Redacció | Actualitzat el 01/02/2011 a les 13:31h

Govern ripollès: Miquel Sitjar cessat, Pere Solà continua

Sitjar es mostra disposat a continuar treballant per la cultura i el país mentre que el director general d'Urbanisme mantindrà el càrrec amb el nou conseller

Pere Solà continuarà com a director general d'Urbanisme. Foto: ACN

El canvi de Govern comporta molts cessaments i nomenaments però també algunes (poques) continuïtats. Un exemple és el del ribetà Pere Solà que mantindrà el seu càrrec de director general d'Urbanisme. Fonts de Territori i Sostenibilitat, la nova conselleria comandada pel convergent Lluís Recoder, han explicat que en aquests casos no es realitza cap tipus de ratificació oficial però que no se'n preveu la seva substitució ni a curt ni a mig termini.

Pere Solà, que va ser arquitecte municipal a Ripoll entre 1983 i 1989, va ser nomenat en el càrrec pel socialista Joaquim Nadal el 18 de juliol de 2007. Mesos abans havia format part de la llista Independents per Pardines-Progrés Municipal (vinculada al PSC) en el número quatre però sense ser escollit regidor.

Miquel Sitjar, cessat

En canvi el també ribetà Miquel Sitjar va ser cessat la setmana passada com a director dels serveis territorials de Girona de Cultura, càrrec que ocupava des del febrer de 2007. L'expresident del Consell Comarcal ha definit l'experiència com a "extraordinària, apassionant i molt enriquidora" i ha destacat especialment la "gran sort" de coincidir amb el conseller Joan Manuel Tresserras.

Tot i que considera que els resultats de la seva tasca "els han de jutjar els altres" si que s'ha mostrat orgullós, en referència al Ripollès, d'haver contribuït a posar en valor petits monuments com Sant Julià de Vallfogona, Sant Esteve de Pardines o el castell de Sant Pere de Ribes. A més, considera que per fi el monestir de Ripoll ha deixat de ser un símbol nacional per passar a ser una joia de la cultura a base de destinar-hi recursos.

Miquel Sitjar ha explicat que el seu futur passa per continuar treballant per la cultura i pel país. A més, a nivell polític, està implicat en l'elaboració de les llistes de les municipals però descarta ser en primera línia. En aquest sentit espera que ben aviat es pugui tancar el candidat d'ERC per Ribes.

El cessament de Sitjar s'afegeix al del santjoaní Carles Bassaganya com a director general d'Administració Cultural. De moment, l'únic nomenament ripollès, ha estat el d'Eudald Casadesús com a delegat del Govern a Girona, a banda del de la ribetana d'adopció Irene Rigau.

COMENTARIS

+5
-13
I ara....
Anònim, 01/02/2011 a les 15:34
Que tornio a l'IES a on té plaça. Una feina també apassionant per en Sitjar.
+24
-6
Molt malament
Anònim, 01/02/2011 a les 18:53
Aquest Pere Sola no es una persona prou competent per a gaire res...si no em creieu pregunteu a Ribes i no trobareu ningu que digui cap cosa bona d'ell, pregunteu als seus veins.
No oblideu que aquest era l'artifex del pla urbanistic que anava als terrenys de La Preparacio Textil, que preveia fer un munt d'habitatges just al davant de la farmacia que regenta la seva dona...Casualitat?, mes aviat prevaricacio, amiguisme...digueu com volgueu.
Tambe es el que es va treure de la maniga el projecte del Pavello Esportiu que hi ha al davant de l'Escola del Treball del Ripolles...que costara un ronyo a Ripoll i que ja veurem com es paga.
Es una figura que preferiria no haver conegut.
Adeu Sola !!
+16
-5
turisme
Anònim, 01/02/2011 a les 20:07
pot ser bo que en Solà es quedi enfeinat a Barna.Aixi potser no obrirà tants apartament de turisme rural.Crec que en Sitjà ha treballat pel ripollès.En Solà només ha treballat per ell.
+9
-5
Sobre passions
Miquel Sitjar i Serra , 02/02/2011 a les 11:26
Agraeixo tots el comentaris. Només dir-li al primer comentarista que ell no és ningú per indicar en quines feines m\\\\\\\\\\\\\\\'he d\\\\\\\\\\\\\\\'apassionar o no.
+2
-4
Sobre passions
Anònim, 02/02/2011 a les 20:29
Ja estem tots!!! guauuuu quina colla....
+8
-4
Gràcies sr Sitjar
Xavier, 03/02/2011 a les 10:11
No el conec pas personalment, sr Sitjar, però aprofitant l' avinentesa que potser llegirà aquests comentaris, deixi'm felicitar-lo per moltes coses ben fetes que ha fet. No en tinc cap dubte de que tots som humans i alguna cosa haurà errat alguna vegada: tots els savis n' errem. Però si l' han cessat del càrrec, Catalunya ha perdut un gran valor. Animo a qualsevol persona que vulgui conèixer alguna de les "feinades" que des de fa molts anys aquest senyor ha fet per a la comarca, cerqui a la biblioteca alguns dels interessantíssims llibres que el sernyor sitjar ha publicat, a voltes, essent-ne coautors. I no són best-sellers per forrar-se("El món al Ripollès","Campelles","Llegendes i creences de la vall de Núria i la Vall de Ribes", entre molts altres), sinó feinades impressionants per al gaudi dels amants de la cultura,la història i el turisme del Ripollès i de Catalunya.POTSER és la persona més erudita de la Comarca!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: