Arnau Urgell | Actualitzat el 29/04/2011 a les 13:05h

Invertiran 35 milions d'euros per construir una central de biomassa a Llaudet

Tindrà 10 MW de potència i generarà 100 llocs de treball directes i 150 indirectes

La colònia Llaudet es transformarà en un polígon dedicat a la biomassa. Foto: Adrià Costa

El polígon de Llaudet, a Sant Joan de les Abadesses, estarà dedicat a les activitats relacionades amb la transformació i aprofitament energètic de la biomassa forestal. I és que la multinacional Dalkia hi invertirà 35 milions d'euros per construir una central elèctrica amb una potència de 10 MW. El projecte, que podria ser una realitat en tres o quatre anys, podria generar un mínim de 250 llocs de treball –100 dels quals directes- i anar acompanyat de la implantació d'altres indústries relacionades amb la transformació de la fusta.

El desenvolupament de la biomassa al Ripollès –un eix estratègic pel Consell Comarcal i el CEINR- podria donar un pas de gegant amb la central de la colònia Llaudet. Segons Enric Pérez, president de l'ens comarcal, el projecte “està suficientment madur” com per fer-se públic i, de fet, ja s'han començat a fer les primeres inversions preliminars. En aquest sentit destaca la participació d'un soci local, l'elèctrica LERSA, que està construint una subestació transformadora al polígon dels Pintors de Ripoll per poder evacuar l'energia que es generi. Aquesta empresa, segons ha explicat el seu vicepresident Ramon Ticó, aportarà al projecte 6 milions d'euros.

Tanmateix el gruix del finançament l'aportarà Gefred-Dalkia, multinacional de serveis energètics i líder europeu del sector de la biomassa. La construcció de la central es preveu que duri dos anys segons Jordi Serra, director general adjunt de l'empresa, mentre que l'explotació en seria per 30. L'energia produïda equivaldrà al 50% del consum comarcal i necessitarà una aportació de 80.000 tones de biomassa forestal anual. Tot i que la xifra no arriba al 50% de la producció comarcal, els responsables del projecte no descarten que també se n'importi de zones veïnes.

El projecte ha comptat amb el recolzament tècnic del Consorci d'Espais d'Interès Natural (CEIR) i l'empara del Consell Comarcal i l'Ajuntament de Sant Joan. Per aquest motiu, les dues empreses i les tres institucions han segellat el “compromís” en un conveni d'intencions signat aquest divendres.

D'esquerra a dreta: Ramon Ticó, Lluís Rodríguez, Ramon Roqué, Enric Pérez, Jordi Serra i Esteve Pous. Foto: CCR

Referències a Internet

biomassa

COMENTARIS

+35
-13
Clar, clar
Anònim, 29/04/2011 a les 13:12
O sigui el resum seria que el “conveni d’intencions” és una foto de campanya per en Perez.
4 anys sense fer res i en campanya electoral surt amb aquestes, es deu pensar que som imbècils.
+26
-9
Això són bones notícies!
Anònim, 29/04/2011 a les 13:22
Genial notícia, llàstima que quedi empastifada pel fet que el projecte estigui prou madur per fer-lo públic just abans d'unes eleccions. Espero que si hi ha canvi de govern a l'ajuntament de Sant Joan i/o al Consell Comarcal, tot això no es tiri enrere.
+24
-11
a l'Enric
Anònim, 29/04/2011 a les 13:24
Ostres, quatre anys sense fotre ni brot, escalfant la cadira a la seu del Consell i ara ens ve amb aquestes??? Fora el PSC del Consell! Un Ripoll Millor!
+16
-9
Això són bones noticies! 2
A.J.R., 29/04/2011 a les 13:43
Tens tota la raó, ara també falta veure que això no només sigui un compromís i els nous governs no es trobin amb paper mullat. A època electoral el paper mullat omple moltes pàgines... després??? No sóc afí al psc, no m'agraden els partits espanyolistes i no m'en rafio. Espero que sigui veritat i governi qui governi (si us plau! CIU o ERC!!!) ho mantinguin. Sembla una bona iniciativa, però plantejada a la pitjor època, l'època on els polítics tenen menys credibilitat i permeteu-me reitarar el meu dubte a en Pérez. No em mereix confiança, ho sento.
+18
-1
Gran noticia
Anònim, 29/04/2011 a les 13:55
Un gran projecte i una gran noticia, tant de bo arribi a fer-se realitat. La biomassa es el futur de l'energia a les nostres terres.
+7
-9
Campanya PSC
Anònim, 29/04/2011 a les 14:01
Tot només campanya electoral.
Aquest Socialistes, es pensen que tots som ximples, ara ens vindran que han cedit els terrenys a ensenyament i que ja ens fan l’escola, en quatre anys no han tingut temps i ara que mana CiU i que no hi ha un duro ara ens la faran.
+19
-9
esteu malalts
Anònim, 29/04/2011 a les 14:01
Es parla d'una inversió i de llocs de treball, i a vosaltres només se us acut de parlar de la campanya, la foto i la mare que ho va parir? Esteu malalts, home! A mi tant me carda en Pérez com qualsevol altre, però anuncien aquesta inversió al meu poble, i espero que sigui realitat i dongui feina. O potser és això, que us sap greu que no sigui a Ripoll? Benvingut el projecte, ho faci qui ho faci.
+15
-3
a tots els comentaris
òndia, 29/04/2011 a les 14:04
És cert és una bona notícia, però perquè surt ara que estem en camapanya electoral? No hi ha dret! Polítics comenceu a canviar si us plau, perquè féu això? ÒNDIA. Sembla estrany que tant al consell com a Sant Joan governi PSC, això és una conxorxa pq tots dos s'emportin la palma. NO HI HA DRET. Bona notícia, espero que no es vengui FUM. Jo per això JA NO US VOTARÉ.
+17
-8
A veure...
Anònim, 29/04/2011 a les 14:59
Tant debò m’equivoqui!!! Però tinc la sensació que és fum electoral sociata!
+20
-6
Molt bona noticia
Anònim, 29/04/2011 a les 15:08
He estat en la presentació del projecte. A part del President del Consell Comarcal i de l’Alcalde de Ripoll hi havia els representants de de les 2 empreses que intervenen inicialment en el projecte.
Una multinacional que seria la que construiria i gestionaria la central i una empresa elèctrica del Ripollès que en aquest moments ja està invertint en la construcció d’una sub-estació per gestionar l’energia elèctrica que generaria la central.
Tant els representants polítics, les empreses, el CEIN, i la presentació m’ha semblat molt seriosa.
Crec que per Sant Joan i per tot el Ripollès és un motiu per estar contents i per treballar plegats per que tiri endavant, encara falta alguna negociació amb la Generalitat.
+14
-3
Tant de bo
Carles O., 29/04/2011 a les 15:36
És una molt bona noticia. Però el PSC és de la mateixa calanya que el PSOE. Són gent mentidera i són capaços de fer volar perdals i perdalets i quan ens tinguin ben ilusionats...PAM! Jo m'hi jugo els XXXX que serà fum i, si hi ha canvi de governs serà culpa dels nous i si no... Donaran alguna excusa o altra! Que trist! Molt trist!
+13
-5
Santjoaní preocupat!!!
Pere, 29/04/2011 a les 17:29
Estic una mica perplex de només veure comentaris positius sobre la notícia (o com a molt, amb el dubte del “FUM ELECTORAL”).

Com a santjoaní em preocupa que aquesta central “verda”, amagui al darrera problemes grisos com els fums, la pol·lució, les males olors,...

No ens hauríem de preguntar quina repercussió pot tenir pel medi més proper a aquesta central. Ja entenc que pel conjunt del país és MOLT millor cremar biomassa que altres combustibles fòssils, però per l'entorn més proper és també positiu?

Quin rendiment tindran les calderes que s'utilitzin pel procés, perdrem la major part de l'energia potencial en forma de fum?

Què passarà quan la central tingui problemes per abastir-se de matèries primeres (fusta) i s'hagi d'amortitzar la central? Que potser es veuran obligats a cremar altres residus? Residus urbans potser? (jo diria que a St. Pere de Torelló també va començar com a central de biomassa i actualment és més aviat una incineradora).

Jo d'entrada no ho veig tant bona notícia.
+11
-5
Perez
Anònim, 29/04/2011 a les 17:32
El 22M fum, fum, fum!
+11
-7
fum electoralista?
Anònim, 29/04/2011 a les 17:48
En primer lloc, felicitar els impulsors del projecte, un nou sector econòmic que ens permetrà diversificar la nostra economia.
I en segon lloc, un apunt pel senyor Cima: he vist pel Twitter que califica l'anunci de "fum electoralista". Està acusant aquestes empreses de fer campanya pel PSC? suposo que deu pensar que al sr. Serra no li arribarà que un candidat a regidor de l'Ajuntament de Ripoll l'acusa de titella (o pitjor) però estic segur que al sr. Ticó li arribará... Vigili com fan campanya, que només fan que guanyar-se enemics. És un consell d'amic
+12
-1
gran iniciativa, llàstima que no hi ha qui s'ho cregui
Gat Escaldat, 29/04/2011 a les 18:20
En època de crisis, amb l'atur que hi ha i en plena campanya electoral, que surti, entre d'altres, un alcaldable de Ripoll parlant de 250 llocs de treball és... és que no tinc paraules.
Encara es queixaran de que la gent ho trobem electoralista! Que voleu que pensem si expliqueu aquest projecte 20 dies abans de les eleccions?
Com podeu jugar amb una iniciativa que pot ser tan bona per la comarca, no només per els llocs de treball que comportaria? Vergonya em feu.
Que fàcil els hi poseu als convergents gent que us dieu d'esquerres... els hi esteu donant tot servit. Els de dretes sempre els aniran a votar, però gran part del gruix abstencionista de la població és gent que voldria votar-vos, però per culpa de jugades com aquesta el dia de les eleccions ens quedem a casona , perquè estem farts de que ens prenguin el pèl.
I ja em sap greu pensar tan malament de tothom.
El meu únic desig és que això es tiri endavant mani qui mani.
+4
-4
Amic
Anònim, 29/04/2011 a les 18:44
Si fos un amic veuria que el Sr. Cima no afirma res, només pregunta.
+8
-3
RIPOLLES
Anònim, 29/04/2011 a les 18:54
Alguns debeu ser molt joves i no ho sabeu. Aquesta estratègia la utilitzen els socialistes quan estan desesperats.Juguen amb la bona fé de la gent.Ojalà fos veritat per la comarca!
Us recordeu la famosa empresa Italiana ELDOR a l´època Piella a Ripoll un més abans de les eleccions. Foc d´encenalls ( i no biomàssic)
+8
-2
Per en Pere
Anònim, 29/04/2011 a les 20:41
El que diu en Pere té raó, jo he vist algunes centrals de biomassa i fan bastant impacte visual amb grans xemeneies i tubs. També és veritat que fan bastant fum i olor, no tant com d’altres de combustibles fòssils, però també en fan....
Tampoc crec que sigui tant nocives per la salut com d’altres centrals, però no hi ha res gratuït...
+8
-3
No es pot fer!
Anònim, 29/04/2011 a les 20:50
Pérez, fer públics a tipus de convenis a llarg termini en precampanya electoral la LOREG no ho permet, seria imputable a la junta electoral.
S’han de respectar la regles de joc, has tingut 4 anys!
+2
-2
MOLT BE!!!
Anònim, 30/04/2011 a les 07:37
Aquesta central de biomassa no havia d'anar a Campdevànol??? La sra.Alcaldessa va fent piscines i escoles virtuals, i el que es més necessari per el poble s'ho passa per el forro. Que és una estratègia per presidir el Consell?
+8
-4
Al costat de casa
Maria, 30/04/2011 a les 11:04
Ai mare meva! Tindrem una central al costat de casa...¬¬'
+4
-8
esteu malalts!!!!
Anònim, 30/04/2011 a les 20:58
Continuo pensant que esteu malalts. Vale que no ens fiem del tot (jo també) de les promeses que es fan abans de les eleccions. Però ja al·lucino amb els de l'impacte, els fums i l'impacte visual de la xemeneia. Però que no ho sabeu que hi ha molta gent a l'atur??????? A l'atur, tu, a l'atur, i a la puta misèria quan se'ls acabi! I llavors de què viuran? De pasturar l'herba al lloc on s'havia de fer la central aquesta??????? És que no ho puc arribar a entendre! És com allò d'estar en contra de les nuclears, i quan volen posar molins de vent, també estar-hi en contra perquè destorbarien els ocells o la bona vista! Que la gent ha de menjar, collons!!!!!
+8
-2
Tu també estàs malalt
Anònim, 01/05/2011 a les 16:26
Saps que és una central de biomassa ? Saps què cremarà quan no tingui matèria primera ? perquè la matèria primera és el resultat de la neteja de boscos, etc... Saps si s'ha fet l'estudi de l'impacte ambiental ? ...

És una bona notícia si es compleix amb la creació de llocs de treball, però no pot anar a costa de la salut. Com diuen els espanyols: puede ser pan para hoy y hambre para mañana.

El cap està per pensar i no per dur barret, res és casual, electoralisme hi ha segur !
+4
-8
ja sé què és
Anònim, 01/05/2011 a les 17:35
Sí, la biomassa ja sé què és, i per això precisament no em fa cap por. Per què calcules que es quedarà sense matèria primera? Tu tens dades per afirmar-ho? Altra cosa és que no vulguis que hi hagi explotació forestal perquè, és clar, déu me'n guard de tallar un arbre! Alguns voldríeu tornar els boscos a l'estat de quan encara havia d'aparèixer l'espècie humana, i a casa nostra fa centenars i centenars d'anys que s'exploten.
+7
-1
critiques
Anònim, 01/05/2011 a les 19:59
Perquè no s'accepten les crítiques? Hi ha persones, alcaldesses, que no accepten les critiques al seu partit. On és el l'autocrítica! uffff! sempre igual.
+6
-3
critiques de campanya
Anònim, 02/05/2011 a les 14:57
La major part d'aquestes crítiques no són objectives ni racionals:
1. El projecte pot ser bo o dolent independentment de l'època en que es presenti, pel fet de que es presenti en campnya electoral no ha de ser necessàriament dolent, al contrari, aquest és un projecte magnífic que crearà molts llocs de treball i incentivarà molt l'economia de la comarca. Els que el critiquen per electoralista és perquè els perjudica electoralment, i obliden que aquí el que interessa no és el resultat del seu partit, sinó el futur de la comarca.
2. Els que el critiquen per l'impacte ambiental que pot produir, ho fan obviant (intencionadament) que les lleis preveuen perfectament els límits quantitatius i qualitatius de les immisions (soroll, fums, contaminació, impacte, etc). I garanteixen tant l'impacte ambiental com la salubritat de les activitats.
3. Els que afirmen que la biomasa s'acabarà, no saben de què parlen (o millor, per massa que ho saben). Els matolls i les brancades creixen de forma constant i permanent. resulta impensable que es faci una inversió d'aquesta magnitud si no es té absoluta garantia de subministrament de les primeres matèries.

D'acord en què tot és criticable, però en les vostres crítiques els arguments són reversibles. I se us veu el llautò una mica massa.
+0
-0
per el de "critiques de campanya"
Gat Escaldat, 02/05/2011 a les 20:43
1) T'asseguro que no tinc cap intenció oculta quan dic el que penso, sóc lliure, vull dir que ni estic a cap llista, ni tinc cap carnet, ni aquestes alçades ja cap favoritisme.

2) Tens raó amb gran part del que dius, tot i això, els teus arguments seran molt racionals, però les opinions que s'en deriven i els teus comentaris escrits entre parèntesis d'objectius no en tenen res, i fa que set vegi el llautó, encara que sigui un llautó de color oposat al que es veu en algun dels comentaris que tu critiques.

3)El projecte pot ser bo o dolent independentment de l'època en que es presenti, si, però un projecte així, si és seriós ( i espero que sigui el cas) no surt com un bolet, estic convençut que són mesos o fins i tot anys de feina i negociacions, i per tant, s'hagués pogut publicar, almenys una declaració d'intencions, molt abans d'entrar en campanya. I jo estaria molt content amb la noticia i no em faria pudor de medalla electoral penjada que acabarà en un no res.
El projecte en si no n'és pas d'electoralista però el que segur que ho és, i molt, és anunciar-lo uns 20 dies abans de les eleccions.

Ah si, i si us plau,per tots els partits però sobretot per CIU que s'emporta la palma i que són els menys sutils de tots, feu campanya on l'hagueu de fer, infleu tots els globus que calgui i assalteu tota la gent que pogueu als mercats, però deixeu els comentaris del Ripollès.info en pau, que ja està bé. Em sembla que si torno a llegir "Per un Ripoll millor" m'entrarà un atac de feridura. L'únic que vull és informar-me tranquil·lament del que passa a la comarca, de tant en tant, si em pica, donar la meva opinió i llegir la diversitat d'opinions de la gent, no que algú intenti decantar el meu vot cap un cantó o cap a l'altre.
+2
-0
dubtes
Pere Gil, 04/05/2011 a les 11:10
Avui tot llegint el diari de Girona, veig que a Albons també projecten fer-hi una central de biomasa de 6 megawatts/hora amb un cost de 25 milions d'euros, front als 10 megawatts/hora i 35 milions €. de la que projecten per aquí.
Fins aquí tot correcte; però veig que Albons asseguren feina directa per 7 ( SET ) treballadors i per la d'aquí 100 (CENT)
treballadors directes i 150 indirectes.
Hi ha quelcom que no quadra.....

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: