CCOO i UGT preveuen un seguiment total a les grans indústries, mitjà a les administracions i més reduït al comerç
Assemblea informativa dels sindicats a Ripoll Foto: Arnau Urgell
Queda només una setmana per la vaga general del 29 de setembre. La setena de l'actual període constitucional i la quarta de 24 hores. Els sindicats aprofiten els darrers dies per mobilitzar les seves bases per tal que sigui un èxit. En aquest sentit van reunir una vuitantena d'afiliats en una assemblea informativa que es va celebrar aquest dimarts al vespre.
CCOO i UGT preveuen un seguiment quasi total en grans indústries com Comforsa i Soler i Palau. Hi ha més dubtes en empreses mitjanes com Tallers Casals, administracions i empreses públiques com Ferrocarrils de la Generalitat -que gestiona el cremallera de Núria-. Per aquests casos els sindicats van demanar un esforç als seus afiliats per tal de difondre el que consideren “la major retallada dels drets dels treballadors de la història”.
Antoni Sànchez, coordinador de CCOO al Ripollès, va explicar que malgrat que es tracta d'una “comarca conservadora” la resposta a les vagues sempre ha estat “contundent”. Sànchez va admetre que el seguiment podria ser baix als comerços, bars i per part dels “treballadors en precari” però va recordar que són un dels més afectats per la reforma laboral.
Piquets a partir de les deu del vespre
Núria Bonshoms, coordinadora comarcal d'UGT, va recordar que en aquesta ocasió la vaga comença a les 10 del vespre del dimarts 28. “A partir d'aquest moment es començaran a organitzar els piquets informatius” va explicar Bartomeu Compte, secretari general de CCOO a les comarques gironines. Els responsables dels sindicats van demanar evitar la "demagògia" en aquesta qüestió. "Els piquets són necessari per acabar de convèncer als companys de la necessitat de fer vaga per tal que es descarti la vaga general" va afirmar Sànchez.
L'assemblea va comptar amb els líders de CCOO i UGT al Ripollès i Girona. Foto: Arnau Urgell