Arnau Urgell | Actualitzat el 14/02/2011 a les 08:15h

ERC de Sant Joan revisarà el POUM si governa

Els republicans proposen que no es construeixi ni un sol habitatge als plans de la Torre i deixar les planes del Coll com a reserva de sòl per un futur

ERC es planteja revisar el POUM de Sant Joan si governa. Foto: Adrià Costa

Fa dues setmanes l'alcalde de Sant Joan, Ramon Roqué, expressava la seva satisfacció per tancar la carpeta del Pla d'ordenació urbanística municipal (POUM). Tot i això, la qüestió serà una de les protagonistes de la campanya electoral ja que ERC ha anunciat que si governa revisarà el planejament en vigor.

L'alcaldable republicà, Sergi Albrich, ha explicat a ElRipollès.info que des del seu grup es mantenen totalment contraris a urbanitzar els plans de la Torre. “No volem ni 250, ni 117, ni 164 habitatges com finalment ha aprovat Urbanisme” afirma. Per aquest motiu considera “coherent”, si governa, realitzar modificacions puntuals al POUM per tal que no s'edifiqui en aquest espai així com convertir les planes del Coll en reserva de sòl –el planejament l'ha convertit en zona urbanitzable amb 254 habitatges més-. Tot i això, aposten primer per edificar en espais del nucli urbà com la Cotolla o la Coromina del Bac.

Per Albrich, l'alcalde Ramon Roqué ha demostrat “no tenir ni sentit de poble ni projecte” ja que ha acceptat totes les propostes d'Urbanisme. El portaveu d'ERC considera que la barreja de ciutat jardí i blocs (concretament es preveuen 56 habitatges unifamilars i 58 de plurifamiliars) és un “desastre” i “s'hipoteca la millor visual de Sant Joan”.

Albrich nega que s'hagi fet cap “pinça” entre el seu grup i els propietaris encapçalats per Inmasde SL –ja han anunciat que si no es té en compte el seu recurs d'alçada en presentaran un de contenciós administratiu-. “Cadascú ha avançat pel seu compte i hem coincidit en l'objectiu final: que no s'urbanitzi la zona de la torre” conclou.

Sigui com sigui, la qüestió serà “un dels eixos de la campanya” dels republicans a Sant Joan. “És evident que es tracta d'un dels temes més transcendentals pel futur del poble” afegeix Albrich.

 Nota de premsa d'ERC Sant Joan 

Referències a Internet

Sergi Albrich

COMENTARIS

+9
-1
Això es pura campanya
milloremtotsjunts, 14/02/2011 a les 09:17
Jo estic d'acord amb vosaltres que no s'edifiqui a la zona de la Torre... ni al coll... pero al covila i a la cotolla a data d'avui tampoc , ja que tenim la major part de la coromina del bac per edificar , hi ha sectors del barri vell que es podrien refer els blocs o el que calgui , no hem de creiexer en territori , si no hi ha habitants , el que s'ha de fer es aprofitar els espais que tenim , actualment hi ha la fabrica espona es desus , la caserna de la guardia civil.... entre molts altres llocs... cal mirar de potenciar el que tenim edificat ... i despres lluita si cal ampliar el poble per on faci falta , pero no per destruir la imatge de les entrades , ja que es lo que es va fe a la coromina .
+19
-2
lògica
Anònim, 14/02/2011 a les 09:28
Com a mínim algú es mira amb lògica stjuan. Cal ocupar tot l'espai del centre del poble abans de carregarnos les planes agrícoles. Cal vetllar per canvair aquest document.
+24
-1
Ja era hora!!
Seny, 14/02/2011 a les 09:33
Ja era hora una mica de seny. Feia 5 o 6 anys que a l'ajuntametn no hi havia seny. Tot i així, demano als d'esquerra més concreció, de moment el dubte de votar-los aquesta vegada el tindré.
+6
-22
On eren
Anònim, 14/02/2011 a les 10:01
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-1
Hi és
Anònim, 14/02/2011 a les 10:14
Comentari de les 10:01h, que jo sàpiga en Sergi Albrich no ha governa mai.
Per cert, felicitats per la proposta! fa falta sentit comú!!! i més en aquest moment.
+10
-0
Compromís
Anònim, 14/02/2011 a les 10:54
Jo crec que totes els partits s’han de comprometre a canviar el POUM i no permetre que s’edifiqui a la Torre.
+6
-3
ni a la torre ni en lloc
milloremtotsjunts, 14/02/2011 a les 11:13
Perque segons tu a la torre no i els altres llocs si ?Segueixo dient hem de explotar el maxim els espais que tenim. el seu dia ja la va pifiar esquerra si no recordo malament deixant edifican a sant antoni ... jo soc jove , i veig que tot el que hi havia en la meva infancia esta desapareixen... si no volem que sant joan s'enfonsi , han de ser projectes amb CARA i ULLS ! no només entrar a l'ajuntament per les necessitats propies que es la majoria dels que han entrat...
+5
-1
Pinça???
Anònim, 14/02/2011 a les 11:22
El que fa més gràcia és que diguin que INMASDE S.L. està en contra de construir als plans de la Torre, però si són els primers interessats!!! El que no volen els propietaris d'aquests terrenys es pagar la passarel·la peatonal des de la plana a la Torre. També estan molt i molt interessats en fer un barri per a "rics" i "segones residències", parcel·les de 1000 o 1500 m2 amb una caseta al mig, res d'habitatge social per a la gent de Sant Joan...en resum volen especular amb un be escàs i preuat, les planes agrícoles de Sant Joan. Si com a poble guanyem habitants, comencem per omplir el que ara és buit (Espona, Cotolla, Barri Vell, Coromina del Bac, Eixample...) i deixem l'entorn de Sant Joan tal i com ja està, i sobretot mantenim les escoles al centre de la vila!!!!!
+8
-0
Compromís
Anònim, 14/02/2011 a les 11:34
Perdona però jo no només penso que no s’ha d’edificar a la Torre també altres llocs, jo crec que primer s'ha d’acabar la coromina del Bac i prioritzar la vila vella i rehabilitat els edificis. M’he referit a la Torre perquè és el més escandalós del POUM i està en la primera fase d’execució.
+3
-15
busquem el sol
Anònim, 14/02/2011 a les 11:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-8
Ai,ai
Anònim, 14/02/2011 a les 13:43
Aquest d´ERC ara miren per les planes??
No eren ells que es volien carregar totes les planes de La Roca i Mas Molí, per posar-hi totes les empreses noves que estan arribant a Sant Joan? Quin morro que te la gent. Els hi tindria de caure la cara de vergonya, però esclar d´aixó ja no en tenen.
+7
-1
L'entorn
Anònim, 14/02/2011 a les 14:44
He de creure que els que estan a favor d'eliminar la possibilitat d'edificar a la Torre també estan en contra de les edificacions que malmeten l'imatge de l'entrada del poble: la Ford, embotits Taga, etc. ...
Pregunto: també volen que es modifiqui el POUM per a afectar aquestes edificacions? o, ens estan bé segons quins edificis i en canvi altres no els volem?.
A veure, és possible un exericici de responsabilitat pública? o ens dediquem a jugar a opinar sense assumir les conseqüències i sense la menor coherènncia i rigor?.
+9
-0
L'entorn....
milloremtotsjunts, 14/02/2011 a les 16:20
Jo ja he dit que estic a favor d'eliminar la possibilitat d'edificar. L'imatge de entrada al poble es tot el tram que es veu el pont els horts, fins a data d'avui no hi ha res que l'obstrueixi. es un encant que té sant joan , la ford , embotits taga .... i altres potser si que malmenten l'imatge ,pero si i son no es poden expropiar aixi com aixi , son llocs que creen llocs de treball per la gent del poble. pero no creus que ja tenim el suficient espai mal mes per encara afegini mes ? torno a repetir primer s'ha de explotar i emplenar la coromina del bac que esta a mitges.... i despres busca possibles terrenys que no malmetin l'imatge del poble .
+12
-2
Sentit comú
Anònim, 14/02/2011 a les 16:26

Estic d’acord, les escoles haurien d’estar al centre de la Vila. No calia gastar-se diners en la modificació del POUM per canviar la ubicació de les escoles i dels equipaments esportius. S’haurien de fer les obres necessàries per adaptar els edificis existents a la normativa i utilitzar el solar de la Coromina del Bac per equipaments esportius com ja estava previst en l’altra legislatura. No s’haurien de pagar costos inútils només per motius polítics, tots els canvis de projectes i d’ubicació dels equipaments com la piscina, escoles, són despeses afegides i qui ho paga, ho paguem els vilatans. I d’habitatges n’hi ha molts per ocupar en diferents punts del municipi tant al bac com al solell , es pot triar. El què no hi ha és feina, i sense feina pocs habitatges es compraran!!!

+10
-4
honesto
Anònim, 14/02/2011 a les 16:41
Este chico el Sergi Albrich me gusta, se ve una persona muy honesta. Me estoy planteando votarle si me convence su programa electoral. De momento me gusta su propuesta de revisar el POUM si gobiernan, pues vaya previsión de futuro que han hecho los que ahora gobiernan, ¿donde viviremos si no tenemos pa comer?
+10
-3
Noble
Anònim, 14/02/2011 a les 16:46
Aquest noi que presenten els d’esquerra, en Sergi, m’agrada. Es veu una persona molt noble i això és el que necessita Sant Joan. Una persona així, noi pots comptar amb el meu vot.
+5
-9
prou autocomentarte
Anònim, 14/02/2011 a les 16:56
en sergi porta tot el dia fent-se autocomentaris. no et menjaràs un rosco i repetiràs els mals resultats de l'elisabeth
+8
-3
por
Anònim, 14/02/2011 a les 17:24
Ostres sembla que hi ha persones que et tenen por Sergi, perquè jo parlo per mi, no per en Sergi, i pel què sembla tots els comentaris els ha fet en Sergi. Lamentable, el que s’esmenta com prouautocomentarte, quina mala bava i quina por que demostres, potser és que en tens motius?
+9
-1
Polítics???
Anònim, 14/02/2011 a les 17:48
Srs/es, s'ha de parlar del POUM, no de si m'agrada aquest o altre polític.
Per cert, tinc la sort de viure al barri vell i no ho canviaria per res, puc anar a peu a tot arreu.
Els polítics i propietaris dels terrenys poden dir misa, però tot és pura especulació urbanística i interessos ocults.
També és curiòs que només es parli dels plans de la Torre, per que si no tinc mal entès també es permetrà construir als plans del davant de Planvés, una altra "cagada".
Seny i racionalitat, omplim el que ara encara està per omplir i no emprenyem més l'entorn de Sant Joan, que entre Ford, Taga, Bassagaña, Planvés, antic Comunical... ja fot prou pena!!!
+10
-0
Paisatge
Anònim, 15/02/2011 a les 08:00
Tant debò que no s’acabi edificant la Torre, seria un desastre pel paisatge de Sant Joan.
+4
-13
PAGANOS
Anònim, 15/02/2011 a les 08:55
Ara ja sé qui pagarà la campanya electoral d´ERC a Sant Joan? Sabeu quí i a canvi de què ? No sigueu innocents !!
+12
-2
Paganos 2
Anònim, 15/02/2011 a les 09:41
Paganos comentari de les 8:45, el ladrón cree que todos son de su condición!!!
No tothom és com tu! A l’hemeroteca queda els que han defensat una posició des d’un bon inici. D’altres, que tots sabem qui són, han anat canviat de criteri...
+6
-1
Paganos 3
Anònim, 15/02/2011 a les 10:13
I qui paga pel canvi de cualificació del sol apta per negoci hoteler a l'amic de l'arlcalde?
+12
-0
Junts
Anònim, 15/02/2011 a les 14:21
Ens hauríem de posar-nos tots d’acord, rectificar és de savis, per tirar enrere aquest POUM. NO podem permetre’ns destruir l’entorn que tenim!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: