COMENTARIS

+
4

-
21
poca feina ...Anònim, 11/04/2011 a les 15:57
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

+
21

-
0
preciós!Montse M, 11/04/2011 a les 17:06
Ho trobo molt bonic, felicitats!!!
L'art és una feina tan digna com un altre.
I de poca feina ni tu pensis, cal fer anar la barretina, cal gestionar-ho i cal crear-ho.

+
9

-
18
fontAnònim, 11/04/2011 a les 17:14
Qui no tè feina el gat pentina

+
10

-
1
com que poca feina?Gerard, 11/04/2011 a les 20:40
Quin país de botiguers, així ens va. Un país que menysprea els seus creadors, els que s'esforçen en construir una imatge simbólica, una poètica del país... no mereix un estat. I penso que aquest és un dels grans problemes de la nostra nació, fins que no valorem i construim un imaginari propi, no serem. I això comença per valorar l'art i la creació propia, no només la botigueta.
Ànims i que no decaigui, Eudald!
I que les paraules nècies no et deixin sord...

+
15

-
0
AgraimentEudald Alabau, 11/04/2011 a les 23:07
Unes quantes ratlles per agraïr les paraules de suport al nostre treball conjunt amb en Xavier del Prat verd.Us voldria explicar ,les sensacions que experimentes de matinada, amb el blat del camp encara moll. Comences a caminar com damunt un inmens paper de color verd, i amb els peus el·labores el dibuix d'un gran cor com l'any passat o bé ajudat per una plantilla de roba, vas proporcionant les formes que configuraran els grans de blat de l'espiga. Amb els mateixos recursos i procediments que els homes que varen fer els dibuixos de Nazca al Perú, treballem al terra, sensa que ningú ens rectifiqui des del aire. Més endavant, aixó sí, una grua ens enlairerà per a veura'n el resultat. Any rera any, els dibuixos es van encadenant, els reptes es van realitzant. Les formes efímeres desapareixen. Només queda el pòsit, la satisfacció del treball ben realitzat i l'amor per la nostra terra i els nostres paisatges. Gràcies Gerard iMontse

+
4

-
0
tots al mateix sac?Anònim, 12/04/2011 a les 09:47
Home Gerard, no crec que haguis de parlar en el sentit de "quin país" quan surt algú que no li agradi gens i que menysprea el treball dels altres. Això no vol dir que la resta siguem igual.
Hi ha gent amb poca feina i molta mala llet que fa servir aquests forum per descarregar la seva ràbia.
Enhorabona Eudald.

+
3

-
7
doncs síAnònim, 12/04/2011 a les 13:01
En Neró va cremar Roma i també deia que era ART

+
0

-
0
no es aixògerard, 12/04/2011 a les 14:11
Ja sé que les generalitzacions no són bones, però serveixen per poder parlar de les coses i detectar els problemes. I, en general, en aquest país menystenim els nostres creatius, és així. Costa molt guanyar-s'hi la vida, hi ha la sensació general que la creativitat no val res, és gratis. És del tot normal pagar un dineral per hora al lampista o al mecànic, però, per exemple en arquitectura, es diu que "els plànols" són molt cars. Els mitjans afusellen videos i fotografies de la xarxa sense ni posar-se vermells (p ex. l'Ara), i si compren material ho externalitzen a uns preus que fan riure. Si s'ha de retallar, primer en cultura... passa en teatre, en dansa, en cinema, literatura...
S'entén així que la col·lecció de fotografies del Centelles, per exemple, hagi marxat del país. Tenim una pila de grandiosos fotògrafs en la nostra história però no hi ha un centre d'arxiu i documentació. I podriem seguir interminablement.
Mantinc que a nivell de carrer es menysprea, generalment, (no tothom, sento no haver introduit això abans) allò fet a casa i es sobrevalora el que ve de fora. I així ens va, i em reafirmo en el meu comentari: Quin país!
I tinc feina, i poca mala llet, de debò. Però les coses les veig com les veig i amb l'autocomplaença no es va enlloc ni es fa país.
Per cert, els primers comentaris no deien res de si els hi agradava o no... senzillament, venien a dir que l'obra de l'Eudald era una tonteria, almenys jo he entés així. Penso que et pot agradar o no, però l'esforç i la voluntat bé valen un respecte.

+
4

-
7
...Anònim, 13/04/2011 a les 15:34
quina poca feina que té! i que poques les noticies que hi ha a la comarca per haver de fer-ne una d'aixo... res mes a dir...

+
0

-
0
InvitacióEudald Alabau, 13/04/2011 a les 22:44
Personatge anónim que no dones mai la cara: et convido a l'exposició que faré al templa romà de Vic durant el proper més de juliol. El convido a obrir la teva ment a nous reptes i plantejaments estètics. Atentament, Eudald
Ah, i t'adonaras de la feina que tinc!

+
5

-
3
feina?Anònim, 14/04/2011 a les 16:15
Potser si que tens feina, però productiva segur que no. Diga'm quin profit se'n pot treure d'això, de carregar-se un camp de blat, de tirar coses al riu al passeig dels aurons, d'emplenar de fulles al pont de can guetes...etc Ens dóna menjar? Ens cura? Ens arregla les coses? Ens dóna algun servei? Ara espero vots negatius, però segur que hi ha gent que també ho pensa. El que realment és profitós és una empresa d'alimentació, professors, metges, paletes, supermercats....etc entre altres desenes d'exemples

+
2

-
2
ARTjordi, 14/04/2011 a les 16:38
Missatge per l'anònim.
Simplement és art i forma part de la cultura, t'agradi o no.
Segur que et donen un Picaso(per dir algun exemple) i be que te'l quedes.
Vinga, deixem-nos de tonteries perquè no val la pena.
Felicitats Eudald, continua creant.

+
0

-
0
genialitatsPere, 14/04/2011 a les 17:23
Fa uns anys,en Tàpias va penjar uns calçotets amb "llufa" ( no sé si pintada o natural) i alguns ho trobaven magistral, vaja, una obra mestra genial.

+
0

-
0
ufffAnònim, 14/04/2011 a les 17:36
Vagi per endavant que no sóc cap entès en art ni pretenc ser-ho.
Dit això, sovint no entenc algunes obres d'art, però si hi veig quelcom que jo no sé fer ni en sabré, si veig una genialitat, una originalitat o una idea potent em trec el barret i admeto que té molt mèrit. Altres vegades veig algunes obres de renom que em semblen una absoluta estupidesa i que l'artista encara deu riure del valor que li donem.
En el cas que ens ocupa, agafar un camp de blat i aixafar-lo donant-li una mica de forma és més qüestió de tenir temps, ganes i renom que d'art. Això ho fa algú que no és un "artista" i el del camp el fa fora a crits (per no dir a òs**es).
Que ningú s'ofengui, és una opinió sincera.

+
2

-
1
Comentari finalEudald Alabau, 14/04/2011 a les 22:35
Bé, es hora de fer balanç i per la meva part donar per tancat aquest tema, ja que veig que es picar ferro fred.De mica en mica vaig descobrint més coses del meu comentarista anònim, al qui no el satifà gens el meu tarannà artístic, però veig que em va seguint: Em parla del riu, del pont i ara diu que m'he carregat un camp de blat amb l'ajut del seu propietàri, que per cert està encantat del meu treball.No puc perdre més temps amb aquesta questió. Moltes gràcies al que sou sensibles i aprecieu la meva recerca plàstica. Tot el meu treball queda reflectit a les meves pàgines del flickr, amb comentàris d'anim extraordinàris d'arreu del món.Darrerament treballo fort a les escoles amb temes que el meu detractor no capta, i els alumnes estan encantats amb les meves experiències.Amb mullo amb temes mediambientals i treballo a favor de l'ecologia. No gastis tanta tinta en vá. Censura i critica gent que malmet la natura. Porto anys treient merda del riu i denunciant les agressions al medi. Quedes convidat a l'exposició del temple romá a Vic.Punt i final.

+
1

-
0
punt i finalAnònim, 15/04/2011 a les 09:00
No per res, però si no ets capaç d'acceptar un crítica no entenc perquè publiques la teva obra en un diari. Ningú ha criticat la teva tasca global, sinó només aquesta "obra" i sempre en un to distès i educat.
Si t'has de sentir més feliç doncs mira et dic que és una meravella i ja està.
Per cert, ningú diu que t'hagis "carregat" un camp de blat. Textualment : "agafar un camp de blat i aixafar-lo donant-li una mica de forma" és exactament el què es va fer. O no?
Punt i final.

+
0

-
0
Punt i final definitiuEudald Alabau, 15/04/2011 a les 10:54
No és del tot cert que s'em critiqui aquesta obra en concret, crítica que puc acceptar sense problemes, sino que més aviat crec que el personatge en questió, comenta d'una manera afferrissada les meves recerques plàstiques dels darrers temps. No, no soc cap meravella, i per deixar-ho ben clar, recomanaria a tothom que no ens passem tant rato devant del ordinador, i anem al costat del riu o a la natura, a fer coses constructives amb les mans, amb les pedres i les fulles, a relaxar-nos d'un món cada vegada més crispat. Es art? No ho sé tú, es vida, es comunicació. Amics per sempre, Adeu.

+
2

-
0
RECOMANOJoan, 19/04/2011 a les 21:46
Recomano que visiteu les pàgines del flickr eudald alabau. Centenars de comentàris d'arreu del món plasmen l'admiració que provoca l'art efímer de l'Eudald. No es parla de si es productiu i comentàris semblants .Les seves imatges han rebut ja 21552 visites. També projecte al món els paratges del Ripollés on efectua les seves experiències. Perdoneu però algú ho habia de dir!Endevant amb els teus treballs.