Arnau Urgell | Actualitzat el 28/02/2011 a les 06:00h

Sergi Albrich marca l'urbanisme i el turisme com a eixos de la «remuntada»

L'alcaldable d'Esquerra per Sant Joan de les Abadesses es presenta en societat en l'inici d'una llarga precampanya reunint 100 persones al Palmàs

Sergi Albrich va reunir 100 persones a la seva presentació. Foto: Arnau Urgell

Sergi Albrich es planteja les municipals com una llarga carrera de fons. Fora de Ripoll va ser el primer candidat designat el passat setembre i ha estat el primer de la comarca en presentar-se en societat en un acte de precampanya. Albrich, al capdavant d'ERC de Sant Joan, vol protagonitzar una operació remuntada. Ell es refereix explícitament a la necessitat que Sant Joan “remunti” però també  ho ha d'intentar en el si d'un partit que va passar de governar en majoria absoluta a quedar-se amb només tres regidors.

El candidat ha començat la cursa amb força. Ho va demostrar dissabte reunint 100 persones que van fer petita la sala d'acte del Palmàs. A priori , no va amagar cap as a la màniga i va desgranar els seus eixos de campanya: aposta pel turisme, revisió del planejament urbanístic i racionalització dels equipaments.

L'acte va comptar amb quatre “padrins” que van parlar del candidat des de diverses perspectives. L'escriptor i traductor Jordi Caballeria ho va fer com a pare d'un amic de la infància d'Albrich mentre que la consultora Mari Àngels Castany va destacar, tot i conèixer el candidat des de fa un any, la seva combinació de joventut, preparació i valentia. El periodista Jordi Vilarrodà –amb qui van treballar plegats a l'organització de la consulta sobre la independència- va assenyalar sobre Sergi Albrich que “no sé si serà el millor candidat però, en tot cas, tinc clar que és un bon candidat i, si es dóna el cas, serà un bon alcalde”. Finalment Anna Gamell –companya del cap de llista republicà a entitats com el Grup d'Esplai Somnis o la Unió Excursionista– en va destacar la iniciativa organitzant activitats i motivant grups com a valors clau.

“Sant Joan ha perdut el nord”

Albrich va bastir el seu discurs de presentació en un to propositiu però no va desaprofitar l'ocasió de criticar l'acció de govern del PSC tot i pràcticament no anomenar-los. En aquest sentit entén que “Sant Joan ha perdut el nord i ha patit un retrocés innegable” els darrers quatre anys. Pel republicà el repte d'aconseguir nous llocs de treball passa per una aposta pel turisme. “Cal crear un producte potent i diferenciat, una marca que agrupi la vintena de cases rurals” va detallar. També va lamentar que a la colònia Llaudet en quatre anys només “s'hi hagi plantat un rètol” i va considerar “prioritari” omplir la nau nova i vella amb nova activitat i deixar per més endavant la urbanització del sector.

Precisament l'urbanisme serà un dels altres eixos de campanya. No és cap sorpresa ja que al llarg dels darrers mesos ha protagonitzat un pressing a l'equip de govern per un POUM que dibuixa 164 habitatges a les planes de la Torre. En aquest sentit va reafirmar el seu compromís de revisar el planejament si governa per tirar enrere aquesta decisió.

Respecte els equipaments va tornar a posar sobre la taula la necessitat de mantenir les escoles al centre i d'aconseguir una biblioteca digna pel municipi. En aquest aspecte sí que va carregar fort contra el PSC pels projectes de nou CAP i d'institut-escola a la Coromina del Bac que va qualificar de “brindis al sol”. També va assumir el compromís d'aconseguir més diners per la Llei de barris –“un projecte que el PSC va despreciar” va recordar- i d'apostar fortament per la Fundació Emma.

 Comunicat d'ERC de Sant Joan 

Especial municipals: totes les llistes municipi per municipi i partit a partit

 

Navega per les etiquetes

Sergi AlbrichERCmunicipals 2011

Referències a Internet

municipals Abadesses

COMENTARIS

+35
-7
Endavant Sergi
Anna , 28/02/2011 a les 08:01
Felicitats Sergi no hi vaig poder ser, però seràs un gran alcalde. Es veu molta gent a l'acte, senyal que va anar molt bé.
+28
-8
Sort!
Anònim, 28/02/2011 a les 08:59
L'acte va estar molt bé! Molta sort Sergi, ens has convençut!
+5
-4
post electoral
Eduard, 28/02/2011 a les 09:00
Totes aquestes propostes estan molt bé però a la campanya tots els candidats haurien de respondre a aquestes dues preguntes:

1. deixareu governar a la força més votada si no obté majoria absoluta?
2. amb quins partits pactaríeu i amb quins no?
+10
-2
post electoral 1
a l'eduard, 28/02/2011 a les 09:51
Eduard, primer s'ha de saber qui es presenta no??? i també s'ha de saber qui forma la llista, crec que abans de contestar cal saber moltes altres coses.
Jo si formés part d'una llista, que no serà el cas, podria adelantar que MAI pactaria amb el PP.
+4
-1
PP i PSC
Anònim, 28/02/2011 a les 10:01
En canvi el PP va obrir les portes a pactar amb el PSC
+3
-2
post electoral
Eduard, 28/02/2011 a les 10:10
Evidentment s'ha d'esperar a saber qui es presenta. Però un cop es sàpiga jo crec que pels ciutadans seria tenir aquesta informació. I crec que l'haurien de donar tots els candidats.
+13
-5
felicitats
Anònim, 28/02/2011 a les 12:07
Moltes felicitats Sergi, sabem que ho pots fer molt bé!
+14
-5
Ànims
Anònim, 28/02/2011 a les 12:58
Sergi,vas estar molt bé!!!
En el fons podem estar contents que hi hagi gent nova que es presenti a les eleccions on l’únic objectiu sigui treballar pel poble. T’animo a continuar amb la mateixa il•lusió, ganes i honestedat, a Sant Joan li fa molta falta!
+10
-4
ser al poble
Teresa, 28/02/2011 a les 21:45
no hi vaig poder ser...m´hauria agradat sentir les descripcions...ser que ho pots fer...sort!
+11
-5
FELICITATS
Anònim, 28/02/2011 a les 22:13

Felicitats,Sergi se que tindras sort estimes Sant Joan i
saps, escoltar i entens que el poble el fem entre tots.
+6
-10
pio
Anònim, 01/03/2011 a les 17:08
Potser si que es el mateix Sergi qui s´auto piropeja,
no te mai ningú que li critiqui res.
+5
-1
Piu
Anònim, 01/03/2011 a les 20:57
pio, no tothom és com tu!
+8
-2
Honest
Anònim, 01/03/2011 a les 22:34
T'he vist a TVR, no vaig poder venir, molt bé l'acte. M'agrada que hi hagi gent honesta que treballi pel poble.
+7
-9
Ai,ai
Anònim, 02/03/2011 a les 07:29
Farà exactament el que li digui el Sr.Carles Basagaña,que per això es el que el va colocar.
+10
-4
Endavant!
Anònim, 02/03/2011 a les 08:51
Sergi, endavant les atxes, no facis cas d’aquests que fan comentaris demagògics, fruit dels nervis i la ràbia. Ho faràs molt bé, la gent ja sap qui és qui.
+5
-2
Sentit
Concepció, 02/03/2011 a les 09:33
Deixan a part la teva ideologia d'esquerres que molta gent critica, el que si que haig de valorarte es l'estima del teu poble i a la seva gent, per tant endavant , bona sort!
+5
-5
SORT
Anònim, 02/03/2011 a les 15:31
Sort que e les Eleccions vota més gent que els 4 que li doneu suport aquí.La majoria que feu el comentari estaveu entre la primera i segona fila el dissabte passat !!
+4
-3
Ripoll
Anònim, 02/03/2011 a les 16:39
El de “SORT”, tens raó sort que hi ha més gent a Sant Joan, mentres no siguin de Ripoll...
+4
-0
---
Anònim, 07/03/2011 a les 19:15
Primer, el lema de ERC en aquesta campanya, i ara aixó de "la remuntada" jajajajajaja

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: