Teresa Jordà representarà el Ripollès a la llista d'ERC de les eleccions al Parlament. Foto: Adrià Costa
ERC del Ripollès ha fet una aposta pel “municipalisme femení” a l'hora de confegir la llista de les eleccions al Parlament. Per unanimitat, el congrés dels republicans celebrat aquest dissabte a Campdevànol va escollir Teresa Jordà i Carme Freixa tot i que fora dels llocs de sortida. En aquest sentit, Carles Bassaganya -president del partit a la comarca- ha reconegut que la lògica indica que l'alcaldessa de Ripoll se situaria entre el número 5 i el 7 de la llista (fa quatre anys ERC va obtenir quatre diputats per Girona).
Per Bassaganya l'aposta per les alcaldesses és un reconeixement a la seva feina en un context en el qual el món local “és el que està més indemne de la desafecció política”. El president comarcal ha negat que situar Jordà com a principal representant del Ripollès -ja ho havia estat el 2003- sigui una manera d'iniciar la precampanya a les municipals. Sigui com sigui, el partit és conscient de la importància de la “batalla de Ripoll” i aquest nomenament no deixa de reforçar la imatge pública de l'alcaldessa.
Jordà i Freixa substitueixen al mateix Bassaganya que el 2006 va ser el número 7 de la llista. En aquesta ocasió, l'increment de la militància republicana al Ripollès -que contrasta amb el descens al conjunt de la demarcació- ha permès augmentar el pes de la comarca a la llista.
A més, a la llista hi haurà el ribetà Pere Vigo que aquest mateix dissabte va ser escollit com a representant del Gironès. Tanmateix, hores d'ara, encara no s'ha acordat si encapçalarà la llista com va passar quatre anys enrere.
Carles Bassaganya repeteix per unanimitat
El congrés de dissabte també va servir per reelegir Carles Bassaganya com a president comarcal per unanimitat. El santjoaní, que combina el càrrec amb la seva tasca com a director general d'Administració Local i com a secretari d'organització del partit a nivell nacional, explica que malgrat que els estatuts obliguen a elegir els càrrecs cada dos anys la tasca se l'havia plantejat fins a finalitzar el cicle electoral de 2010-2011.
A banda de Bassaganya es va renovar la permanent comarcal de la qual van plegar el secretari de Finances, Pep Zafra -el va substituir el santjoaní Josep Bassaganya- i l'exregidora de Sant Joan, Elisabet Regué. Continuen les alcaldesses Teresa Jordà i Carme Freixa, el ripollès Quico Tarradellas, el regidor de Planoles, Roger Peñarroya, la santjoanina Helena Angrill i el campdevanolenc, Jaume Bassaganya.
-
Anotació al bloc de Carles Bassaganya sobre el congrés comarcal
Carme Freixa també formarà part de la llista de les eleccions al Parlament Foto: Adrià Costa