mercats

Segons l'informe de L'OeMV del 2016, l'Estat millora el consum intern de vi i el valor mitjà de les exportacions

Hi ha un possible increment de prop del 2,5% en el consum nacional de vi, després de tres anys en què la caiguda ja s'havia parat i s'apreciava una tendència clara a la recuperació

Més de la meitat de decisions de compra d'un vi es prenen davant el lineal segons Nielsen

| 29/03/2017 a les 13:18h
Arxivat a: Mercats, Consum intern del vi, Exportació de vi, Informe OeMV

A la reunió del patronat de la Fundació Observatori Espanyol del Mercat del Vi, celebrada aquest passat dilluns 27 de març de 2017 a Madrid, s'hi va presentar un informe en què es reflecteixen les dades principals del sector del vi a Espanya, avançant en les dues línies estratègiques principals del sector: la millora del consum intern i la millora del valor mitjà de les seves exportacions; tot això, en el marc d'unes produccions dels últims anys més equilibrades amb les necessitats del mercat.
 
Les estimacions inicials avançades per l'OeMv en la reunió habitual de març apunten cap a un possible increment de prop del 2,5% en el consum nacional de vi, després de tres anys en què la caiguda ja s'havia detingut i s'apreciava una tendència clara a la recuperació. Impulsat per una millora notable al canal d'hostaleria i restauració, que algunes fonts estimen superior al 10%.

Si a això se suma la recuperació de les vendes de vins amb denominació d'origen a les botigues i supermercats i un manteniment o lleugera recuperació de les vendes directes i relacionades amb l'enoturisme, el panorama reflecteix optimisme, que situaria el consum nacional per sobre de nou dels 1.000 milions de litres.

D'altra banda, les exportacions espanyoles, liderant el que està succeint en el comerç mundial de vi, es van reduir alguna cosa en quantitat, però millorant el preu mitjà. El 2016, el preu mitjà del vi espanyol en els mercats internacionals va augmentar un 7,3%, el que pràcticament va compensar la menor sortida, sobretot, de vins a granel, per concentrar les exportacions una mica més en vins envasats i mantenir la facturació global en 2.635.000 d'euros.

La millora del vi espanyol en els seus dos grans mercats es produeix gràcies a l'esforç de les marques i les empreses i, entre altres factors, també per l'existència durant els últims tres anys de produccions equilibrades amb les necessitats comercials a l'entorn dels 43 milions d'hectolitres.

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
01/01/1970
Vinícola de Nulles és un celler que des de sempre ha tingut molt present els seus orígens i la seva denominació d’origen, i que s’ha mantingut fidel a un procés de selecció i producció molt curós
01/01/1970
Vides Monacals és el títol del nou Vinòmic, el projecte de la Denominació d’Origen Catalunya que marida vi i còmic
01/01/1970
El celler de Sant Pau d’Ordal dedicarà el matí de dissabte a promoure un estil de vida saludable