Vota
Resultat:
23 vots
Quico Sallés | Actualitzat el 28/01/2010 a les 19:39h

Zapatero: «Som seriosos»

El president espanyol afirma a Davos que cap país sortirà de l'euro i demana confiança en l'economia espanyola. I contesta la malastrugança del guru Roubini sobre l'economia espanyola.

J.L. Rodríguez Zapatero durant la seva intervenció a Davos.

El president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha assegurat a Davos que no només "cap país sortirà" de l'euro sinó que en el futur més països adoptaran la moneda única, ja que el club de l'euro és "un club amb un fort vincle de suport solidari recíproc".

Així mateix, durant la seva intervenció en una taula rodona en el Fòrum Econòmic Mundial, Zapatero ha criticat algunes veus contràries a l'euro en afirmar que són les que "mai els ha agradat" la moneda única i menys encara que segueixi guanyant espai. Zapatero ha contestat també al guru de l'economia Nourel Roubini, -que alertava des de Davos que espanya és un perill per l'economia europea- tot afirmant que l'economia espanyola és "seriosa".

 Zapatero ha recalcat que la moneda única ha donat estabilitat als països de la zona euro i els ha permès combatre la crisi, amb el suport del Banc Central Europeu, com demostren els diferencials entre els països que pertanyen a la zona de l'euro i els que no.
El president espanyol compartia la taula amb el primer ministre grec, Iorgos Papandreu i el president del Banc Central Europeu, Jean-Claude Trichet.


Navega per les etiquetes

zapatero davos

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Ibex

Panell Diari de la Crisi

Euríbor Mitjana mensual a un any

Història - La crisi dels 80 : El deute extern d'Amèrica Llatina


     A la dècada de 1960, els països llatinoamericans van començar a signar onerosos crèdits  per desenvolupar les seves indústries nacionals. Préstecs cars que a inicis de la dècada de 1980 va passar factura.  El deute extern superava amb escreix 300.000 milions de dòlars nord-americans. I poc després va passar el que havia de passar. L’any 1982 Mèxic es va declarar incapaç de pagar el deute, provocant un prolífic sotrac mundial amb la crisi del deute extern, durant la qual el producte intern brut (PIB) per càpita va caure un 10 per cent als ja de per si castigats països d'Amèrica Llatina .

Enquesta

Estalvieu amb la crisi?
       Vots emesos: 45

Bloc de fotos

Video

Vídeoentrevista (setembre 2009): Jordi Pujol, president de la Generalitat de Catalunya entre els anys 1980 i 2003.

Aurea Dicta


"El meu ídol de ficció preferit és Déu"

Hommer Simpson

Ecoimatge, l'economia en imatges



Aquí teniu una ecoimatge molt gràfica. L’artista que l’ha dibuixada és el nord-americà Jess Bachman, un expert de la conceptualització dels fets històrics i socials que ens envolten. Aquest gràfic és una explicació molt plàstica de com s’ha arribat a la crisi. Simple i clar. Veure'l ampliat


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: