Armand de Fluvià parla sobre l'escut de Campdevànol en una xerrada a Vic. Foto: Adrià Costa
Una xerrada-col·loqui amb l'heraldista Armand de Fluvià servirà aquest divendres a les set de la tarda per donar el tret de sortida a l'exposició
La força de l'escut. L’heràldica cívica del món local de Catalunya. La mostra, organitzada pel Departament de Governació, pretén impulsar l'oficialització dels símbols locals. I és que al Ripollès encara hi ha cinc municipis sense escut oficial (Camprodon, Llanars, Molló, Ribes de Freser i Sant Joan de les Abadesses) i deu municipis més sense bandera. A més, hi ha el cas polèmic de Campdevànol que manté un conflicte amb la Generalitat pels seus símbols.
La inauguració anirà a càrrec del director general d'Administració Local, Carles Bassaganya, conjuntament amb l'alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà. La mostra estarà oberta a la sala Josep Maria Anglada de la Biblioteca Lambert Mata de Ripoll fins al 27 de març.
Llista d'escuts no oficialitzats
Camprodon
Llanars
Molló
Ribes de Freser
Sant Joan de les Abadesses
Llista de banderes no oficialitzades
Campdevànol
Camprodon
Gombrèn
Llanars
Molló
Pardines
Planoles
Ribes de Freser
Sant Joan de les Abadesses
Ripoll (en tramitació)