Redacció | Actualitzat el 17/03/2011 a les 08:13h

Vídeo: Sau obre les comportes

 
L'embassament està gairebé al límit de la seva capacitat
L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) va decidir ahir obrir les comportes dels embassaments de Sau i Susqueda (La Selva) a causa de l'impressionant cabal d'aigua que hi està aportant el riu Ter i que els està posant al límit de la seva capacitat.

A Sau, durant gairebé tot aquest dimecres es van obrir les comportes, que deixaven passar un cabal d'aigua d'aproximadament 250 m3 per segon, que equivaldria a la quantitat que arribava del riu Ter, segons uns dels tècnics que van portar a terme l'operació. Tot plegat, després d'un doble temporal de xaloc-llevant que va suposar fins a 230 litres a les capçaleres del Ripollès en quatre dies.

El pantà de Sau està en aquests moments gairebé ple, a un 95,60% de la seva capacitat, amb 157,99 hm3 (39 hm3 més que a l'any passat en aquesta mateixa data).

L’aigua desembassada, juntament amb la pluja caiguda els darrers dos dies, podria implicar incidències en alguns punts de les comarques d’aquestes conques fluvials. Per aquest motiu s’ha avisat als ajuntaments de la zona per tal de què senyalitzin els guals i passos a nivell. També es recomana evitar els accessos a la llera, punts baixos, guals i creuaments de riu a nivell.


El pantà de Sau, el passat dimarts. Foto: Josep Maria Costa

Navega per les etiquetes

Sautemporalmeteorologiaaigua

Referències a Internet

Sau

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: