Redacció | Actualitzat el 08/02/2011 a les 18:08h

Comissions Obreres demana més inversió a Comforsa després de l'accident mortal

"Lamenta i condemna" el sinistre que ha costat la vida a Ramon CV quan revisava una premsa de foneria

CCOO demana més inversions a Comforsa després de l'accident mortal. Foto: Adrià Costa

La Federació d'Indústria de CCOO ha critica la "insuficiència d'inversions" a Comforsa després de l' accident mortal que la matinada passada va costar la vida a Ramon CV, de 51 anys i veí de la Pobla de Lillet. El sindicat ha "condemnat i lamentat" el sinistre laboral que s'ha produït mentre es feien tasques de revisió d'una de les premses d'extrusió de la fàbrica que s'havia de reparar.

Des de CCOO s'ha fet una crida a la direcció de Comforsa per tal que "faci les inversions necessàries per renovar i modernitzar la màquinaria". Consideren que l"'equipament industrial està sobreexplotat i està sotmès a reparacions constants". A més, el sindicat denuncia "que la pressió de la demanda i la saturació productiva actuals agreugen aquesta situació".

Comforsa diu que analitza les causes de l'accident

Aquest migdia la companyia Comforsa ha emès un comunicat de premsa en la qual transmet el condol als familiars del treballador mort i anuncia que està analitzant les causes de l'accident. En aquest sentit afirma que "quan avancin les investigacions podrà oferir més informació sobre les circumstàncies de l’incident".

Els treballadors demanen més seguretat

Per la seva banda, els treballadors de la metal·lúrgica han fet una aturada simbòlica a la producció per tal d'acomiadar el treballador mort. En una concentració davant de les oficines centrals de Campdevànol han llegit un comunicat en el qual es transmetia el condol a la família de la víctima per "uns moments de desconcert i dolor".

A més, han recordat que el cas posa de manifest la importància de la seguretat en el treball. En aquest sentit consideren que és "feina de tots exigir i aplicar totes les seguretat perquè mai més torni a succeir un fet" com el d'aquesta matinada. La concentració ha acabat amb un aplaudiment en memòria de Ramon CV.

  Comunicat de CCOO  

Comunicat de Comforsa (pdf)

Navega per les etiquetes

accidentMossos d'EsquadraComforsa

COMENTARIS

+26
-18
sindicats
Anònim, 08/02/2011 a les 20:28
el que han de fer aquesta colla dels sindicats, és treballar pels trebalaldor tot l'any , no només fer merder quan hi ha una lamentable tragèdia.
+11
-13
lamentable
un treballador, 09/02/2011 a les 01:22
en primer lloc lamentar la gran tragedia que ha suposat el greu accident d'un company.pel que fa als sindicats mes treballar i no fer servir les hores sindicals per fer dinars ,tertulies i anar a fer tases o altres activitats...vergonyos, ara tots a intentar arreglar les coses...25 hores mensuals per 12 mesos 300 hores per no fer res de res...lamentable
+5
-1
R.I.P
Anònim, 09/02/2011 a les 08:31
!!!! Que passin per Casals ventilació i veuran com treballem !!!!...ni el xinos tenen aquestes maquines....
+6
-10
Comforsa
Anònim, 09/02/2011 a les 14:28
Sindicats oportunistes ara no és moment de parlar d'inversions un respecte per la víctima, En aquests moments s'ha de buscar les causes i culpables del que ha passat en una empresa on els accidents greus són un fet que es produeix amb massa freqüència i no és per la maquinària vella com diuen els de CCOO en altres empreses de la comarca on també falta inversió no mor la gent.
+15
-1
A la Direccio de Comforsa
Anònim, 09/02/2011 a les 19:38
Ara es quan es troba en falta una direccio responsable com la que encapçalava en Julia. Que diu la nova direccio?...apart d'enviar les corones corresponents, tenen alguna cosa a dir?.Quan la liquidaran definitivament?. Espero que no hagin mes accidents com aquest ultim fins aleshores.
Llastima de Ripolles.
+13
-5
¿Cómo puede ser?
Anònim, 10/02/2011 a les 12:13
Por lo que se lee por aquí; resulta que ahora la culpa de los accidentes laborales es de los sindicatos y no de quien organiza el trabajo, es decir La Dirección ¡Así nos va!
+14
-0
Un fet molt lamentable
Treballador, 10/02/2011 a les 21:31
En primer lloc, donar el condol als familiars del treballador de COMFORSA. En segon lloc, felicitar a tots els representants dels treballadors de COMFORSA pel recolzament i suport que han donat a la família i als treballadors del Centre de treball de COMFORSA-3 davant la gran tragèdia tan lamentable ocorreguda a l’empresa. En tercer lloc, dir que al nostre país, els accidents, els incidents de treball i les enfermetats professionals són les conseqüències directes d’unes determinades condicions de treball i que afecten tots els sectors de l'activitat. Les causes fonamentals les podem trobar en les males condicions de treball tant organitzatives com productives i tècniques. Amb un mètode de competitivitat en que les persones queden relegades al segon pla de l’activitat.
+11
-1
La cruda realidad!!!
Sindicato i trabajador, 10/02/2011 a les 23:29
Seamos realistas, los trabajadores, todos sin excepción estamos débiles, en este puñetero país que no hay afiliación a los Sindicatos, no hay seguimiento ni conciencia de clase, solo critica fácil. Esa es la cuestión, los trabajadores de todos los gremios están dormidos. Completamente dopados. No quieren ni oír hablar de cambios. Los trabajadores que hoy nos golpean como a un yunque de COMFORSA, solo tenemos que convertirnos en martillos para que no nos puedan golpear, explotar y trabajar incluso perdiendo la vida. Los trabajadores traidores, los que critican tan fácilmente a los representantes de los trabajadores y no hacen nada para cambiar las cosas son culpables como los dirigentes de las empresas. La reflexión y la critica tenemos que hacerla cada uno de nosotros mismos. ¿En que hemos fallado? Para que ocurra una muerte en el tajo. Esa es la cuestión y no otra. ¿Cómo podemos cambiar las cosas para que hechos tan lamentables no vuelvan a ocurrir?

+11
-0
Em posa malalt el topic del sindicalista vago
Sindicalista i obrer, 14/02/2011 a les 11:17

Es molt fàcil la critica als companys/es que estan als Comitès d’empresa per defensar els interessos de tots els treballadors/es, jo crec que els companys i companyes que representem els treballadors ens podem equivocar, però sempre que els treballadors/es al mateix temps facin autocrítica ja que també errem quan ens deixem portar per la passivitat, pel sectarisme i pel radicalisme.
I això significa actuar davant diversos fronts, i no sols en el de la critica als representants dels treballadors i als seus Sindicats, CCOO, UGT o altres.
Això significa que els treballadors s’han de moure per saber quina és la veritat del que està passant amb la crisi, la manca d'inversions a les empreses,la pèrdua de les condicions de treball, els drets socials i laborals......
Significa que els treballadors/es s’han d’afiliar als Sindicats i presentar-se a les eleccions sindicals per defensar els seus companys de treball i poder influir de veritat per canviar les coses, amb un país que no hi ha cultura d’inversió, només d’especulació i guany fàcil. I significa que els treballadors/es no hem de perdre ni un minut a reproduir el discurs antisindical de la dreta i de alguns empresaris.
En definitiva, al meu judici la critica errònia als representants dels treballadors i als Sindicats és una mostra de que la crisi que estem vivint, en lloc de fer que l’explotació dels treballadors/es i el capitalisme sen fossin, com molts creiem que anava a succeir, s’està reforçant el poder de quins el mantenen per culpa d’aquest discurs fàcil i crític sense fonament d’alguns treballadors/es....
+2
-5
a mi em posa malalt el tipic sindicalista vago
Lluis, 25/02/2011 a les 21:31
Sou els mateixos gossos pero amb diferent collaret. A qui voleu enganyar? Es cert que tots els sindicalistes no son iguals. N´hi ha de tota mena dolents i pessims. Us acabeu acomodant i despres podrint per quatre privilegis vanals. En qüestio de 25 anys el treballador ha perdut drets que es van aconseguir amb molt esfors, persistencia i sang. Quina poca memoria historica teniu. Ja ho diu la dita "ande yo caliente y riase la gente".

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: