Redacció | Actualitzat el 04/05/2011 a les 08:30h

El Consell enllesteix l'arranjament dels camins rurals del Catllar i Ribamala

Amb una inversió d'uns 140.000 euros

Camí del Catllar arranjat. Foto: CCR

D’aquí a pocs dies l’obra de millora del camí de Ribamala estarà enllestida. Es tracta de l’arranjament i millora de 12 quilòmetres 300 metres d’aquest camí rural, que es troba en termes municipals de Ripoll i Ogassa. El Consell Comarcal del Ripollès va començar l’actuació el mes de novembre passat però la va haver d’aturar a causa del mal temps. Les obres es van poder reempendre aquest mes d’abril i estan a punt de finalitzar, essent molt visibles ja en bona part del camí. El cost de la millora ha estat de 50.000 euros.
Segons el president del Consell Comarcal, Enric Pérez, “des del Consell sempre es destina una partida a millorar les principals pistes forestals de connexió entre diferents municipis i la de Ribamala n’és una, ja que també connecta amb la pista que va de Bruguera a la colònia Estabanell”.

Pérez ha explicat que es prioritza la millora de camins que han de permetre l’accés a cases habitades, cases de pagès amb explotacions ramaderes, cases de turisme rural o serveis importants, com és el cas de la pista d’accés a la torre de telecomunicacions del Catllar: “el camí estava en molt mal estat i hi hem actuat perquè les persones que hi han d’accedir ho puguin fer amb facilitat”. Properament també finalitzarà la millora dels 3.600 metres d’aquest camí de Ripoll amb una inversió de 91.965 euros.

Ambdues actuacions han estat finançades pel departament de Territori i Sostenibilitat a través de la partida anual que rep el Consell destinada a la millora de camins rurals per facilitar l’accés a les cases de pagès i al medi natural.

Durant el 2010 es van invertir 396.698 euros a pavimentar trams de 54 camins de 12 municipis, escampant-se uns 4.000 metres cúbics de formigó. Enguany la partida és de 398.000 euros, que aniran destinats a actuacions més integrals i que afecten camins sencers, com els de Ribamala i el Catllar. Les altres actuacions que estan a punt de començar són la pavimentació del camí de Roca a Abella a Vilallonga de Ter, la pavimentació del tram del camí del Cobert de Puigcercós que passa per Les Llosses -una actuació que va ser contestada des de cercles ambientalistes el 2008-, el condicionament de dues rutes BTT (de Sant Antoni i les Carboneres i de Molins de Vilardell-L’Auró) i l’adequació de camins dins la xarxa Itinerànnia.

També s'ha arranjat el camí de Ribamala. Foto: CCR

COMENTARIS

+8
-3
Porland no, sisplau
Anònim, 04/05/2011 a les 08:36
Entenc perfectament que les persones que hi viuen i tenen negocis necessitin un acceés ràpid i còmode però, sisplau, prou ciment a les muntanyes.
+6
-3
al del comentari del pordland
Anònim, 04/05/2011 a les 09:13
Avans de criticar mira com arreglen la carretera de Ribamala de PORLAND RES DE RES tan de bo ho fessin
+4
-1
Al del segon comentari
Anònim, 04/05/2011 a les 09:50
Perdona.
Primer, he llegit perfectament tota la notícia. Potser tú no, doncs també parlen de camins que han emporlanat, metres cúbics, ...
Segon, no he criticat. Només he donat la meva opinió contrària a emporlanar camins de muntanya.
Tercer, fa dos setmanes vaig fer tota la pista de Ribamala en bici i sé perfectament que allí no han posat ciment.
Quart, ara veig la teva crítica. En realitat el què passa és que tú sí vols porland. Doncs vale, però no treguis el meu comentari de contexte i llegeix bé abans d'escriure quelcom.

Apa, salutacions

+1
-3
era necessari?
Anònim, 04/05/2011 a les 09:56
la pregunta és: feia falta regalar 140.000 € a un constructor, la carretera en qüestió estava prou bé, si la gent hi vol pujar amb Mercedes és el seu problema.
140.000 donent per molt!!!
+5
-2
Catllar
Anònim, 04/05/2011 a les 11:22
Potser vaig errat, pero al camí del Catllar, des d'on s'ha començat a arranjar no hi ha cap casa habitada i l'antena és explotada per empreses que n'obtenen beneficis. Haurien d'haver-se fet carrer de la despesa aquestes empreses i no els fons públics que prou malament estan.
+1
-0
Inversions
Angel, 04/05/2011 a les 11:58
Els fons públics estan distribuits per partides pressupostàries i reben el finançament de programes del Departament de Territori i sostenibilitat destinats per aquesta finalitat. És el mateix que l'arranjament i millora de les travesses urbanes de Ripoll, estaven previstes abans de la seva cessió al municipi en la partida corresponent del govern autonòmic del 2010.
Per tant la seva aplicació no pot obeír a criteris subjectius de més cap aquí o més cap allà. Per això s'aproven uns pressupostos públics.-
Aquestes actuacions no poden estar subjectes degut a la seva necessitat de reequilibri- al fet de les retallades que imposen en aquest any 2011 les administracions.
+3
-0
els mateixos drets
Josep Sagués, 04/05/2011 a les 20:07
Qualsevol casa de pagès tenim el dret que una ambulància arribi a casa.

Pavimentar amb ciment és la única solució.

De moment a casa meva una ambulància ni hi arriba.
+2
-0
Al . sr, Sagués
Anònim, 06/05/2011 a les 09:33
Entenc perfectament la seva opinió i jo també la tindria si estés en el seu cas.
De totes formes, tot plegat és força complicat. Quan hom decideix viure a la muntanya ha de tenir clar el què comporta. Evidentent no estem al segle 19 i s'ha de donar facilitats però tampoc tinc clar si per una casa (posat el cas) justifica fer una inversió tan gran. Malgrat tot, en aquest cas no tinc gens clara la meva postura final.
On sí que ho tinc clar és amb les vivendes de segona residència (masies restaurades, etc etc). Aquí, qui tingui el capritx d'anar-hi 4 dies l'any, que s'ho pagui de la butxaca. Normalment coincideix amb gent de diners que compren grans extensions de terreny, demanen ajudes i després ho tanquen tot.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: