El comerç del Ripollès és consicent de la importància d'Internet. Foto: Adrià Costa
Obrir una botiga en línia i promocionar les pàgines web dels comerços del Ripollès en els principals cercadors d’Internet i en les xarxes socials pot ajudar als negocis a captar nous clients entre un nombrós públic potencial que cerca els seus productes a Internet. Aquesta és la conclusió de la Jornada PIMESTIC del sector comercial celebrada aquest dimarts a Ripoll. L'activitat, impulsada per la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació, per l’agència ACC1Ó i que ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Ripoll i la Unió de Botiguers de Ripoll, ha reunit a una trentena d’empresaris interessats en aprofitar al màxim totes les possibilitats de negoci que ofereix Internet.
En aquest sentit, la promoció a la xarxa esdevé clau perquè els comerços del Ripollès puguin consolidar Internet com un canal de venda dels seus productes. Per això, els comerciants s’han interessat l’ús d’eines de màrqueting electrònic com el posicionament web que permet mostrar el portal de les empreses entre els primers resultats dels cercadors.
A més, en la jornada també s’ha remarcat la importància d’utilitzar les xarxes socials per oferir informació sobre els comerços de la comarca. Aquest tipus d’aplicacions, en molts casos gratuïtes i amb un número creixement d’usuaris, permeten a les empreses obrir un perfil corporatiu en el que poden publicar els seus productes i ofertes. Segons els comerciants, això pot suposar una comunicació més directe amb potencials clients d’arreu del món que cerquen els seus productes i una millora pel que fa a la relació i fidelització dels clients habituals. Els directoris en línia especialitzats en la venda de productes també són solucions 2.0 per promocionar l’empresa a la xarxa.
D’altra banda, l’ús de sistemes d’informació gerencial com l’ERP (Entrerpise Resource Planning) per ordenar tota la informació referent als proveïdors ha estat una altra de les solucions TIC que s’ha destacat en la sessió. Aquestes aplicacions permeten als empresaris detectar amb major rapidesa les seves necessitats i millorar l’accés a tota la informació necessària pel dia a dia de l’empresa.
Per tal d’ajudar als empresaris en la implantació d’aquests tipus de solucions TIC, des del Pla PIMESTIC s’ofereix als empresaris el Servei d’orientació que permet a les empreses rebre de un assessorament tècnic neutre de mans d’un expert en noves tecnologies homologat per la Generalitat. D’aquesta manera, les empreses poden triar diversos tipus d’orientació segons les seves necessitats.
El nou servei de posicionament web està especialment adreçat a empreses que disposen de pàgina web i volen aconseguir més visibilitat en la xarxa col·locant-la en els primers llocs dels resultat dels cercadors d’Internet. El servei es pot sol·licitar en línia al
portal de PIMESTIC.