Fòrum

TEMA: Cinturo de seguretat!

Cinturo de seguretat!08/09/2008 - 20:02:38
Nom: r2d2

bones a tothom!
referinme a la noticia d'aquesta setaman se que han canviat el cap de policia local de Ripoll i que ve amb noves i dures sancions.
Jo crec que l'us de el cinturo es molt util i sa de posar sempre, jo mateix fa temps vaig tenir un accident i sort al cinturo no em va pasar res veient com va quedar el cotxe, pero continuant amb la noticia, deia que en sancionara a tothom que dintre del poble no porti el cinturo de seguretat posat.
Aixo portara molta cua, perque si per fer un petit desplaçament o sapiguent que as d parar perque no oblidem estas dintre del poble, et parin i et treguin punts, nose.. crec que s'auria de seguir igual i ser mes durs amb la gent que per exemple no respecta els limits de velocitat dintre del poble, que aixo si que es un perill public! i podia seguir dient pero ja saveu a lo que em refereixu!

Numes era aixo, gracies!

Respondre  
Re: Cinturo de seguretat!12/09/2008 - 16:47:47
Nom: estrenyem el cinturó

Si fem respectar els límits de velocitat per dintre del poble, el cinturó no fa cap falta.
Dona l´impressió, que tenen ganes d´apretar-nos el "cinturó", potser volen recaptar en multes el que han perdut en llicencies d´obres.
Els sorolls i el gamberrisme són mes molestos, però no donen diners.

Respondre  
Re: Cinturo de seguretat!16/09/2008 - 21:16:06
Nom: Wenk

De fet, no ens hauría d'extranyar que es prenguin mesures, quan ja fa més d'un any que aquesta normativa ja va entrar en vigor i s'està aplicant a nivell estatal des d'aleshores.
Crec que el cap de la Policía Local, a banda de venir amb noves i dures sancions, ha vingut a fer la seva feina i a procurar aplicar-la sense inventar-se cap llei i sense "cap as dessota la màniga".
Ens agradi o no, és el que hi ha i amés s'ha demostrat que en els desplaçaments curts hi ha un alt risc de patir accidents que per anar sense el cinturó i a no gaire més de 40 kms/h, (no és neccesari anar a 120 ó més...)n'hi ha prou com per deixar-se les dents enganxades al volant.
La nova normativa en quan a sancions, comporta la pérdua de punts del carnet de conduir. Això ja fa anys que a països com per exemple França, ja s'aplica des de fa anys. No voldría anar errat però crec que des del 92, per tant encara anem bastant enderrerits en comparació a d'altres països.
La cosa està clara, tant si dóna la impresió de que tenen ganes d'apretar-nos el cinturó com d'alguna altra cosa, si et paren ja saps el que et toca, i aquí ningú pot fingir ignorància perqué el primer que et diuen (davant d'històries com "es que avans això no hi era i com que ja fa tants anys que tinc el carnet,dons..."), que faci anys o no que vosté tingui carnet, no l'eximeix d'haver de coneixer la normativa... i ja te l'han fotuda!.
Amb l'excés de velocitat, 3/4 del mateix i així anar fent... El que no es pot tolerar de cap manera, és quan es passa balanç ja no parlem de grans operacions de sortida o tornada, sino de qualsevol cap de setmana o pont una mica més llarg del normal, és que ens dónin aquestes xifres de morts a la carretera que són esgarrifoses. I creieu-me que, el qui queda viu i malparat, ja sigui culpable del que li passa o de resultes d'algú que tenía la culpa del seu estat, es veu obligat a afrontar la vida d'una manera impossible de veure ni tant sols evaluar pels que tenim la sort de estar encara sencers. I si no us ho creiéu quan tinguéu ocasió d'escoltar la opinió que mereix tot això a familiars de víctmies que ja no hi són o d'algú que hagi estat ingresat a la fundació Guttman, tal vegada us vingi al cap i posría molt ben ser que se us escapés un pensament en veu alta que digui "tolerància zero", i no cal ni parlar del tema de l'alcoolémia...

Salutacions.

Respondre  
Re: Cinturo de seguretat!09/11/2008 - 19:51:47
Nom: ripollès

Sr. Wenk: vostè és d´unaltre món?. És molt fàcil teoritzar; però la pràctica a vegades va per unaltre cantó.Cal ser més pràctics i menys estrictes i legalistes

Respondre  
Re: Cinturo de seguretat!11/11/2008 - 22:09:08
Nom: Wenk

Sr. Ripollès:

Teoritzar és fàcil quan es parteix d'un concepte del qual no s'en ha tingut mai constància ni ha estat sotmès a cap estudi, en aquest cas, és obvi dir que el que en aquest fil es reflecteix està més que vist i comprovat i el seu estudi per arribar a conclusions concretes ha costat la vida a persones. Continuem?...

Vostè diu que la pràctica a vegades va per un altre cantó. Crec que és també obvi arribar a pensar que la trajectòria que pugui portar la interpretació del "a vegades" pot significar que si les denúncies que originen les infraccions en aquest cas per no portar el cinturó vagin a engreixar l'afany recaptatiu de les institucions que han instaurat aquestes normes, també li podem donar el tomb i arribar a pensar i perqué no expresar del que com tots és conegut la dita de que "només entenem el llenguatge dels ases, i només aprenem a garrotades". Que ens amonestin, sincerament, i a mí el primer, ja em poso jo pel davant, s'ens enfot, ara, si ens toquen la butxaca, la cosa ja pren unaltre caire, i al cap i a la fí només és per recordar-nos que si no hi pensem per les bones, hi penserem tocant-nos la butxaca que ens podem deixar les dents enganxades al volant, i si només fós això!!.

Cal ser més pràctics? si, i tant! alguna suggeréncia? ó es que potser vostè no en té prou en tenir la satisfacció de que baixin el nombre de víctimes a les carreteres per aplicar normatives que es puguin considerar des del seu punt de vista estrictes i legalistes?

Senyor meu, "a vegades" tinc la impressió de que tot i tenint un dret legítim i inquestionable a replicar les opinions que s'expresen en un fòrum, fent ús del més essencial dret democràtic com és la llibertat d'expresió, "a vegades, omplim ratlles, sense saber bén bé perque", naturalment, espero contestació, ja que el dret a la opinió té com a contrapartida el dret a la réplica, crean ó no contoversia.

Ah!, per cert, no em considero d'unaltre món, soc de Ripoll, i visc a Ripoll, i ho dic amb el cap bén alt, EL MEU RIPOLL!!.

Salutacions.

Respondre  
Re: Cinturo de seguretat!09/01/2009 - 10:07:39
Nom: CATA

en referència al cinturó, crec que està bé que volguem ser pràctics, curts desplaçaments, etc, però i la canalla a les cadiretes, com i van? i quant van al davant de qualsevol manera? penso que cal donar exemple i sobre tot als nostres menors, una trompada a vint per hore pot ser fatal.
SIGUEM PRÀCICS I TEÒRICS.
salutacions.

Respondre  

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: