Redacció | Actualitzat el 08/06/2010 a les 16:05h

Presenten la Ruta de la Transhumància a Perpinyà

A la Casa de la Generalitat

En BTT seguint les rutes de la transhumància. Foto: Consell Comarcal del Ripollès

La Ruta de la Transhumància, un producte turístic per bicicletes de muntanya que uneix el Conflent amb el Ripollès, es presentarà aquest dimecres per primera vegada a la Catalunya Nord. Carme Freixa, com a vicepresidenta del Consell Comarcal i del Consorci Ripollès Desenvolupament, encapçalarà la delegació del sud que també comptarà amb la presència de l’expresident Miquel Sitjar. Al seu dia, l’actual director dels serveis territorials de Cultura, va promoure la col•laboració amb el Sindicat Mixt del Canigó que va permetre desenvolupar aquest projecte transfronterer.

Pierre Lissot, director del Sindicat, serà el representant de la part nord-catalana en un acte que se celebrarà a la Casa de la Generalitat de Perpinyà. La presentació versarà sobre els aspectes formals, polítics i tècnics de l’itinerari i sobre la col•laboració per promocionar la ruta.

Cooperació a ambdues bandes dels Pirineus

La Ruta de la Transhumància en BTT uneix el municipi nord-català de Pi de Conflent i Santa Maria de Matamala (terme de les Llosses).

La guia de la Ruta, de la qual se'n van editar 1.400 exemplars, és un dels productes que s’ha desenvolupat en el marc de la iniciativa comunitària Interreg IIIA denominada Del Puigmal al Canigó, que ha dut a terme el Consell Comarcal del Ripollès, amb els socis nord-catalans del Consell General dels Pirineus Orientals, la Regió de Llenguadoc i el Rosselló i la zona del Canigó.

L’Interreg ha ha servit per crear la ruta i els productes derivats: la senyalització del traçat, un llibre, una exposició, un mapa... i finalment, la guia, encarregada a l’empresa ripollesa Tecnobici, amb un cost de 18.000 euros.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dissabte
14°C  26°C
dissabte
10°C  21°C
dilluns
9°C  23°C
L''última hora d'ElRipollès.info
Selecció TV

Miss Carrussel musica Pere Calders


La ripollesa Mireia Madroñero ha compost "La finestra", una peça inspirada en el conte homònim de Pere Calders i que forma part de l'espectacle Cançons de la veritat oculta, dedicat als 100 anys de l'escriptor
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: