ens poden servir per aixecar económicament la comarca. Sembla que el tema del tema del torrent de la cabana s'està desbordant, no entenc tampoc aquesta publicitat directe o indirecte que s'està fent desde els mitjans.


+4
-2
i??
Anònim, 14/07/2011 a les 14:33
Algu s'ha preguntat que tots aquests espais són de privats i no públcs??Amb el ressó que està tenin , no patiu que alguna autoritat ja intervendrà!!Almenys ara s'està fent alguna cosa més per eviatr tot això
+6
-15
Propietat i responsabilitat
Anònim, 14/07/2011 a les 15:19
1.- Els propietarisd eles finques no són propietaris dels gorgs. Els rius són de domini públic i el titular és la Generalitat de Catalunya (ACA).
2.- L'Ajuntament té moltes competències que ppot posar en funcionament a part de fer el ploramiques com fa l'alcalde.
3.- El torrent existeix des de fa molts de segles, i els problemes d'accès i abús no són de fa quatre anys. Fins ara s'han anat afrontant com s'ha pogut. Ara, la preocupació municipal és que hi hagi un rendiment econòmic: el que no són pessetes són punyetes!.
No crec que sigui la millor fòrmulaper solucionar el problema.
+5
-7
Mb x akest ultim
Anònim, 14/07/2011 a les 15:36
Bravo fill !!! Et podries presentar tu!!!
+13
-3
al de les 15:19
Anònim, 14/07/2011 a les 16:13
Ostres no es la millor manera???jo crec que potser es pot modificar per millor-la però crec que és la més acertada desde fa bastant temps!! Va estic esperant amb candaletes la teva proposta innovadora!!!
+2
-2
un petit apunt
sergibr, 14/07/2011 a les 16:15
Què vol dir "diverses". Quina mena d'acusació és aquesta? Volem noms, cognoms i credibilitat informativa sense especulacions.

Diversos ajuntaments volen encara un tros més gran del pastís.
+15
-0
Water wold
Anònim, 14/07/2011 a les 18:50
Una altre lloc a on hi ha des-madre !

Aixo sembla com era avans l'Alta Garrotxa, fins que varen possar fre, crean una regulacio de participans per barranc i dia, i uns Guardes en carregats de fer el control, demanant autoritzacio, i supervisan el numero de participans.

Va ser la unica manera de regular-ho, ja que els nostres agents rurals de la Generalitat, fer-los baixa dels cotxes i fer-los caminar, fins a dalt de les gorgues,... diguem que no es el seu fort,... apart de l'horari que era imcompatible amb l'hora que la gent inicia la practica aquest esport. ( coses que no s'entenen mai )

Conclusions: De solucions n'hi han .... ara que vulguin solucionar-ho es una altra...
+5
-4
treure els mosquetons
Anònim, 15/07/2011 a les 08:19
Qui va equipa els gorgs amb els punnts on senganxen per baixar,estan foradadas les roques, nomes caldria trurels i sacabat el problema TREURE ELS MOSQUETONS
+21
-0
water world
proposta, 15/07/2011 a les 09:09
treient els mosquetons no s'acaba e problema, la proposta de l'anònim de les 18:50 crec que és de les més acertades.
1- regulació i control dels descensos tal com fan al barranc de Sant aniol a Sadernes, o tant mateix una caseta(a baix al pàrquing)alhora que es fa un control de la cantitat de gent que accedeix a la zona i si cal fer resttriccions.



+4
-15
la millor manera
Anònim, 15/07/2011 a les 10:31
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-3
pel de les 10:31
Anònim, 15/07/2011 a les 12:20
la massificació és el principal problema, fàcil és criticar i no aportar cap solució!!
+8
-3
al de les 10:31
Anònim, 15/07/2011 a les 12:46
quines son aquestes formes imaginatives i eficient??m'agradaria que ja que dius que hi han altres maneres que les expliquis.
+10
-4
també pel de les 10:31
Anònim, 15/07/2011 a les 13:49
Doncs l'any passat, i l'altre, i l'altre i ... els pipiolets del govern d'esquerres i verds no van fer absolutament res. I mira que segons tú hi ha fòrmules imaginatives i eficients, eh?
Collons de política de merda. Que sempre s'acabi dient tonteries simplement per anar "contra "algú i no en favor del poble ... semblem nens petits.
+9
-4
som tots gamarussos
Anònim, 15/07/2011 a les 15:43
No n'hi ha, de formes imaginatives i eficients.
I tots els d'aqui que reclameu "pels del poble" o "quants de fora n'hi ha" etc. etc., que no aneu de tant en tant a fer el lluç a algun altre lloc on algu dirà "els de fora" "pels del poble", etc. etc.?
el problema es de base, tots hem d'anar amunt i avall a fer el gamarús per entretenir-nos, ah! però a casa que no vinguin!

És el món, que es boig, fins que petarà.

I sóc de la comarca, no ho dic perquè em senti al·ludit.

Ara, d'aquí a treure pasta del problema, n'hi ha un tros, i es el que a mi em sembla mesquí i de botiguer.
Visca CyU! amb il·lusió!
+5
-1
llegiu sense rancor
Anònim, 18/07/2011 a les 11:09
Veig que hi han comentaristes que només llegeigen i constesten comentaris que van en contra de l'aplicació de l'ànsia recaptatòria del govern municipal de dretes.
Si llegissin el comentari titulat Water World, trobarien algunes respostes a les seves desqualificacions.
+5
-6
l'any passat
Anònim, 18/07/2011 a les 12:37
Quan el govenr d'esquerres de l'any passat va prohibir aparcar al camí i va habilitar un aparcament gratuït a l'entrada del torrent, els pipolets de dretes us vau dedicar a desqualificar i enmerdar (com sempre).
Ara, que la gran solució del nou govern és cobrar per aparcar, resulta que els altres no van fer res.
+4
-1
a de l'any passat
Anònim, 19/07/2011 a les 09:42
Mira, l'única cosa que considero va fer bé el govern de l'any passat (en aquest àmbit) va ser potenciar i mantenir el camí ral. Realment és un camí per on hi passeja molta gent de Campdevànol, serveix per a que la gent del càmping s'apropi al poble sense agafar cotxe, ... en difinitiva, fa un servei al poble.
Ara bé, si van fer l'aparcament i van porhibir aparcar va ser perquè, abans, la van cagar fent propaganda de la zona sense tenir en compte les característiques d'aquesta. De què coi serveix propagandar quelcom tan delicat sense tenir cap plà de control previst? De res. Només per acabar passant el què ha passat.
Això sí, camins marcats en mapes (alguns d'ells ja semi-perduts), retolets de planta i flora inútils i cars en llocs on no hi passa quasibé ningú (La Vella, Coll de Batalla, ...i altres corriols que poca gent coneix)i que d'aquí uns anys seran un cúmul de ferro rovellat, una persona encarregada del medi-ambient, etc etc etc el què vulguis.
I ara, quan es reb la conseqüència d'aquest desgavell, ara que s'han de prendre mesurer no populars, ara a criticar i treure pit. Va home ...
+5
-4
Al pipiolet
Anònim, 19/07/2011 a les 10:01
de les 09:42
Tu nen et penses que el mon es va inventar el dia que tu vas decidir dedicar-te a la política.
Problemes al Torrent hi han hagut des de fa més de trenta anys i massificacions com les que hi havien al final del 80 superaven en molt les actuals.
Si el Torrent ha arribat fins aquí amb la qualitat d'ara no ha estat gràcies a fer pagar per aparcar i amargar l'existència ala gent que ens ho estimem i hem treballat mil vegades més del que tu treballaràs en ta vida per recuperar-lo dels abusos.
La gent que vam treballar treient camions d'ampolles, llaunes i vosses d'escombraries i que durant molts diumenges baixàvem amb un sac ple de deixalles, no necessitem que quatre il·luminats ens expliquin que allò important és fer pagar i després fer un estudi per arribar a la conclusió a la que vam arribar fa dècades: s'ha de limitar l'accès, controlar els excessos i regular els usos.
Per cert, ets molt espavilat a aigua passada, no vaig veure oposicó a la publicació dels itineraris i ara resulta que van ser tant perniciosos, eh?.
+4
-3
Em coneixes?
Anònim, 19/07/2011 a les 11:09
I què coi té a veure que fa 30 anys estava ple de hippies i merda? I és clar que sé que estava massificat. I per això es va prohibir acampar, no?
I sí, sempre he estat en contra de posar retolets a la muntanya inútils, marcar camins que després no es poden mantenir i fer propaganda d'una zona per acabar massificant-se sense cap pla de sostenibilitat concret. I?
Mira nen, si tant t'agrada com està el Torrent, doncs apa, deixem-ho com està. Tú sempre podràs dir que fa molts anys vas treure merda i que te l'estimes més que ningú. Però això si, si vols pujar-hi més val que tinguis un matí sencer i estiguis disposat a compartir allò que tant estimes amb 100 persones al teu costat que, segurament, no se l'estimen gens al torrent.
Per cert, a la política et deus dedicar tú. Jo no.
+2
-4
prepotencia
Anònim, 19/07/2011 a les 12:58
Com em molesten els prepotents... això va pel "em coneixes?" i no, no et conec, però n'estic del hooliganisme polític d'aquest poble fins els nassos. Quina pena que feu tots plegats, uns i altres.

+2
-3
propaganda
Anònim, 19/07/2011 a les 13:02
Si està en contra de la propaganda, comença per demanar al teu alcalde que suprimeixi del web de l'ajuntament les fotos i les referències al Torrent.
Ah!, perdò, en sols un mes els regidors del govern no han tingut temps de mirar-se el web (tot està en construcció)i, abans, no hi eren, es clar.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: