Fòrum Pobles

TEMA: Vallfogona de Ripollès
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  

Re: Vallfogona de Ripollès03/02/2008 - 20:59:06
Nom: anonim

Els estudiants universitaris del Ripollès juntament amb els de la Garrotxa i el Berguedà han quedat exclosos dels ajuts que atorga el Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, en la convocatòria per a alumnes de les comarques de l'àmbit de l'Alt Pirineu, Aran i Solsonès. Des de l'any 2005, els consells comarcals de les tres comarques i el del Solsonès han reclamat a través de mocions i recursos aprovats als respectius plens la inclusió d'aquestes comarques en l'àmbit de l'ajut, ja que les quatre formen part del conjunt de les deu comarques de muntanya de Catalunya segons es recull en la Llei de política territorial. Aquest any, els estudiants del Solsonès si que han estat inclosos en la convocatòria però ni el Ripollès ni les seves veïnes no.

Respondre

626 lectures

Re: Vallfogona de Ripollès03/02/2008 - 21:13:42

Decreten una alerta per fortes ventades a les comarquies del nord del paísEl Servei Meteorològic de Catalunya anuncia per aquest diumenge i dilluns, 3 i 4 de febrer, fortes ratxes de vent a les comarques del nord. Les comarques més afectades són l'Alt Urgell, Alta Ribagorça, Berguedà, Cerdanya, Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Ripollès, Solsonès i Val d'Aran. Les ventades es poden estendre també a les comarques de l'Alt Empordà, Garrotxa, Noguera i Osona. El vent bufarà de component sud i les ratxes més fortes es produiran a les cotes més elevades de les serralades on poden arribar als 90 km/h. Hi ha la possibilitat que aquestes ventades es mantinguin fins a aquesta matinada. - Més info de les alertes des de Meteocat

Respondre

625 lectures

Re: Vallfogona de Ripollès03/02/2008 - 21:41:06

Un altre món és possible. Aquest és el lema del Fòrum social. El fòrum social mundial, va néixer a Porto Alegre al 2001 com a resposta al fòrum econòmic de Davos. Aquest fòrum, no és més que la trobada dels líders econòmics i polítics que dirigeixen aquest món, per continuar amb el negoci que fan a costa de les persones i la natura. En definitiva, Davos significa continuar amb el model neoliberal capitalista. Davant aquestes perspectives mundials, hi ha gent que ja fa uns anys que diem no. Diem si a un altre món! Vaig assistir divendres passat a uns dels molts seminaris que es feien al FSCat (Fòrum social Català). En faig una valoració positiva, hi havia molta gent i sobretot molta il·lusió. I és que ho tenim clar, un altre món ja és possible, i això ho diem un ventall ampli i heterogeni d'organitzacions i persones molt diverses: ONG'S , cooperatives, moviments socials de tot tipus: des de l'ecologisme al moviment gai alternatiu, passant per moltes altres mogudes i lluites, des de la diversitat, ens vam unir. Això em porta a una conclusió clara. Els que pensem que un altre món és possible, malgrat dir-ho des de discursos i enfocaments aparentment diferents, estem d'acord tots, en un punt cabdal que ens uneix. El capitalisme no és el camí, la globalització neoliberal, l'actual direcció del món, és insostenible social i mediambientalment . No volem l'actual model imposat que esta destruint aquest món, creiem en una altra globalització. La de la justícia i la de la igualtat. Tanta gent, et fa alegrar, i és que no som pocs els que pensem, que un altre món ja és possible. Sinó que a més, mentre estàvem allà presents, pensant i debatent ferventment, com canviar el món, a molts altres llocs del món estaven fent el mateix en altres fòrums socials. No som pocs, som molts, i poc a poc , n'estic segur!, en serem més.Per últim, només em queda felicitar de tot cor, als organitzadors del FSCat. Un altre món ja és possible! Endavant! Artur Rubinat LacuestaEstudiant de Ciències Polítiques

Respondre

623 lectures

Re: Vallfogona de Ripollès03/02/2008 - 21:45:37

Situacions de desànim i manca de feUna situació d'aquesta setmana: anava a veure uns avis que s'estan tancats a casa, una casa tota nova, que encara no deu tenir ni dos anys, de tantes com se'n fan al nostre voltant. Al garatge, me'l van ensenyar, un cotxe de gamma alta -repeteixo, de gamma alta- nou i, com qui diu, per estrenar. Semblava que ho tenien tot, però no. Els faltava tot, perquè no eren feliços. En les seves paraules només hi havia lamentacions: que si hauria pogut ser d'una altra manera, abans la gent s'estimava més, abans la família vivia més unida, si jo tingués uns quants milions més, abans, abans, abans..., si no fos..., la sabem, aquesta cançó.I en canvi, no s'adonaven que viuen en un país com el nostre, on la gent té tot el dret a la vida, a ser curats i ser cuidats fins a l'extrem de la pròpia existència, on no ens adonem que, si la família no ha estat el que hauríem volgut que hagués estat, en canvi, continuem tenint bona part dels nostres al voltant, que cuiden de nosaltres, que ens estimen, que es preocupen.Oi més quan a la casa hi ha gent jove, que encara s'ha d'obrir pas a la seva vida, que està en procés d'estudis, que ha de viure engrescada i motivada per buscar el millor per a ells i per als seus, perquè la vida, avui, és molt llarga; el món dóna moltes voltes i després d'una pujada, ve una baixada; després d'una temporada de vaques grasses, en vénen de magres.En definitiva, no sabem què tenim, i no sabem donar-ne gràcies a Déu.Cal mirar endavant, perquè el futur, el temps, és d'aquells que se'l busquen i se'l demanen. El destí ens el fem cadascú amb la nostra vida i el nostre treball.A més que tots estem destinats a la Salvació, perquè Déu ho vol així, però moltes vegades som nosaltres els qui no ens volem salvar i volem viure com a condemnats. És aquesta la sensació que vaig tenir en visitar aquella casa.Perquè el que és inevitable és que una situació i una espiral d'aquest estil no té solució: si caus en l'espiral del desànim i de la lamentació és com si volguessis avançar però mirant enrere, aleshores segur que s'acaba caient.Una situació com la que acabo de descriure està marcada per una gran manca de fe, i com a manca de fe, també manca d'esperança, tot es va enfosquint i no hi ha possibilitat d'ensortir-nos-en. Evidentment, la pràctica eucarística d'aquella família era nul·la i, si alguna vegada havien tingut fe, ara es queda en quatre costums un tant supersticiosos que no porten enlloc.Com pot ser que persones grans, avis i àvies, que en la seva joventut havien estat formats en la fe i en la pràctica eclesial, ara resulta que no vénen mai a missa ni tan sols ho troben a faltar? No ho podré entendre mai!Només si ara veig que viuen en un infern, perquè per a ells la vida no té sentit, no saben què hi fan en aquest món i tot ho veuen gris i desesperant.Jesucrist ens continua cridant En efecte, Jesús passa al nostre costat avui, en aquests començaments d'any, i em diu, em crida: 'Ei, que el Regne del Cel és a prop: no t'adormis, no et desanimis, no t'arronsis, deixa la rutina, deixa el teu estil de vida gris i segueix-me, perquè jo et faré pescador d'homes'.M'ho diu a mi, a cadascú dels que avui hem rebut l'Evangeli, si no estàvem massa despistats. A mi em continua dient: 'posa en pràctica el teu baptisme, viu la teva fe i mira de viure-la amb el màxim d'intensitat, no posant excuses de mal pagador o deixant-ho tot per al dia de demà, o per a una situació límit. Al contrari: no miris enrere,no pensis en el que hauria pogut ser d'una altra manera; no et torturis ni t'amarguis pensant que les coses podrien haver estat diferents, podrien haver passat altrament, perquè tot això ja és història, ja és passat; cal mirar endavant.I què li responc, jo a Jesús?Imaginem-nos que Pere i Andreu, Jaume i Joan li haguessin dit:no, és que nosaltres tenim molta feina aquí, és que estem molt ocupats,és que el meu pare Zebedeu no sé com s'ho faria sense nosaltres;és que ja som grans, o no som res, no hem fet estudis, ni tenim cap especialització, no som gent considerada socialment, no tinc diners, no sé fer res, tinc un passat fosc, turbolent...I Jesús em continuaria mirant i dient: 'Escolta, deixa-ho tot i segueix-me i et faré pescador d'homes!'Així, quina excusa posaré jo, avui, al Senyor, si el Regne del Cel és a prop?Doncs a mi em toca viure aquest Regne de Déu que ja ha estat sembrat en el meu interior des del baptisme i em miraré el futur amb il·lusió i alegria, perquè segur que Déu m'hi té reservades moltes sorpreses que només seran per a mi si sóc en el lloc adequat en el moment precís.Estimats, davant de la crida del Senyor, doncs: quines grisors, desànims, manques de fe, d'esperança i de caritat haig de deixar enrere en la meva vida? Perquè la grisor és una prova que el diable està instal·lat en la meva vida i no em deixa seguir Jesucrist, per desànim i manca d'esperança. Quines actituds d'esperança, de fe, de vida d'Església haig d'adoptar sense més dilacions, sense deixar passar més el temps? Perquè l'alegria és un fruit de l'acció de l'Esperit Sant en mi, que transforma la meva vida, sin prisa pero sin pausa.Només aquell que respon amb alegria i despreniment a la crida del Senyor és digne d'estar al seu costat, ara i per sempre. Jordi CastelletRector de la parròquia de Sant H.

Respondre

621 lectures

historia03/02/2008 - 21:49:28

Terratrèmols històrics i catastròfics al Nord-est de CatalunyaSegles enrere, un dels cataclismes mes destructius i tràgics de la història visitava Catalunya. De Barcelona cap amunt en fou una de les zones més afectades. Segons les cròniques antigues, els terratremols que més afectaren la Plana de Vic van ser els dels anys 1427 i 1428, aquest darrer realment inusual a tot el nostre país. Aquest sisme va tenir una forta activitat en poques hores, es va repetir en curts períodes i va afectar especialment les poblacions del Cabrerès, probablement per la seva proximitat amb la Garrotxa, on es creu que hi havia l'epicentre. En aquesta comarca va destruir quasi totalment la població d'Amer, i és en aquest poble on es localitza un document de l'epoca que diu textualment que «s'obrí una gran fresura que te en gir dues legues de lonch... Eventhi algunes legues de foc de color blau, no sobrepujant molt sobre la terra, sino lo fum qui puga fort alt». Això fa pensar que aquest terratrémol podia anar lligat amb l'aleshores encara forta activitat sísmica de la zona, ja que el foc blau del qual parla bé pot tractar-se de lava. En tot el que era la diocèsi de Vic va deixar signes d'extrema violència, desapareixent notables masies i petits nuclis rurals. El santuari de Cabrera i moltes masies de la zona del Collsacabra van quedar destruïdes, tot reconstruint-se anys després. Alguns altres mai masos mai més no aixecaren el cap. Davant la magnitud dels fets, s'envià un document al rei Alfons IV, en què se li detallava la gran quantitat de morts i desapareguts, citant les poblacions sinistrades i fent especial ressó de la muntanya de Cabrera i rodalies. S'hi deia textualment «en els cuales son destrohits los llocs y es morta molta gent». Passaren moltíssims anys, en els quals els habitants de la zona de Vic, la Garrotxa i Girona, van viure sota l'amenaça constant dels moviments sísmics, propiciats en gran part per les erupcions volcàniques de la zona olotina.

Respondre

620 lectures

Re: Vallfogona de Ripollès03/02/2008 - 21:53:14

Catalunya està que rebenta amb el Carnaval aquest any. I aqui podeu veure'n una bona mostra a Torelló (Osona), amb la nit de les Senyoretes. Tres mil mascles es van vestir de femelles i van desfilar per la passarel·la el divendres, dia 1, a la nit. Els actes festius, que van començar dijous arreu de Catalunya, arribaran al clímax el dissabte, quan el rei Carnestoltes incitarà tothom a fer gresca i xerinola fins a altes hores de la matinada. Tants excessos el faran emmalaltir, dimarts, fins que acabarà fent un pet com una gla, dimecres.

Respondre

619 lectures

guifi net07/02/2008 - 05:54:54

Les possibilitats que ofereix la tecnologia de comunicacions de dades sense fils ha facilitat que arreu s'hagin construït múltiples comunitats, ja no tan orientades a proporcionar una casa sense fils, com també a connectar amb el veïnat i així poder posar en comú recursos i serveis, que com que no estan sota el control de una empresa amb ànim de lucre, només coneixen el límit de les possibilitats tecnològiques, la imaginació i la capacitat de cadascú.L'objectiu de guifi.net és doncs posar en comú aquesta infraestructura i proporcionar els mecanismes d'organització perquè funcioni i es gestioni. No és en cap cas una empresa ni privada ni governamental orientada a proporcionar un servei públic o de pagament, sinó simplement la coincidència en un interès comú del grup de persones que el forma i al qual tothom hi és convidat a afegir-s'hi.Enfocat d'aquesta manera, els beneficis que proporciona són notables: Avui en dia la tecnologia crea "excedents" que en recursos que no sempre podem aprofitar de forma particular, si els posem en comú no es renuncia a res i a canvi obtenim accés als que els altres estan a la vegada disposats a compartir amb nosaltres.Aquesta lògica no només és simple, sinó a més te un component molt important en el món d'avui en dia: Crear un espai on s'extreu un benefici particular però precisament per fer-ho d'una manera col·lectiva. És una manera de fer servir les tecnologies en benefici de les persones i no pas a l'inrevés.Les comunitats wifi compleixen també una altra funció important, i és la de posar a l'abast de tothom tecnologies tan aviat com algú estigui disposat a fer-ho i no pas només a conveniència d'estratègies comercials de grans empreses, que no sempre actuen segons les condicions de mercat i possibilitats tecnològiques, ja sigui per posició dominant o en funció de la regulació existent. I al preu que costa, no pas al que ens diguin.guifi.net també és un espai de recerca i desenvolupament per a la adaptació d'aquestes tecnologies a les finalitats que li són pròpies en una xarxa oberta.

Respondre

604 lectures

Re: Vallfogona de Ripollès07/02/2008 - 05:59:11
Nom: guifinetworks

per tenir informacio sobre guifi net nomes cal mirar enwww.ajripoll.catwww.guifi.netwww.jaumesala.net guiguifi

Respondre

603 lectures

Re: Vallfogona de Ripollès10/02/2008 - 02:55:27

La Fundació Eduard Soler de Ripoll ha rebut inicialment set projectes per rebre suport econòmic per al seu desenvolupament a través del nou fons de capital risc Icària Iniciatives i Inversions (I3). D'aquests set projectes en fase d'estudi, un d'ells està en una fase molt madura' segons ha explicat el president de la Fundació, Francesc Solà. Dels projectes presentats fins ara dominen els relacionats amb les tecnologies per millorar el benestar de les persones amb discapacitat. La Fundació Eduard Soler acaba de crear el fons I3 amb 500.000 euros. Els projectes empresarials presentats són analitzats per un nou consell d'inversions.

Respondre

593 lectures

Re: Vallfogona de Ripollès10/02/2008 - 03:00:56

En les darreres setmanes tots els municipis del Ripollès -i de la resta de comarques del Principat- han presentat les obres que s'inclouran a la nova convocatòria del Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOSC). En aquesta ocasió de caràcter quinquennal (2008 – 2012) el PUOSC és un instrument de finançament per a obres municipals. Aquest dissabte es presentaran les peticions d'arreu de les comarques gironines a Olot, amb la presència del secretari general d'Administració Local, Carles Bassaganya. Aquest Pla es finança a través del Departament de Governació i Administracions Públiques, una conselleria 'aparentment' poc mediàtica però amb un pressupost i una tasca amb gran incidència al territori. Les actuacions que han demanat per aquests cinc anys els 19 municipis ripollesos ascendeixen a 48,27 milions d'euros. Encapçala el rànquing Ripoll amb 7,1 milions i el segueixen Ribes de Freser (6,8); Camprodon (6,2); Sant Joan de les Abadesses (5,1), Ogassa (4,3) i Campdevànol (4,1). Al llarg de les properes setmanes desgranarem municipi a municipi les principals actuacions d'un Pla que esdevé -especialment en els pobles petits- la seva principal font de finançament.

Respondre

592 lectures

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: