COMENTARIS

+
13

-
15
PrevisióAliBay, 18/05/2011 a les 17:24
I sabent que els esperava l'equipatge a l'altre hotel, no se'ls va acudir de dir que truquessin perquè sabessin que estaven bé? O ara pagaran bitllo bitllo el cost de la recerca, tal com havia amenaçat el govern de les tisores?

+
13

-
8
Qui tindria que pagar?Anònim, 19/05/2011 a les 09:55
AliBay, saps qui tindria que pagar la recerca? tota aquesta colla d'aixerits que desde els ajuntaments i oficines de turisme, venen camins i itineraris marcats, i nomès es cuiden de pintar-los per la inauguració i mai mès ningu neteja, o si no proba de seguir-ne alguns. I despres en tornem a parlar.

+
10

-
10
Anònim mimAliBay, 19/05/2011 a les 10:41
Doncs mira, bonic, m'he afartat de seguir camins, ben marcats, mal marcats i no marcats, per moltíssims racons de tot Catalunya durant anys.
El que sembla que no entens (suposo perquè tens dificultats per a capir frases de més de tres paraules) és que quan algú, jo inclòs, ha acordat un recorregut i l'esperen a un punt en concret, quan veus que no hi pots arribar has de posar-t'hi en contacte de qualsevol manera per tal de donar avís que estàs bé i que no t'ha passat res.
Si ets tan rematadament inconscient que no acises ningú i et surten a rescatar una quantitat acollonant d'efectius, el mínim que t'ha de passar és que paguis íntegrament el cost d'aquest desplegament.
Ho has entès o te'n faig un croquis?

+
9

-
3
Quina seguretat ...ROBERT, 19/05/2011 a les 11:34
Ostres Alibay,
Quina seguretat en les teves paraules! Tú saps si podien o van intentar posar-se en contacte amb algú? No t'ha passat pel cap que poguéssin tenir alguna dificultat que els ho impedís?
Ostres, si mai em perdo en país forani espero no trobar-me amb gent tan "preparada" i "sensible" com tú.
Pd. I sí, també opino que sovint es fa propaganda de camins i senders amb un manteniment mínim (o nul) que per persones no coneixedores del terreny són sumament perdedors.

+
3

-
3
RobertetAliBay, 19/05/2011 a les 12:35
Mira, Tet, per començar al Ripollès hi ha una cobertura telefònica collonuda i el primer que has de saber és el telèfon de l'hotel on t'esperen. Per continuar, si no saps fer servir un mapa, actualment hi han els GPS i, si tampoc, el millor que pots fer és quedar-te a casa.
I si vas a un país estranger (no hi han països "foranis", suposo que ho saps), el primer que cal fer és informar-se abans d'on vas i més si pretens fer un recorregut per muntanya. Per no dir res que si tens 78 anys, potser millor que prenguis més precaucions de les habituals.
Per acabar, més val que no et perdis per, posem per cas, Suïssa perquè allà no s'estan per orgues i et clavaran el preu del rescat, per poc que es demostri que ets un inconscient.
P.S. Si no coneixes el terreny, no hi vagis, "sensible".

+
4

-
3
RobertAnònim, 19/05/2011 a les 12:49
Doncs res, davant la teva educació i cinisme, apa, tens la raó.
A veure si tenim la sort que una dia una persona tan llesta, preparada i previsora com tú li passa quelcom semblant.
Per cert, camino i he caminat força. Potser més que tú.
PD. Aquesta cobertura collonuda que afirmes tenim (sense sospesar amb quina companyia opera cadascú) prova-la sisplau per la zona de l'Auró, Gombren, ... potser acabaràs fent senyals de fum ...
Mare meva, quin paio

+
4

-
3
112Anònim, 19/05/2011 a les 13:20
Us he estat llegint....encara que no hi hagi cobertura al 112 s'hi pot trucar igualment, encara que no hi hagi cobertura.

+
0

-
4
EducacióAliBay, 19/05/2011 a les 14:23
Vaja, ara sóc maleducat. Clar, i les nous són verdes.
Doncs res, segueix "esperant" però ja t'aviso que no és un problema de sort, es tracta de ser previsor. Si tu surts a caminar "potser més que tu" però no tens en compte els possibles problemes, no portes GPS i no portes un plànol fiable, el que m'estranya és que estiguis viu encara.
Apa, me n'alegro que al menys hagis tingut la decència de donar-me la raó, "educadet".

+
3

-
0
112Robert, 19/05/2011 a les 14:57
112. Sí, suposo que sí. Mai ho he probat.
El què no tinc tanc clar és que, suposant que tinguéssin un mòbil i que els funcionés, el 112 també operi amb un aparell d'una companyia canadenca.
Quan estàs a l'estranger moltes vegades no pots trucar per temes de roaming encara que tinguis cobertura.
En definitiva, jo mantinc el meu dubte de si no van avisar per negligència o per impossibilitat.

+
4

-
0
per certRobert, 19/05/2011 a les 15:15
Per cert, segons la notícia es van desonrientar però van a arribar pels seus medis a destinació. Això essent estrangers, d'edat avançada i fent nit pel camí.
Potser han mostrat més experiència i recursos a la muntanya que alguns dels que per aquí escriuen ...

+
4

-
0
ni el 112montse, 19/05/2011 a les 15:30
trucant al 112 si no hi ha cobertura tampoc funciona, ho se per experiència. El meu cunyat si va quedar a la muntanya i havia trucat al 112 moltes vegades.

+
2

-
0
Deu tot poderosAnònim, 19/05/2011 a les 16:24
No cal molestar-se a fer entendre al sr. alliboy les nostres
explicacions, perque queda clar que el que no enten frases de mès de tres paraules es ell.Aixo o es DEU TOT PODEROS

+
2

-
0
tot correctePere Gil, 19/05/2011 a les 19:33
No tenen perquè pagar res. No van cometre cap imprudència ni van mobilitzar els serveis d'emergències per caprici, que són els casos en què es preveu el pagament de les taxes de rescat. Va ser el personal de l'hotel de Molló que, amb molt bon criteri, va avisar de que unes persones de certa edat podien estar en una situació complicada.
Per cert, referent a les oficines de turisme que "venen" itineraris marcats, fa unes setmanes vaig trobar a l'alçada del Catllar 2 noies franceses, perdudes, que cercaven la "rosa dels vents", amb un planol entregat per l'oficina de Ripoll, al demanar un lloc per veure Ripoll des d'un mirador elevat,...i van sortir escaldades.

+
4

-
0
Ai AliBay...Anònim, 20/05/2011 a les 10:20
Potser no van demanar ajuda perquè no tenien manera de demanar-la... Potser no tothom té un mòvil, sobretot la gent d'avançada edat... Potser anaven ben equipats, portaven mapes i per això van aconseguir arrivar a la seva destinació... Potser una persona que sap tant de caminades sabria que de nit cal fer el que van fer: buscar o fer-te un refugi i no moure't si no vols desorientar-te del tot o jugar-te-la a prendre mal en no veure bé on poses els peus ni el que t'envolta (és que resulta que en els mapes no indiquen la posició de les estrelles per orientar-te de nit)... Potser AliBay ets un "excursionista" de caminades populars i altres tonteries d'un dia... Potser AliBay hauries d'aprendre que això és passejar i que ells, potser sense tecnologia però amb l'experiència, intel·ligència, habilitat, preparació i orientació necessaris, van arribar a la seva destinació pel seu propi peu... I això que tenien l'edat que tenien! Només per rematar: l'edat no és la més adequada per pujar l'Everest, però és que l'Everest no és a Ripoll... Només una criatura immadura parlaria amb aquesta seguretat basant-se i aferrant-se en un argument que ni tan sols és real sinó que s'ha imaginat i creat a mida i sense tenir en compte la forma física de les persones que realment són excursionistes encara que sigui només com a afició, inclús a avançades edats... és el que té l'esport efectuat durant tota una vida... (Però no pateixis, en conec uns quants que rasquen la quarantena i també continuen essent criatures immadures). I és curiós saber que tú, com a excursionista professional que ets i que suposo que deus tenir-ne per tant molts coneixements, a banda d'obviar o desconèixer procediments vitals i bàsics de tot excursionista, tinguis també la desconeixença d'excursionistes professionals, dels de debò, que s'han desorientat, perdut,...
Primer informació i després llengua, que tots sabem suposar i difamar. I jo la segona.