Redacció | Actualitzat el 22/01/2010 a les 09:04h

Un llibre per posar en valor i estimar l'arquitectura tradicional del Ripollès

Presenten Arquitectura del Ripollès, criteris per a la conservació del patrimoni de Santi Llagostera i Montserrat Muntadas | - Galeria de fotos
Els autors del llibre amb Enric Pérez. Foto: Consell Comarcal del Ripollès

Aquest dimecres es va presentar a la seu del Consell Comarcal el llibre Arquitectura del Ripollès, criteris per a la conservació del patrimoni, editat per aquesta institució i realitzat per l'arquitecte Santi Llagostera i l'aparelladora Montserrat Muntadas.

El llibre recull els principals elements de l’arquitectura pròpia dels pobles de la nostra comarca. Es pot interpretar com un manual de bones pràctiques que cal tenir en compte per tal d’evitar que els elements propis del Ripollès no desapareguin substituïts per altres que, importats d’altres latituds, són completament aliens a la manera de construir que tradicionalment ha tingut aquesta part del territori. Malauradament en les darreres cinc dècades els estils foranis -especialment suís- han arraconat l'arquitectura popular ripollesa. El llibre, en paraules de Santi Llagostera, pretén posar-la en valor com a pas previ a estimar-la.

Enric Pérez, president del Consell Comarcal, va subratllar la importància de poder mantenir tots aquests elements com a signes d’identitat propis. En aquest sentit el llibre -que recull el fil d'una exposició- conté un gran nombre de fotografies de teulades, pallisses, finestres, portes... Al llibre també s’expliquen els factors que han influït en la manera de fer de casa nostra com el clima o els recursos disponibles en el moment d'iniciar la construcció. També es tenia molt en compte l’entorn natural, de manera que el nou volum en el paisatge, quedés el més integrat possible en els colors, la vegetació i l’orografia del lloc en qüestió.

El llibre es repartirà a tots els ajuntaments, escoles i biblioteques de la comarca així com el col·legi d’arquitectes, aparelladors i altres entitats interessades.

- Nota de premsa del Consell Comarcal

Xemeneies tradicionals a Queralbs. Foto: Montserrat Muntadas

COMENTARIS

+1
-0
llibre
Anònim, 25/01/2010 a les 17:33
on el podem comprar aquest llibre?. Gràcies per avnaçat.
+1
-0
llocs del llibre
Anònim sí, 26/01/2010 a les 09:05
Aquest llibre és a la llibreria Anglada de Camprodon, a la llibreria d'en Jesús i la Maria de Sant Pau, a la llibnreria de can Salvat de St. Joan, a la Tralla i la Filatèlia de Ripoll, a can Peipoch de Campdevànol i a la llibreria de Ribes.
També és a Olot a la llibreria del Drac.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dimecres
-5°C  7°C
dijous
-3°C  8°C
divendres
-3°C  6°C
L''última hora d'ElRipollès.info
L'actualitat al #Ripollès, al minut
educaweb.cat


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: