La Cursa de la Lluna és una cronoescalada nocturna al Puigmal. Foto: Vall de Núria
Núria viurà aquest dissabte la tercera edició de la Cursa de la Lluna coincidint amb la nit del pleniluni. Es tracta d'una cronoescoalada popular nocturna entre el santuari i el cim del Puigmal, amb un desnivell de 940 metres. Una iniciativa que va néixer fa dos anys amb l’objectiu de commemorar els cent anys d’esquí a la Vall de Ribes i que organitzen conjuntament el Centre Excursionista de Catalunya i Vall de Núria.
L'any passat va reunir 150 participants
La Cursa de la Lluna és una cronoescalada popular. Hi poden participar tots els aficionats a l’esquí de muntanya, des dels mes experts i habituals participants a les curses federatives fins als muntanyencs més ocasionals. Es tracta de gaudir de les sensacions de fer una ascensió nocturna al Puigmal, amb l’atractiu afegit del reflex de la lluna plena sobre la superfície nevada. A més de premis pels primers classificats hi hauran regals per a tots els participants.
L'any passat la prova va reunir 150 esquiadors. El domini va ser pels membres de l'Ski Club Camprodon que van aconseguir les dues primeres posicions. Joan Maria Vendrell va vèncer amb claretat mentre que Pau Costa es va jugar la segona posició amb Agustí Roc. En dones va guanyar Pilar Quesada (Peñalara) mentre que les esquiadores de la UE Vic van ocupar la resta del podi.
Més informació de la prova i inscripcions