Redacció | Actualitzat el 23/06/2011 a les 09:13h

PSC i ICV reclamen que l'escola de Campdevànol sigui als pressupostos

Els socialistes també volen una partida pel projecte constructiu de la variant est de Ripoll

El futur CEIP Pirineu s'ha de construir a can Ribalaigua. Foto: Arnau Urgell

El PSC i ICV han coincidit en reclamar que la nova escola de Campdevànol, que s'ha de construir a can Ribalaigua, formi part dels pressupostos 2011. D'aquesta manera, duen a nivell parlamentari, una reivindicació que ja tenien quan formaven part de l'equip de govern campdevanolenc.

Els socialistes també reclamen que els comptes d'enguany incloguin una partida per començar a redactar el projecte constructiu de la variant est de Ripoll. Es tracta d'un projecte del qual encara la direcció general de Carreteres no ha respost les al·legacions al projecte informatiu presentades fa mesos. També volen que es garanteixin les aportacions al Consorci d'Espais d'Interès Natural del Ripollès (CEINR).

Per la seva banda els ecosocialistes reclamen partides per Comforsa i per la construcció del CAP de Sant Joan de les Abadesses. Curiosament, en aquest darrer cas, la delegació del Govern ha assegurat que forma part dels comptes.

COMENTARIS

+3
-3
temps al temps
ROSA, 23/06/2011 a les 11:05
Deixem temps al temps....
Tampoc val la pena endeutar-se fins la mèdul·la...
+1
-4
Pregunta
Anònim, 23/06/2011 a les 11:35
Des del desconeixement:
Què passa amb les dues escoles que hi ha actualment a la població? No serveixen? S'han de renovar? Queden curtes?
I, suposant que facin algun dia la nova, que se'n farà de les anteriors?
+3
-5
CARTA ALS REIS
Anònim, 23/06/2011 a les 11:38
alguna cosa més??posats a demanar!!!
+11
-2
als anteriors
Anònim, 23/06/2011 a les 11:59
Una pregunta pels tres primers comentaristes:
Què pot ser poseu en dubte la necessitat d'una nova escola a Campdevànol?.
Si és així, millor que ho expliqueu als nostres represntants a l'Ajuntament, doncs tots els grups ho van posar com la primera prioritat en els seu programes.
+2
-5
VINGA VA
Anònim, 23/06/2011 a les 12:42
Aquí tothom i diu la seva!!si l'anterior govern tripartit de la generalitat ho hagés posat com a prioritat ja estaria aquí l'escola!!Repartim les responsabilitats equitativement!!I els que i són ara que lluitin perquè la incloguin el més aviat possible!! però miracles...ahh Lourdes!!
+4
-6
miracles?
Anònim, 23/06/2011 a les 15:08
Posar una actuació prioritària (com la nova escola) al pressupost de la Generalitat, no hauria de ser cap miracle, sinó allò més normal del mon.
A no ser que ara es vulgui canonitzar algun membre del Govern per fer l'esforç de respirar.
Em temo que entre capellanets i altres rates de sagristia al final si que serà un miracle que surti el sol.
+3
-6
segueixo preguntant
Anònim, 23/06/2011 a les 17:16
Sóc el del segon comentari i encara no he rebut cap resposta.
Algú em pot explicar com és que Campdevànol no passa amb les dos escoles existents (adequant-les si és necessari)? És una pregunta senzilla i segurament té una resposta de pes.
Jo no dic que no faci falta, simplement em sobta. Més tenint en compte que, a més d'aquestes dos escoles, Ripoll està a 3-4 kms ...
Quan érem petits tots anàvem a Ripoll ...
Apa, va, ara que algú surti amb una resposta desqualificant-me i escandalitzat ... però sense raonar massa, no sigui que ens quedem sense arguments.
PD. Si fóssim rics podríem tenir una escola per barri. O millor, classes particulars. Som rics?
+5
-0
escoles de Campdevànol
Anònim, 23/06/2011 a les 18:36
Contestan en el senyor de les escoles, resulta que els dos edificis actualment son insuficients per donar cabuda en bones condicions a tot el alumnat de Campdevànol, ja fa anys que alguna persona va dir que l'escola del C/ Coll i Bardulet s'havia de fer nova, però......com sempre hi ha bones propostes que no s'escolten.
Quan es faci la nova escola que jo crec que es molt necessària per els nostres fills tindrem un bon equipament a la carretera de Gombrèn per encabir l'ESO i l'altre edifici es podria remodelar (opinió personal) per fer vivendes socials (per jovent i gent gran).
No se si això haurà contestat a les teva pregunta
+4
-4
Eso
Anònim, 24/06/2011 a les 02:15
Preferim tenir un Eso al poble encara que el profe de mates sigui el mateix que el de català?? O millor anar a ripoll i gaudir d'un profe especialista per cada assignatura??
+3
-1
a Ripoll
Anònim, 27/06/2011 a les 10:14
Amb el raonament anterior (anònim, 24/06/2011 a les 02:15), ja podem tancar la paradeta a Campdevànol per a tots els serveis (estem a tocar de Ripoll, per tant, no cal cap servei al municipi).
Pot ser tampoc caldria tenir municipi, essent un barri de la capital, tindriem millor ajuntament (més gran, si més no).
No dic que sigui un mal raonament, però no hi estic d'acord, en absolut. Campdevànol necessita tenir els seus propis serveis i de qualitat. Som de Campdevànol, no de Ripoll!.
+1
-1
A quin cost?
Anònim, 28/06/2011 a les 17:18
Jo també sóc partidari de tenir el màxim de serveis al poble. La pregunta és: realment, interessos polítics a banda, populismes i interessos propis, ens ho podem permetre? és que tinc la sensació, potser equivocada, que majoritàriament la gent creu tot allò que ve donat a través dels organismes públics és gratis quan un realitat no és així, més aviat al contrari. Surt car, caríssim. Això sí, ocult darrera de tributs altíssims i/o endeutaments insuportables.
L'altre dia a la ràdio sentia un senyor que dèia que els darrers anys l'administració ha aplicat criteris econòmics en despesa que cap particular prendria per casa seva. Quina raó tenia ...
No sé si la inversió ha d'anar cap a col·legis nous, piscines, biblioteques, poliesportius, sanitat, jardins, escobraries, ... o què, el què sí sé és que aquest país i tota l'administració en general no té un duro (de fet en deu) i que, per contra, la gent sembla no voler entendre-ho.
Potser quan ens passi quelcom semblant a Grècia serem conscients d'allò realment necessari i d'allò que és un luxe, desitjable, però un luxe.
+0
-0
pel que pregunta
Anònim, 28/06/2011 a les 23:51
Actualment a Campdevànol entren cada any més de 28 nens (entre 33 i 38 els últims anys), i al superar la ratio màxima legal per classe, hi ha d'haver dos grups de cada curs. Tenint en compte les previsions que s'han fet a l'escola no hi haurà prou aules a partir del curs 2013-2014, i això comptant que els passadissos de l'edifici de primaria es transformaran en aules aquest estiu i que a infantil els nens de P5 estan en un mòdul al pati, i que ja s'han eliminat espais com l'aula de professors, biblioteca, sala d'ordinadors... si el número de naixements al poble es manté, l'escola nova és imprescindible.
Pel que considera que la ESO al poble és un luxe, crec que molta gent preferiria mantenir amb els seus impostos la ESO que la piscina solar. El debat de quins són els equipaments que ens hem de permetre i quins són un luxe innecessari no és senzill, i segur que no ens posariem tots d'acord...
+1
-0
ESCOLA!
Anònim, 29/06/2011 a les 00:36
Als qui es qüestionen si fa falta una nova escola al nostre poble....porteu els vostres fills i filles a l'escola Pirieu?.comentant el que comenteu..ho dubto!

Actualement ja hi ha un barracó per falta de classes...i seguin la linia que portem...tot infantil desdoblat i 1r de primària també...no se on posarem als alumenes.

Crec que estem en temps didícils però això ha de ser una prioritat i intentar fer-ho possible....altres coses hi ha abans per retallar.

I pel que diu que el profe de mates i el de català seran el mateix a Campdevànol.....les coses no funcionen així!!!
+1
-1
el cost
Anònim, 29/06/2011 a les 01:07
D'acord amb que s'ha de ser mol curòs en l'administració dels diners públics, però precisament per això, defenso que es faci l'escola de Campdevànol per solucionar el problema de s'hagin d'impartir les classes als passadissos.
Millor invertir un parell de milions d'euros en la qualitat de l'educació dels ciutadans del futur que no regalar (perdonar o deixar de cobrar) un centenar de milions a les famílies més riques de Catalunya com està fent el Govern de CiU.
També es cert que l'administració no té un duro per gastar-lo en inversions de futur i serveis bàsics, però segur que aquesta situació no es solucionarà perdonant els impostos als més rics. Al contrari, en aquesta direcció podem arribar a l'edat mitjana en poc temps.
+0
-1
Rics?
Anònim, 29/06/2011 a les 08:57
Veig el missatge, absolutament populista, de "que paguin els rics" és una solució per tot.
A quins rics us referiu? Al poble n'hi han? És que jo no en conec cap.
I en el cas que n'hi hagués algun de ric, si s'ha guanyat els seus diners treballant, legalment, qui som els demés per intentar fer que ell suporti costs que no són seus? Algú enten i té clar que "els suposats rics" ja paguen impostos proporcionals als seus ingressos i que, per tant, paguen moltíssim més que la majoria?
Aquesta cantarella ja cansa. Tots els problemes els creen els demés i totes les solucions també han de venir donades pels demés. Esforços sí, però jo no i que no em treguin la piscina qui hi aniré cada tarda (mentre el suposat ric potser està treballant 12 hores al dia)
Així anem.
+3
-0
impostos i rics.
Anònim, 29/06/2011 a les 10:35
Pot ser una mica de formació no hi aniria malament abans d'opinar utilitzant la demagògia de que qui té molt (els rics)és perquè se l'ha guanyat.
Si no visquèssim en una societat avançada en la que la ciiutadania estructurada econòmicament permet que hi hagin determinats negocis que produeixen beneficis que cobreixen les necessitats de la societat i, en molts casos, un marge superior, que permet que els titulars del mitjas dels negocis esdevinguin rics, passaria com a l'edat mitjana, que només podient menjar dignament els senyors feudals i la seva tropa.
Si aquesta societat nostra s'ha pogut estructurar és gràcies als sistemes democràtics i un puntal bàsic d'aquests sistemes és la REDISTRIBUCIÓ DE LA RIQUESSA, que permet que els que no gaudeixen d'un marge de benefici econòmic suficient puguin gaudir dels serveis bàsics públics i universals que es financen amb les aportacions proporcionals i (en alguns casos) progressives de tots els contribuents, de manera que que paguin més els que obtenen més benefici (no sols pel seu esforç. I aquesta redistribució nom´´es és possible a través d'un sistema tributari just i progressiu (els impostos).
Si resulta que un govern (posem per cas de CiU, a Catalunya) deixa de recaptar l'impost de successions (uns 100 milions d'euros a l'any)que només paguen les cinc-centes famílies més riques del pais i després ens vol vendre que no té diners per a fer l'escola de Campdevànol; i llença els seus acòlits a proclamar que seria un miracle si es fes l'escola; entenc que, tinc dret a experssar la meva rotunda i contundent oposició i a ser vel·ligerant amb tothom que ho defensi. Se suposa que el nostre Govern està per defensar l'interés públic general i no el dels més rics. I l'escola de Campdevànol és un servei públic bàsic prioritari pel nostre poble
+0
-2
coi
Anònim, 29/06/2011 a les 10:48
Em recordes aquell indignat que li va todar la loteria i va marxar de la concentració ...
+0
-1
Redistribució de la riquesa
Anònim, 29/06/2011 a les 12:28
Aquesta redistribució de la riquesa és comparable, amb tots els "peròs" que calguin, amb la suposada redistribució de la riquesa que demana l'estat envers Catalunya. Particularment considero que s'està expoliant Catalunya amb el fals pretexte que som més rics. Tots coneixem alguns territoris on es paguen rendes, subvencions i ajuts provocant una cultura de l'escaqueig increïble. D'això alguns en dien l'estat del benestar (per a mi és quelcom molt diferent : salut, educació i vivenda en aspectes bàsics, no luxes).
+- és el mateix que es defensa aquí no?
De fet, és un discurs estèril. Hi ha qui ho vol tot sense mirar cost, situació económica, ni prioritats urgents i hi ha qui intenta posar seny (encara que això vulgui dir desplaçar-se 3 kms).
Al final to plegat cau pel seu propi pes. No hi ha un duro. Suposo que serà perquè ho hem fet molt bé fins ara i cal continuar així.

PD. algú ha vist com viuen els suposats caps polítcs d'esquerres? posem exemples ? Carod, Benach, Montilla, González, Saura i un llarg etc? Encara creieu que aquests són d'esquerres? Sisplau, una mica de seriositat i coherència.
+1
-0
Solidaritat
Anònim, 29/06/2011 a les 18:41
Un petit aclariment al comentarista de les 12:28
La solidaritat no té res a veure amb la justa redistribució de la riquesa. La primera es fonamenta en la voluntarietat il a segona en la imposició de tributs de forma cohercitiva (qui no paga es sancionat).
Entenc que quan no hi han arguments el que convé es desviar l'aigua cap al teu molí (l'expoli d'Espanya vers Catalunya). Però aquí no és el cas, resulta que, sense sortir de Catlunya, el nostre Govern regala un centenar de milions als més rics i després ens nega les escoles públiques perquè no té diners. Doncs, mira, se m'acut que amb els diners de l'impost de successions es podrien construir CADA ANY unes trenta escoles noves a Catalunya, entre elles la del nostre poble.
+0
-0
Doncs vale
Anònim, 29/06/2011 a les 22:48
Doncs ja que ets tan solidari, dóna altruistament part dels teus estalvis ... segurament hi ha qui comparativament és pobre ...
Coi que n'és de fàcil de disposar dels diners dels demés ...
+0
-0
i segueixo
Anònim, 30/06/2011 a les 08:06
Vaig a reonar altres punts:
* La quantitat de nens actuals. Potser sí ara Campdevanol té un pic de mainada. Jo crec que és això, un pic. Crec que està força demostrat que es donen dos factors: que la generació del baby boom ara són pares i la immigració. Cap d'aquests dos fenòmens duraran indefinidament.
Si fem l'escola, què farem un cop baixi aquest pic? perquè seguirem pagant l'obra i el manteniment ...
* A Ripoll hi ha places sobrants. Sí, és a Ripoll. Sí, allí on la majoria d'adults de Campdevanol van estudiar. Tant complicat és? Recordo, 3 kms.
* El més important. No hi ha diners. Si es volen escoles haurà de ser amb endeutament i/o prescindint d'altres serveis.
* El tema dels rics fa riure. Aquells que s'han enriquit de forma fraudulenta el què s'ha de fer és jutjar-los, penalment, i recuperar aquests diners (aquí hi posaria, els primers, els polítics i banquers que ens han dut a la crisi i que tenen uns sous indecents, treball en nregre, ...). Els que ho han fet de forma legal, enhorabona. Tant debó ho poguéssim dir tots. Per part meva tenen la meva admiració i prou agraït estic si ja paguen un munt d'impostos més que jo.
* Dir que qui vulgui cooperar és lliure de fer-ho. Proposo que l'escriptor de les 18:41, suposant que tingui uns estalvis, faci un donatiu d'uns 6.000 euros. Amb unes 200 persones com ell, altruïtes de mena, tindríem un bon coixí per començar. També proposo que els seus fills dónin part de la seva herència. És, ni més ni menys, el que ell proposa pels demés.
+1
-0
pel inspirat de les 8:06
Anònim, 30/06/2011 a les 10:02
Trobo extrany que tu no siguis ric, amb lo d'hora que et lleves i amb aquesta inspiració que tens per raonar.
+0
-0
no
Anònim, 30/06/2011 a les 11:25
Desgraciadament no ho sóc, però tampoc envejo als que tenen la sort de ser-ho, jeje
+0
-0
Llei de la selva
Anònim, 30/06/2011 a les 14:25
L’anònim ideòleg del neoliberalisme ens vol fer combregar amb rodes de molí i pot ser es pensa que ens hem caigut del teulat.
L'escola nova de Campdevànol és necessària pels alumnes d'ara i pels del futur. Un nou edifici amb noves instal•lacions adequat a les necessitats pedagògiques però també a l'eficiència energètica i a la societat de la informació, adequat als temps que vivim i no a l'època en que sortien quatre autocars de nens amb destí a les escoles privades de Ripoll, on molt possiblement tu (el comentarista) hi tens algun interès que no ens has dit.
Si no hi ha diners per escoles tampoc hi hauria d'haver per apujar els sous dels Delegats del Govern i per reduir impostos als més rics. És una qüestió de ideologia. No pretenc convèncer-te de res, només que no intentis fer passar garses per perdius.
El tema dels rics no fa riure, fa pena. Dius que els que s'han enriquit de forma fraudulenta s'han de jutjar, però no t'ofereixes a explicar com s'ha de fer. Està tu disposat a presentar la demanda o a secundar-la, no, veritat?. Segur que ja t'està bé el cas Palau, que és un bon exemple de la bondat del sistema que tu defenses i tant admires.
Jo personalment soc lliure de cooperar en tota mena de moviments i accions solidàries, i tu també. Però al marge de la solidaritat, pago religiosament prop del 30% dels meus ingressos (IRPF de tot el que guanyo) i el 18% (IVA de totes les compres) de les meves despeses (IRPF+IVA) i no tindria cap inconvenient en pagar l'impost de successions si tingués la sort de rebre una herència multimilionària que ara deixarà de tributar. I no tindria cap inconvenient si els meus descendents haguessin de pagar una part de l’herència que els deixaré (seria milionària, clar, sinó no tributaria ni abans ni ara).
Allò que de veritat em preocuparia seria que els meus tributs s'utilitzessin per apujar el sou a polítics corruptes o per primar negocis d'empresaris sense escrúpols que fonamenten els seus beneficis (i es fan rics) a força d'explotar els seus treballadors amb sous de misèria o a escoles privades que sobreviuen gràcies a l'afluència d'alumnes de pobles que no disposen d'una escola decent per culpa d'un Govern que prioritza l'amiguisme i uns acòlits, com tu, que volen justificar aquesta aberració amb arguments propis de l'edat mitjana.
+0
-0
T'equivoques
Anònim, 30/06/2011 a les 16:20
De ple. Ni tinc interessos ocults, ni m'afecta la llei de successions, ni res semblant. Dono la meva opinió i punt.
En algunes coses estic d'acord amb tú : especialment en no fer servir impostos per pujar sous, actuacions tipus Palau i suposo milions de temes més que desconeixem. La política, de forma genèrica, em fa fàstic per la falsetat i interessos ocults que comporta. No intento fer passar garses per perdius.
Formes de jutjar els enriquiments il·lícits? ostres! Per això hi ha les lleis, els inspectors, bla bla bla. Aquesta sí que és bona. Prefereixes carregar impostos a tots enlloc de recuperar els provinents d'actuacions "sospitoses".
Mira, tant sols comparant patrimonis amb ingressos declarats enxamparien el 80% dels infractors. Però sembla que no interessa ningú això i mira que és fàcil. Potser és que els polítics ténen quelcom a amagar (tant els de dretes com els d'esquerres).
No em considero lliberal però sí defenso la propietat privada si aquesta ha estat guanyada amb esforç i honestetat. També crec que històricament l'iniciativa privada és la que ha fet evolucionar els països i ha creat riquesa i aquesta iniciativa, ho sento, quasi sempre respon a uns interessos econòmics (de fet, per això treballem, no?).
Tú bé que defenses el teu patrimoni i creus que amb els impostos que pagues és suficient. Quelcom no demostrable és que, estic convençut, el teu penúltim paràgraf és pura demagògia. Si per un cas fóssis ric estic segur que faries el possible per a que els teus fills heretéssin el màxim possible. ja ho sé, ho negaràs, però no m'ho crec.
Relatiu al tema de l'escola, he dit vàries vegades que segurament de les inversions a fer seria de les més interessants. Però el cas és que, si no hi ha diners i hem decidit fer piscines i demés, perquè no aprofitar infraestructures ja existents a l'abast? Preferim endeutar-nos encara més? Les inversions són necessàries i la descentralització de serveis també però, per enèssima vegada, què deixem de fer si no hi han diners?
Mira, tant és ser d'esquerres que de dretes, malauradament l'economia és el motor i, avui, la caixa és buida (que li expliquin al gir que ha fet el PSOE/PSC). Per tant, deixa't d'ideologies utòpiques i centra't en termes pràctics i reals.
+0
-0
el discurs de la dreta
Anònim, 01/07/2011 a les 10:09
Ha calat fort en la societat(ho hem de reconèixer mal que ens pessi) la darrera menjada de coco que ens ha endossat la dreta més ultramontana: Tan és la dreta com l'esquerra!, diuen. Els mitjans de comuniciació (en general) els han comprat la idea, i la societat hi ha caigut de quatre grapes. Amb aquest argument justifiquen tot allò que ideològicament és inadmissible.
No amics, la dreta és la dreta, la de sempre, la que defensa els interessos particulars dels poderosos, la explotació de negocis de tota mena a costa del que sigui i de l'explotació salvatge dels recursos naturals i de les persones més desvalgudes. Per ells l'estat s'ha de limitar a protegir els seus negocis i deixar d'intervenir en l'economia i sobre tot, en els seus negocis i en les relacions laborals. Els serveis públics haurien de desaparèixer perquè no generen butxaques privades plenes i, per tant, han de passar al sector privat on seran gestionats d'acord amb els seus criteris a curt termini despreciant la justícia social que preserven. Això és la dreta i res té a veure amb els plantejaments de l'esquerra, la ideologia de la qual es fonament en la recerca de la justícia social, evitar l'especulació i la destrucció dels recursos naturals i combatre l'explotació de l'home per l'home.
Un segon missatge de la dreta, que també ha obtingut un èxit clamorós en determinats àmbits, és el "jo no aniré a votar, tots són iguals".
Aquest Jo no hi aniré, vol dir, en realitat tu no hi vagis, perquè ells, van en massa, tal com ha quedat demostrat!.
Salut a tots!!.
I, perdoneu, però algú ho havia de dir.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders

Vídeo: youtube.com/watch?v=pEniATROujc&feature=player_embedded
La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: