mercats

Més de la meitat de decisions de compra d'un vi es prenen davant el lineal segons Nielsen

Un vi es juga la seva rellevància i atractiu al mercat de Gran Consum en només set segons

Si un nou disseny funciona, el producte augmenta un 5,5% de mitjana les seves vendes

Un estudi de Kantar Worldpanel mostra les preferències vinícoles dels consumidors de l'Estat

| 16/02/2017 a les 12:55h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, Nielsen, Mercats
No és fàcil destacar en un lineal de vi amb la gran quantitat de referències que s'hi poden trobar. Segons la consultora Nielsen, el temps ha de servir de mesura per saber si un vi està assolint la notorietat necessària perquè el consumidor el compri. En el mercat de gran consum, es considera que un producte es fa notar si el consumidor es fixa en ell els quatre primers segons, i capta la seva atenció si es manté durant tres segons més.

L'anàlisi dels consumidors davant el lineal de vins permet conèixer si un producte compleix amb les dues premisses principals per la seva compra; visibilitat i atenció. Sense oblidar altres valors com transmetre les bondats de la marca i els seus valors. A més, s'ha de tenir en compte no només el moment de la seva compra, sinó també el moment de la seva degustació, ja a casa, mentre l'ampolla està constantment enviant-nos missatges, o transmetent una imatge de nosaltres quan la portem a un sopar on volem quedar bé i causar una bona impressió.

En aquest sentit, a l'hora de definir les seves estratègies de marca, els cellers han de tenir en compte que al mercat de Gran Consum més de la meitat de decisions de compra es prenen davant del producte, el denominat "moment de la veritat". És per això que és necessari identificar els valors que constitueixen la identitat de la marca i els seus avantatges competitius davant la competència, i plasmar-los a l'ampolla i a l'etiqueta, que són els primers punts de contacte amb el consumidor.

Redissenyar per créixer

Analitzar els elements de l'ampolla i de l'etiqueta que puguin millorar la seva visibilitat i el seu atractiu és clau, assenyala l'estudi de Nielsen. Només un de cada 10 redissenys del packaging genera un augment de vendes. Això si, quan funciona, el producte creix un 5,5% en vendes de mitjana.

Segons Ana Barrio, directora d'Innovació de Nielsen Espanya i Portugal, "l'envàs és la primera presa de contacte entre el producte i el consumidor, i es queda amb nosaltres fins al seu consum; i per altra banda acostuma a ser "el germà pobre" a la família del màrqueting. Això és un error perquè l'envàs actua en el moment crític de la compra, davant el lineal, i segueix cada dia. El disseny engloba millor que ningú la marca i la seva estratègia, tot i requerir una inversió relativament petita".

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
01/01/1970
Vinícola de Nulles és un celler que des de sempre ha tingut molt present els seus orígens i la seva denominació d’origen, i que s’ha mantingut fidel a un procés de selecció i producció molt curós
01/01/1970
Vides Monacals és el títol del nou Vinòmic, el projecte de la Denominació d’Origen Catalunya que marida vi i còmic
01/01/1970
El celler de Sant Pau d’Ordal dedicarà el matí de dissabte a promoure un estil de vida saludable