Fòrum

TEMA: Perquè l'estelada ?

Perquè l'estelada ?16/09/2008 - 16:32:50
Nom: perplex

Veig que darrerament, amb motiu de fer cent anys que es van inventar l'estelada (clara inspiració de la bandera cubana), hi ha gent que reivindica celebrar-ho tot fent commemoracions o bé exhibint-la per l'onze de setembre. Realment cal ?. És que la gent no s'adona que la bandera realment important i que compta és la mateixa senyera mil.lenaria ?. És que es vol renunciar a un símbol mil.lenari per a substituïr-lo per a un de recent creació (i dic recent perquè s'ha creat en el segle XX)??. Quina gent es dieun catalans, que donen més importància al que han fet els pares i avis i, per contra, prescindeix de les arrels del pais i del que van fer els nostres avantpassats -o al menys els relativitza- que realment són els que li van donar glòria ??. Deu ser que és millor reivindicar a aquells que, en ple segle XX, van fer les mil i una, creant i perpetuant la divisió entre els catalans (siguin els de dretes com els d'esquerres), enlloc d'aquells que el van forjar i posar-lo amb majúscules a la Història. Pel que veig deu ser més important aquest senyor, que es va inspirar en la bandera d'una República bananera, per fer-ne una de nova que el mateix Comte Guifré. O també deuen ser més importants el Companys i el Macià que no pas Ramon Berenguer IV, Alfons el Magnànim o Martí l'Humà. Abans els ideòlegs de la Segona República (que pel que es veu va ser el paradigma de tots els bens -així va acabar !!-) que els que han marcat el caràcter de Catalunya en el decurs de tota la Història ??

Jo crec que no: som fruit de TOTA la Història, agradi o no, i no podem substituïrla només per una part. I si tenim quelcom que ens distingeix (pocs països es poden vantar de tenir una senyera mil·lenària), això és el que hem de defensar, i no els invents de darrera hora (se'n diguin estelades o com es vulgui) que no representen a tothom.

I no se'm digui que una bandera no exclou l'altra, perquè la que representa a un pais i a una gent només pot ser una (i si la de nova creació només representa a uns quants, que siguin aquests els que ho celebrin, però que deixin tranquils als altres). L'únic símbol que representa Catalunya és la senyera. I ser català és un sentiment que hom pot veure reflectit en un símbol gràcies a la senyera, i això no depèn de poder-ne tenir un passaport o un exèrcit (els sentiments no es poden arrabassar!!). A aquestes alçades -de les globalitzacions econòmiques, dels tripartits curts de vista, i dels arribistes hipòcrites- ens queden poques coses més que els símbols; i només falta que ens els vulguin canviar!! Llavors ja no ens quedarà res.


Respondre  
Re: Perquè l'estelada ?18/09/2008 - 17:54:27
Nom: IIa república????

Perdona'm però ja que parles tan d'història, informa't bé perquè pels catalans la del segle XX no fou pas la segona república... Al segle XVII, anant contra corrent de tota Europa, els catalans tingueren una setmaneta -pels volts de gener o febrer- de república... O sigui, que si filem prim, i ens hauríem de remuntar a èpoques del sr. Fontanella i del ripollès Felip Vinyes, els catalans tinguérem una primera república -encara que només fos per una setmaneta- al s. XVII, i no pas la primera república espanyola del s. XIX!

Respondre  
Re: Perquè l'estelada ?20/09/2008 - 13:39:38
Nom: Sí II ª República

EL comentari és una mica absurd:

Aquesta suposada 1ª República catalana, quin reconeixement internacional va arribar a tenir ?. Si només va durar una setmana no sols no hi va haver temps de reconeixement internacional, sino que, ateses les circumstàncies de comunicacions i transport de l'època, ni la majoria dels mateixos coetanis catalans se'n varen arribar a enterar.
No podem tenir en compte fets folclòrics, espontanis i/o locals com a determinants de la gran Història. Contrariament, també hauries de tenir en compte fets com -a tall d'exemple- el del "Boris rei d'Andorra" o la "República anarquista de la Cerdanya" amb el "Cojo de Málaga" al capdavant. Ambdós fets també formen part de la Història, però no passen d'anècdotes (no podem considerar mai de la vida que Andorra hagués tingut un Rei, ni que el Cojo de Málaga hagués arribat mai a ser un estadista).

Respondre  
Re: Perquè l'estelada ?23/09/2008 - 19:03:23
Nom: al del 18/09

A aquesta persona que reivindica ua suposada República catalana al s. XVII. Diu "contra corrent" al que hi havia a Europa. Que no ha sentit parlar mai de Cromwell ??? -de les darreries del s. XVII-, i de la República Veneciana ?; O és que Venècia i Anglaterra no són a Europa ??. Només per citar-ne un parell. Si us plau, més serietat.

Respondre  
Re: Perquè l'estelada ?16/10/2008 - 14:11:21
Nom: AraoMai

Doncs perquè avui en dia l'estelada significa una cosa i una senyera, simplement en significa una altre ben diferent.

Company, penso que t'equivoques en la teva manera de pensar, ja que encara que puguis tenir tota la raó del Món amb la teva explicació, trobo que no ets gens realista.

Per la part que em toca, ja n'estic bastant tip de jugar a batalletes perdudes i sabent encara que la nostra és una cultura d'arrels mil.lenàries, no estic disposat a saber-me els noms i cognoms de tots aquells que han fet i desfet per aquesta terra.

Catalunya és com jo l'he trobada. Amb catalans, amb espanyols, amb àrabs i amb romanesos. Me l'estimo i desitjo la seva sobirania i no en vull saber massa de velles simbologies que només s'entreveuen als llibres d'història. I amb això no dic que no s'hagi de conèixer la nostre història, sinó més aviat tot el contrari, ja que quan menys pensem en el que podríem haver estat, més caurem en la conta del que podrem esdevenir.

Així doncs, que s'enlairi ben amunt la senyera quan siguem independents, que mentrestant, l'estelada és la insignia que ens pertany!!!

Visca la Terra Lliure!!
Mori el mal govern!!
II*II

Respondre  


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: