Fòrum

TEMA: EL COR DE RIPOLL

EL COR DE RIPOLL27/09/2008 - 08:27:23
Nom: NESA

S'esta portant a terme les obres de les places del casc antic sense comptar amb les necessitats dels veïns que hi habiten, com per exemple l'accès, tant a peu com en cotxe, posant multes si s'aparca encara que sigui tant sols per descarrègar pertinences.
Normalment quant es fa una obra tant important se sol posar una senyal que diu phohibit el pas excepte veïns, aixó encara es hora de que si vegi, pero aixo si la policia patrullant com si fos la Gestapo i a repartir multes a "mansalva".
Es un desastre.

Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL29/09/2008 - 16:48:53
Nom: veï de la Paça Gran

Nesa: Tens raó. És una obra pensada de cara a una certa galeria; peró no pensant en els veïns i molt poc en el comerç.
Pel què fa als primers, l´Ajuntament els envia cartes cada dos per tres demanant-los disculpes
pel Mercadal, pels sorolls de la Festa Major, i un llarg etc..En les reunions prèvies a les obres els va prometre que respectaria els seus drets de poder acostar-se amb el cotxe fins a casa per aquelles operacions en què calgués (càrrega i descàrrega etc.). A l´hora de la veritat ni tantsevol han enviat una plaques que identifiquessin els vehicles dels residents i la guàrdia urbana ha pogut fer gal-la de una especial eficiència a l´hora de multar tots aquells innocents que varen creure en la paraula de l´Alcaldessa i del regidor de torn.
Pel què fa al comerç, és evident que ha perjudicat i molt tant les propies obres, com el trasllat del mercat semanal, que cada cop es veu més dificil que torni a la ubicació anterior , per les diferentes excuses que hi va posant l´Ajuntament. Oblidant que el comerç és vida i que perjudicant els botiguers no hi guanya pas ningú.

Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL01/10/2008 - 16:55:33
Nom: 5ª generació

Sóc ripollesa de sempre. De fet i que jo sàpiga segur fins a 4 generacions avans que jo els meus avantpassats ja eren ripollesos.Ara visc a la perifèria però m´agradava anar cada dissabte a la tarda a comprar al centre de Ripoll.Can Fruitós, can Pous, can Joan del vi, Cal "Juanito" de la Fontviva, etc.. eren els meus llocs habituals.
Des que varen començar les obres al carrer Batet i no ens varem poder acostar al centre amb el meu marit, Tot aixó s´ha acabat.
Com es diu ara, "passo" d´anar carregada com una burra fins l´aparcament de can Guetes per a donar gust a algun il-luminat.
Els botiguers i jo ens ho hem perdut i la qualitat a casa també s´en ha resentit. Deuen ser coses de la modernitat.
Si us plau, canvieu el nom de l´apartat: El trobo tant "cursi"!

Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL13/10/2008 - 08:46:59
Nom: passant per la Pl Gran

Avui, passant per la plaça Gran, he preguntat què eren els tubs vermells que surten del terra en línia al bellmig de la plaça.
Un senyor molt amable m´ha explicat que justament per allà, arrenglerats per la reixa que ha d´engolir l´aigua de pluja, hi ha d´anar una filera de fanals i bancs (dels de seure).
M´he quedat bocabadat: Per on passaràn, per exemple , la Cavalcada de Reis, el seguici de la núvia del casament a pagés, etc.
És que el mercat del dissbtes ja no tornarà al seu antic emplaçament tamnt entranyable?


Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL23/10/2008 - 07:46:58
Nom: FORASTER

No us entec. Els Ripollesos voleu un poble obert a tothom o voleu un poble tancat on recorrer el centre del poble sigui tot un repte, entre mig de cotxes i furgonetes?

Em varen comentar alguns veïns que aquestes obres del centre no es feien pensant en ningú només per interessos polítics, suposo que aquest es l'únic argument quan la mirada es curta. Digueu quantes places centriques del pobles importants de Catalunya tenen cotxes aparcats?

Jo vaig aparcar a un parquing proper a la comissaria dels Mossos d'Esquadra i la veritat que per caminar 200 metres no vaig patir.A Blanes, el meu poble, necessito caminar com a mínim 500 metres i si enem a Girona com a mínim 800 metres( sempre sense pagament ).

No es queixin tan i valorin les obres després d'un any. Ja veuran que no hi ha per tan !!!

Visca les comarques Gironines

Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL24/10/2008 - 12:23:40
Nom: Un de Ripoll

Amic Foraster. Ja m'agradaria que tingués raó, però en tot el que diu referent a Ripoll, em sembla que va equivocat. A mi no m'agrada, i no vull, ser al meu poble i aparcar a 800 metres o 600 metres o 400 metres o 200 metres per poder anar a fer un café.

Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL26/10/2008 - 19:26:52
Nom: Anònim

Si vols anar a fer un cafè lo més normal és que hi vagis a peu!!

Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL27/10/2008 - 23:21:47
Nom: Un de Ripoll

Si, però no al poble del costat, que és el que sembla ara.

Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL03/11/2008 - 16:40:13
Nom: Veï

Tant al foraster com a l´anonim : M´agradaría que us poséssiu en el lloc dels que vivim al centre. Posem per cas a la Pl. Gran. Penseu en les dificultats que la peatonalització ens soposa per a les coses més quotidianes: arribar a casa amb la compra de la setmana, carregar i descarregar maletes , objectes pesats o voluminosos, persones amb dificultats, i tots els etc´s que volgueu.
També cal considerar el caos circulatori en què s´ha convertit Ripoll d´ençà que es va tallar la circulació pel carrer Mossèn Cinto.
Quants veïns d´altres barris han deixat de venir a comprar i/o passejar pel centre?.
Voleu dir que l´Ajuntament n´és conscient del mal que está fent a molta gent?.
Potser sí que algú hi guanyarà. Però i la majoría que hi sortirem perdent?.
La plaça Major de Vic es va fer peatonal sense la conformitat de la majoria de veins i comerciants.Al cap de poc temps es va haver de tornar a aixecar per a fer-hi l´aparcament soterrat. Tindrem nosaltres la mateixa sort?.
La filera de bancs i llums que deia l´altre comunicant, em sembla totalment desassenyada: No solsament dificultarà el pas de comitives lúdico-festives (reis, correfocs,etc.) sino també será un obstacle per a l´accés de bombers, ambulàncies, camions d´obres i d´altres. Valdria la pena que s´ho repensessin.


Respondre  
Re: EL COR DE RIPOLL04/11/2008 - 16:43:11
Nom: Pel "veï"

Al final, el problemas serà la manca d'aparcament? ajaja
Ja estem farts de sentir les queixes sempre del mateixos. A Ripoll li fa falta una espenta per tirar endavant i potser això ajudarà, i els comerços que "es possin les piles", jo tinc ganes de passejar-me pel mig de Ripoll, sense vehicles i tenir botigues per triar i remenar amb bons productes i bons preus.
Es la meva opinió, com a vilatà.

Respondre  

Anar a la pàgina

1  2  3  


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: