Arnau Urgell | Actualitzat el 21/05/2011 a les 10:16h

Festa Major electoral

Els partits de Ripoll tanquen la campanya amb activitats per a la mainada, música i menjar

Galeria de fotos (Arnau Urgell)

CiU va omplir la plaça de l'Ajuntament d'activitats. Foto: Arnau Urgell

“Encara no s'ha acabat la Festa Major?”. Això es preguntava una parella que passejava pel Barri Vell de Ripoll aquest divendres al vespre. “No, el què s'acaba avui és la campanya electoral” li responia una noia asseguda en una terrassa. Al cap d'un moment passaven pel mateix punt una parella de noies que explicaven que anaven cap a la plaça de Sant Eudald a fer una “birra” després de menjar llangonisseta a davant de l'Ajuntament. Venien de l'acte de CiU i ara tocava el torn del d'ERC. “Potser després ho rematem amb coca i xocolata amb els socialistes” afegien tot rient.

Aquest diàleg –escoltat a la plaça Clavé- mostra l'ambient de Festa Major electoral que es respirava a Ripoll. Després d'una campanya bastant light els tres principals partits ripollesos –CiU, ERC i PSC- es van prendre el darrer dia per celebrar amb la parròquia la fi de la cursa electoral i intentar esgarrepar algun vot indecís oferint activitats per a la mainada, música i menjar.

Jordi Munell, que va triar la plaça de l'Ajuntament, destacava que ha estat una “campanya en positiu” i que des de la seva formació s'ha optat “per proposar en comptes de criticar”. Tot i això, admetia que hi hagut poc debat entre les diversos formacions sobre temes concretes. El candidat de CiU manté que el seu objectiu són els nou regidor –que els garantiria governar- i considera que “una elevada participació” afavoriria el canvi.

A pocs metres, a la plaça Sant Eudald, ERC tancava campanya amb una festa de format similar. L'alcaldessa i candidata a la reelecció, Teresa Jordà, considerava que la campanya havia estat “dura” sobretot per la coincidència amb Sant Eudald però en destacava el “ fair play ”. “Cadascú ha fet la seva estratègia amb respecte” i va fer una crida a la participació. “Crec que serà alta com en totes les municipals” va afegir.

Els més tocatardans van ser els socialistes que no van iniciar la festa de final de campanya fins a les 10 tocades amb la música com a protagonista. Enric Pérez va qualificar aquests dies de “democràticament perfectes” i va destacar el “rejoveniment” de l'agrupació socialista. El cap de llista del PSC es va posar com a objectiu assolir cinc regidors, va considerar que amb quatre estarien “satisfets” i que mantenir els tres “no seria un bon resultat.

Per altra banda bona part d'ICV, que no va tancar la campanya amb cap acte públic, s'afegia a la concentració dels "indignats". Això sí, en un discret segon pla per la contradicció que podia suposar una protesta contra els polítics amb polítics passejant-hi.

ERC va tancar la campanya a la plaça Sant Eudald. Foto: Arnau Urgell

El PSC va fer l'acte final al passeig de Sant Joan. Foto: PSC

Navega per les etiquetes

ERCICVPSCmunicipals 2011CiU

Referències a Internet

municipals Ripoll

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: