Redacció | Actualitzat el 17/04/2011 a les 10:00h

El cas de l'arxiu Centelles arriba a Ripoll

Dilluns al vespre, presentació a l'Arxiu Comarcal del llibre sobre la polèmica del llegat del fotògraf Agustí Centelles

Una exposició de l'obra d'Agustí Centelles. Foto: ACN

El dilluns 18 d’abril, a dos quarts del vespre, l’Arxiu Comarcal del Ripollès acollirà la presentació, del llibre El preu de la memòria: el cas de l’Arxiu Centelles, del qual és l’autor Ramon Alberch i Fugueras. Alberch ha estat arxiver municipal de les ciutats de Girona i Barcelona, cofundador i president de l’Associació d’Arxivers de Catalunya i de l’organització no governamental Arxivers sense Fronteres i Subdirector general d’Arxius i Gestió Documental de la Generalitat de Catalunya. Actualment és director de l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents (ESAGED) de la Universitat Autònoma de Barcelona. El llibre el presentarà el professor de la Universitat de Barcelona el Dr. Jaume Dantí.

Amb motiu del seu càrrec com a subdirector general, Ramon Alberch va viure de ben a prop, perquè en fou part directament implicada, en el que s’ha denominat “l’afer Centelles”. En resum, aquest conflicte s’origina quan els descendents d’Agustí Centelles, fotògraf reconegut internacionalment pels seus reportatges de la Guerra Civil espanyola i la Segona Guerra mundial, trenquen les negociacions amb la Generalitat de Catalunya, que s’havia mostrat receptiva a adquirir i explotar el fons fotogràfic, i l’ofereixen al Ministeri espanyol de Cultura, el qual, al seu torn, a més d’avenir-se amb una operació purament mercantilista, diposita la col·lecció d’imatges al Centro Documental de la Memoria Histórica, altrament conegut com l’Arxiu de Salamanca -quan el conflicte amb els denominats papers de Salamanca encara no està resolta definitivament-.

Més informació del llibre i la presentació (pdf)


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: