Redacció | Actualitzat el 13/05/2011 a les 15:35h

«Només pactarem amb qui modifiqui el POUM»

L'alcaldable d'ERC de Sant Joan, Sergi Albrich, respon els lectors a "Tinc una pregunta per a vostè"

Sergi Albrich respon als lectors d'ElRipollès.info. Foto: Arnau Urgell

- Per què insisteixen en alguns dels projectes de quan governaven després de passar de 7 a 3 regidors?

- No sé a quins projectes fa referència, jo no he governat mai. Crec que aquesta legislatura hem reivindicat aquelles coses que han quedat pendents i que estaven encarades i algunes amb tot el finançament. Com per exemple la nova biblioteca al Palmàs. Aquest projecte disposava del 90% de la subvenció per tal de dur a terme la inversió i, fins i tot, estaven començades les obres. Canviar al projecte va suposar perdre més de 500.000 euros en subvencions, i tirar a terra la part d’obra que estava feta. Va implicar malgastar molts diners.

També hem fet un acurat seguiment del desplegament de la Llei de barris i del Palau de l’Abadia, perquè l’anterior equip de govern va ser qui va definir ambdós projectes i va aconseguir la major part de diners. Per tant, en certa manera ens sentim nostres aquestes projectes que han suposat una gran transformació i millora per Sant Joan, especialment la Vila Vella.

- Estan d’acord amb el projecte de la Fundació MAP a Sant Antoni?

- Veiem amb molt bons ulls la proposta de la Fundació MAP respecte Sant Antoni. Nosaltres ja contemplem al programa electoral que aquest espai esdevingui un equipament de servei d’allotjament i restauració. Si, a més, té un caràcter d’inclusió social i preservar el medi natural tanquem el cercle d’una manera perfecte.

Cal dir que els últims anys ha augmentat considerablement el mal estat de la casa de Sant Antoni i el consistori no hi ha dut a terme cap actuació. Estem contents que la Fundació MAP hagin estat proactius, i hagin estat ells que hagin fet la proposta a l’Ajuntament.

A més, han tingut una visió i una sensibilitat molt important, perquè n’han volgut fer un projecte de poble des del primer dia, fins el punt que van convocar els 11 regidors de l’Ajuntament per explicar-nos la seva idea, buscar el consens i anar tots a una. Allò que no ha fet l’equip de govern al llarg d’aquesta legislatura, ells ho han fet.

- Què planteja pels joves? Què farà per evitar la pèrdua de població?

- És una de les nostres prioritats, així es desprèn del nostre programa electoral i perquè molts membres de la nostre candidatura som de perfil jove. La nostre prioritat serà crear llocs de treballar, desencallant el sector de la Llaudet, que ha estat quatre anys aturat, volem que el sector tingui una relació molt important amb les noves tecnologies, volem fer de Sant Joan una població 2.0, ens pot fer més competitius.

Facilitarem l’accés a l’habitatge. Fa sis anys que no es construeix ni un sol pis de protecció oficial a Sant Joan, ni de compra ni de lloguer. Elaborarem una borsa d’habitatge per tal de fomentar l’ocupació dels pisos buits. Fins ara no ha estat una prioritat i per nosaltres ho serà. Per altra banda calen activitats de cap de setmana perquè els joves no hagin de marxar a fora, comporta un alt ric sobretot en l’oci nocturn.

- És electoralista l’anunci de la inversió de 35 milions per construir la central de biomassa al polígon comarcal de Llaudet?

- Nosaltres tenim un representat al Consell Comarcal del Ripollès, per tant, tenim tota la informació d’aquest projecte i, indirectament, n’hem fet seguiment. És evident que l’anunci ha estat precipitat, i amb un buf electoralista. No ho dic jo, sinó la majoria de gent amb la qual he parlat aquests dies. Si no hi haguessin hagut eleccions aquest mes de maig encara no s’hauria fet públic, perquè no està prou madur en aquests moments.
 
Entre altres coses, perquè la propietat de la Llaudet és de la Generalitat, de l’empresa pública INCASÒL, per tant és la primera peça i la més important en aquest trencaclosques. Sabem que en aquests moments no hi ha acord entre INCASÒL i les empreses que volen fer la inversió a fi de cedir l’espai.

Hagués estat més intel·ligent fer un treball silenciós i a porta tancada perquè no sabem com pot acabar...  Es podria donar al cas, des del moment que es fa públic i no està ben lligat, que un altre municipi presentés una oferta millor a les empreses, causaria molta frustració (si s’acabés fent a un altra banda.) Per cert, a ningú no li estranya que el dia de la presentació pública, a la foto, no sortís ningú de la Generalitat quan n’és la propietària principal?

- Un dels actes més populars de la Festa Major eren les Barmites. Fa un parell d'anys el van prohibir i el 2010 es va mig celebrar mig oficiosament. Pensa reconsiderar la prohibició? Si l'any vinent es torna a convocar a través de les xarxes socials el permetrà?

- Nosaltres ni ho prohibirem ni ho fomentarem, l’Ajuntament n’ha de quedar al marge. No es pot ser hipòcrita. Per què es proposa fer un acte alternatiu a les Barmites, a la font del Covilar i els mateixos que les prohibeixen hi venen alcohol? Era una mesura de cara a la galeria?

En tot cas, nosaltres fomentarem la sensibilització saludable amb campanyes informatives, sobretot amb la població més jove i especialment en els menors d’edat, en allò referent a la salut i drogodependències.

- Ha pensat en actes per a la mainada? No hi ha masses activitats infantils i molt sovint cal marxar a poblacions veïnes que sí que en tenen...

- Nosaltres sí que creiem que calen més actes per la mainada i, com a monitor de lleure i expresident d’un esplai, sóc sensible respecte aquest tema. La legislatura anterior es va començar el cicle d’espectacles infantils i es programaven una sèrie d’activitats al llarg de l’any. Ho recuperarem. També hi havia la previsió de fer una ludoteca, actualment la idea s’ha abandonat i nosaltres treballarem perquè sigui una realitat. També creiem que s’ha de fomentar l’associacionisme de base, tant lúdic, cultural com esportiu, aporta molts valors a la persona.

- On ha d'anar la nova biblioteca?

- Dependrà de com es desencalli la ubicació de la nova escola, ens agradaria que fos al centre de la vila. L’edifici Duran i Reynals és una bona opció però ara mateix no es propietat de l’Ajuntament, tot i que a través del POUM es podria haver adquirit. S’ha de madurar encara la idea, però seria una molt bona opció. Tanmateix la biblioteca és prioritària i ja hem perdut un tren i el municipi necessita l’equipament el més aviat possible.

- Continuaran insistint perquè es deixi d'aparcar a la plaça Major?

- Aparcar o no a la plaça major no serà una decisió unilateral de l’ajuntament, si es fes, seria d’acord amb els veïns i comerciants. Perquè sinó, no funcionarà, ja que l’administració anirà per una banda i els comerciants i veïns per un altre, ha de ser un acord unànime, sinó val més deixar-ho tal i com està. S’ha de buscar una fórmula acord entre tots els agents implicats.

- Si és segona força i no hi ha majoria absoluta buscarà un pacte amb altres forces per ser alcalde?

- Nosaltres no pactarem amb partits, ni volem l’alcaldia perquè sí, pactarem amb persones i programes. Per pactar amb algú haurien d’estar d’acord en tirar endavant les nostres 10 prioritats, com per exemple modificar el POUM (Pla d’ordenació urbanística municipal) adaptar-lo a les necessitats de Sant Joan sense fer malbé les nostres planes i el nostre entorn; treballar per una nova escola,  prioritzar l’arrelament dels joves a la vila, desencallar la zona de la Llaudet, buscar una ubicació per la nova biblioteca, etc. Vam fer publiques les nostres prioritats i es poden trobar a la nostre web www.esquerra.cat/santjoanabadesses .

Buscarem acords amb qui estigui disposat a fer realitat aquestes propostes. Si les altres forces polítiques no hi estan d’acord, ens quedarem a l’oposició. Farem el que sigui millor per Sant Joan, evidentment no acceptaríem l’alcaldia a qualsevol preu. En aquest cas, continuarem fent l’oposició constructiva que hem dut a terme fins ara.

El que sí que fomentarem és el diàleg i el consens, tant si governem com si no, seria bo que no hi hagués majoria absoluta per part de ningú.

Llista ERC Sant Joan

Especial municipals Sant Joan

Secció "Tinc una pregunta per a vostè"

Tots els candidats i llistes de les municipals al Ripollès

Referències a Internet

Sergi Albrich

COMENTARIS

+35
-12
M'agrada.
Joan B C, 13/05/2011 a les 15:51
Clar i català. M'agrada!
+21
-25
no m, agrada
Anònim, 13/05/2011 a les 16:23
que aquet noi es alcaldable per
Ripoll?????????
+37
-51
Parlem de tot?
Gairebé Anònim, 13/05/2011 a les 16:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+23
-18
a parlem de tot?
Maria G.R., 13/05/2011 a les 17:09
Que poc costa deixar escrit un comentari i quedar-se tant ample, jo et puc dir a "Gairebé anònim" que ets un MENTIDER o MENTIDERA, por és el que tens, por de que no traieu majoria absoluta i hagueu de consensuar els projectes, ja t'agradaria tenir un cap tant clar com el que té ell.
Bona entrevista i bones respostes. Endavant. Tant de bo siguis el nou alcalde, però això ho haurà de decidir tota la població.
+24
-14
Bé!
Anònim, 13/05/2011 a les 17:15
A mi tampoc m’agrada el POUM actual!! jo ho veig així.
Sergi, veig que has donat en el clau, ara intenten fer una campanya bruta contra tu, amb això de l’espai, si va ser gràcies a ell que ha aguantat!
+18
-12
Enfonsar l'esplai
Anònim, 13/05/2011 a les 17:47
Enfonsar? Fa Gràcia aquells que no sabíeu què era l'esplai ni moltes entitats tipiques del poble que ara en malparleu. Patètic.
+16
-9
S'hauria de canviar el pla general
Anònim, 13/05/2011 a les 18:03
Jo tampoc veig bé que s’edifiqui a les entrades de Sant Joan…
+11
-13
Parlar clar
Anònim, 13/05/2011 a les 23:55
Hi ha gent que des de l’anonimat no té cap escrúpol a difamar contra les persones que no pensen com ells. Per mi aquests comentaris no tenen cap validesa, si no tenen nom i cognoms.
Quan es fan comentaris d’aquests tipus, s’ha de donar la cara i signar!

Nano, la veritat és que no volia anar a votar, però veien els mètodes dels teus rivals polítics, ho faré i ho faré per tu. Almenys has parlat clar.
+13
-11
crec
Anònim, 14/05/2011 a les 10:54
Parlar clar??
Veig que ho fas des de l´anonimat per tan no xerris tant.
+8
-10
a parlem de tot???
Anònim, 14/05/2011 a les 12:29
Deus voler dir que qui s'ha volgut carregar l'esplai, ha estat l'actual govern del PSC, que no els hi ha donat diners ni per posar inflables com s'havia fet altres anys. Ni per fer activitats adreçades als menuts, i després ens queixem que no es fan activitats per mainada!!!
+4
-4
val més que no parli jo....
milloremtotsjunts, 14/05/2011 a les 16:13
si parlem de tot... hi han altres entitats que potser els hi calen ajudes i no les reben.... i que no les han rebut mai així que..... no ERC , PSC , PP ,CUP , CIU ... tots son iguals ... a mirar interessos ....les entitats esta comprovat que s'han d'autofinançar... que no rebran ajudes de qui gobernin... o potser si ...sempre hi ha els "els nens macos" ...aqui ho deixo dit...
+25
-7
per al de parlem de tot
Laia Capdevila, 15/05/2011 a les 23:02
Jo sóc una integrant del Grup Esplai Somnis, vaig entrar quan hi va haver el canvi de president, en aquell moment hi havia en Sergi Albrich. Va deixar el seu càrrec però gràcies a ell, l'Esplai ha tirat endavant, sempre que hem necessitat qualsevol ajuda o consell ha estat allà i, fins i tot, et diré que gràcies a ell, l’Esplai no ha desaparegut. Per tant... no diguis que en Sergi no pot ser un bon alcalde, et diré el contrari, està sobradament preparat per assumir aquest càrrec i tampoc diguis que per culpa d'en Sergi l'Esplai s'ha enfonsat. Si ara no tira tant, potser és degut a que el pressupost que tenim és miserable, perquè no tenim quasi cap subvenció... Tal i com deien, una entitat s'ha d'autofinançar, però l'Esplai com voleu que s'autofinanci, recordeu que totes les activitats que es feien pel poble eren gratuïtes, Jovenàlia és gratuïta, què hem de fer? Fer pagar als nens?

I sí, et poso el meu nom, segurament saps qui sóc, però no estic dient cap mentida, per tant, no em fa res donar la cara.
+7
-8
crec
Anònim, 16/05/2011 a les 07:51
Ho dieu com si el POUM es pogues cambiar de un dia per l´altre,un cop aprobat, vol dir tornar a començar,i aixó vol dir uns quans anys.
+5
-5
Doncs si...
Anònim, 16/05/2011 a les 13:10
És encantador aquest noi!
+7
-3
crec
Anònim, 16/05/2011 a les 13:15
Les entitats han de funcionar gràcies a la gent que les gestiona, que es busca els recursos alla on pot i no gràcies a les subvencions. Buscant una mica per aqui, una mica per allà i anar fent com fem les altres entitats.
+2
-0
crec?
Anònim, 16/05/2011 a les 19:09
pero tú laia no ets tan amiga de'n ramón roque? tú crec vas ben errat, deu ser qe mai has estat a una entitat
+5
-3
crec
Anònim, 17/05/2011 a les 13:27
Hi he estat bastant més que tú , aixó segur.
+6
-1
Montgrins
Anònim, 17/05/2011 a les 14:37
Si s'enfonsa L'Esplai mala llet, però si enfonsem l'Ajuntament una altra vegada serà fatal!!! Ja hem pagat els errors fruit d'una inexperiència política una vegada. Els proveïdors de l'Ajuntament volen cobrar a 60 dies i no pas a dos anys!!!!!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: